takinova Skrevet 6. desember 2022 #41 Del Skrevet 6. desember 2022 Filmen veksler mellom kanonbra og utrolig klein, litt slik en sånn film skal. Tror grunnen til at vi grøsser litt over skuespillet er at vi ikke er vant til å se norske skuespillere fremføre scener som "kaptein kris"🤪 brøler på nordnorsk til hv-kompisene sine: "HVEM ER VI DA?!". Men plottet er egentlig bra, og cgi'en meget god. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 6. desember 2022 #42 Del Skrevet 6. desember 2022 Dishwalla skrev (1 time siden): Hvor skummel er denne filmen? Kan jeg se den med en 9-åring? Det lurer jeg også på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6. desember 2022 #43 Del Skrevet 6. desember 2022 Neocortex skrev (56 minutter siden): Veldig dårlig, men artig for barn og unge vil jeg tro. Dialekten til Capt'n Chris var jo alt mellom Oslo og Trondheim. Dialogene var keitete en rekke ganger. 3/4 inn i filmen. Den holdningen; "Er du blåst eller? Troll! Det er overnaturlig og eventyyyyyr!". En hver unge på 10 år hadde sett at det var et troll. De amerikanisering fungerte dårlig og de ikoniske kopi-scenene føltes veldig ut som kopiering for meg. Han snakker Bardu-dialekt, en dialektøy i Indre Troms. Akkurat det var jo en innertier for de som er interessert i dialekter. Bardufoss(med bla Setermoen) er også kjent som norges største militærleir, så det gir absolutt mening. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 6. desember 2022 #44 Del Skrevet 6. desember 2022 Blizz1 skrev (2 minutter siden): Han snakker Bardu-dialekt, en dialektøy i Indre Troms. Akkurat det var jo en innertier for de som er interessert i dialekter. Bardufoss(med bla Setermoen) er også kjent som norges største militærleir, så det gir absolutt mening. Er ikke så interessert dialekter, men ja, det gir mening. Da var det nok dårlig skuespill/dialog som gav meg den følelsen. Føltes hvertfall helt kunstig ut, ofte. Pleier ikke å henge meg opp i slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6. desember 2022 #45 Del Skrevet 6. desember 2022 Neocortex skrev (3 minutter siden): Er ikke så interessert dialekter, men ja, det gir mening. Da var det nok dårlig skuespill/dialog som gav meg den følelsen. Føltes hvertfall helt kunstig ut, ofte. Pleier ikke å henge meg opp i slikt. Det er kanskje norges rareste dialekt. Tar litt tid å bli vant til den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 6. desember 2022 #46 Del Skrevet 6. desember 2022 Handful skrev (25 minutter siden): Det lurer jeg også på Ja, det synes jeg. 12 åringen her lo noen steder. Var absolutt ikke skummel svarte hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 6. desember 2022 #47 Del Skrevet 6. desember 2022 Nassenøff skrev (4 timer siden): Ja, det synes jeg. 12 åringen her lo noen steder. Var absolutt ikke skummel svarte hun Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ti.09 Skrevet 6. desember 2022 #48 Del Skrevet 6. desember 2022 Gir den terningkast 3. Ikke den verste filmen jeg har sett, men heller ikke den beste. Mye klisjeer. Spesielt talen til Kaptein Kris, som er typisk i amerikanske katastrofefilmer. En liten spoiler: Spoiler For meg var det ikke overraskende at faren til hovedpersonen døde i filmen. Følte det på meg at det kom til å skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #49 Del Skrevet 6. desember 2022 10 hours ago, Blizz1 said: Han snakker Bardu-dialekt, en dialektøy i Indre Troms. Akkurat det var jo en innertier for de som er interessert i dialekter. Bardufoss(med bla Setermoen) er også kjent som norges største militærleir, så det gir absolutt mening. Gjør han? Jeg bor i Tromsø og stopper alltid innom Bardufoss på vei til hytta. Har aldri hørt den dialekten der. Filmen får terningkast tre av meg. Full av klisjeer, og jeg heiet på trollet. Anonymkode: 957a3...e44 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #50 Del Skrevet 6. desember 2022 Blizz1 skrev (10 timer siden): Han snakker Bardu-dialekt, en dialektøy i Indre Troms. Akkurat det var jo en innertier for de som er interessert i dialekter. Bardufoss(med bla Setermoen) er også kjent som norges største militærleir, så det gir absolutt mening. Hæææ? Nei, han snakket Brønnøysund dialekt. Anonymkode: b28bb...831 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #51 Del Skrevet 6. desember 2022 Artig hvordan trollet hadde hjerterytme og skjelett. Nei, ikke positivt ment. Sikkert gøy for barn, men der stopper det. Utrolig dårlig laget og egentlig skuffende skuespill og manus. Anonymkode: b28bb...831 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #52 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hæææ? Nei, han snakket Brønnøysund dialekt. Anonymkode: b28bb...831 Jeg hørte også Brønnøysund! Kan noen som er derfra vennligst bekrefte/avkrefte 😄 Anonymkode: 84730...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #53 Del Skrevet 6. desember 2022 Merkelig, var det en seriøs film? Anonymkode: 36d04...70c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #54 Del Skrevet 6. desember 2022 Vi har sett den i kveld, sammen med barna våre på 13 (gutt), 12 (jente) og 9(gutt). Vi koste oss alle 5. Ikke ofte vi finner en film som alle liker. Tommel opp fra oss 👍 Og nei, ikke for skummel for 9-åringen. Anonymkode: 64e07...bfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #55 Del Skrevet 6. desember 2022 Til å være 2022 er den jo helt episk og tidsmessig riktig. Kvinnelig, brilliant og ufeilbar heltinne, en muslim i forsvaret som glir helt inn med sin arabiske og religiøse sjargong og et manus der norsk taleform og hverdagstale er erstattet med amerikane ord og uttrykk og gudfryktighet som kunne få det hele til å se ut som en amerikans b-film som var dubbet, og ellers en masse andre politisk korrekte herligheter som gjør at den blir kjedelig og malplassert for publikum, men trollbinder alle som elsker globaliseringen og feminiseringen av Norge og norsk film. Bare så synd det ikke var en eller annen patriotisk flaggscene med det norske flagget til USA nasjonalhymne, som mange her som gir terningkast 5 sikkert ville trodd var skikkelig hollywoodmusikk. Terningkast 1 fra meg. Anonymkode: 0d6bc...20e 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #56 Del Skrevet 6. desember 2022 46 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig, var det en seriøs film? Anonymkode: 36d04...70c En dokumentar. ☺️💀 Anonymkode: 913b2...541 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #57 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En dokumentar. ☺️💀 Anonymkode: 913b2...541 😂 Anonymkode: 36d04...70c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #58 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi har sett den i kveld, sammen med barna våre på 13 (gutt), 12 (jente) og 9(gutt). Vi koste oss alle 5. Ikke ofte vi finner en film som alle liker. Tommel opp fra oss 👍 Og nei, ikke for skummel for 9-åringen. Anonymkode: 64e07...bfa Ja, jeg syns det er en perfekt familiefilm😊 Anonymkode: 458e7...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neocortex Skrevet 6. desember 2022 #59 Del Skrevet 6. desember 2022 Kan noen beskrive lukten av hypernatur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6. desember 2022 #60 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hørte også Brønnøysund! Kan noen som er derfra vennligst bekrefte/avkrefte 😄 Anonymkode: 84730...721 Har en kollega fra Brønnøysund. Han snakker overhodet ikke slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå