AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg er barnløs tante på 20 år og er tante til min 4 år gammle nevø, min søster er sammen med en mann som har en datter på 6 og en på 4 gutt fra tidligere forhold. greie barn men jeg har ikke noe tante følelse over får disse barna.. tenker også de har sine egne tanter og onkler og det føles ikke naturlig for meg å kjøpe gave til barn jeg ikke har noe forhold til, eller skjemme dem. Møter den 3-4 ganger i året da de er ofte hos sin mor min venninne mente at jeg burde uansett kjøpe gave til dem med lik linje som mitt biologiske tantebarn, bursdag og julegaver, men dette hørtes jo rart og dyrt.. jeg tror ikke at min søsters nevø får gaver av disse barnas onkler og tanter.. men så vil jeg heller ikke bruke så mye penger på gaver til barn som jeg ikke ser som tantebarn.. deres erfaringer med slikt? Anonymkode: cdab4...118
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Selvsagt bør man kjøpe til de også, jeg gjør hverfall det Anonymkode: 2e74f...2d5 14 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Bursdag kan fint droppes så lenge du faktisk ikke er der når de har bursdag. Ved jul derimot så er det veldig tydelig for barna at de blir nedprioritert. Om det så bare er en oppmerksomhet til 100 kr hver så holder det i massevis. Ganske smålig av deg å droppe det. Anonymkode: 2e6d6...243 14 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Min manns bror har et bonusbarn som kom inn i familien da barnet var 10 år. Vi kjøper bursdag og julegaver til dette barnet på lik linje med de biologiske barna hans. Anonymkode: c3e41...330 6 1
Macro Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 (endret) Jeg hadde følt meg temmelig sosialt uintelligent om jeg droppet å kjøpe gave i denne sammenhengen. Endret 1. desember 2022 av Macro 12 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Smålig av deg å ikke kjøpe gave. Håper du ikke havner i en sånn situasjon noengang. Anonymkode: af3e8...d97 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smålig av deg å ikke kjøpe gave. Håper du ikke havner i en sånn situasjon noengang. Anonymkode: af3e8...d97 Hvorfor er det så smålig til barn jeg nesten aldri treffer? Anonymkode: cdab4...118 2
Peterpan91 Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Er helt urelevant hva du føler og synes om de barna som ikke er dine "ekte" tantebarn. Hva tror du de føler om bare den ene får ikke de to andre? Da synes jeg du bare kan drite i å gi til den ene om du ikke skal gi til alle. Eventuelt en felles gave; for eksempel brettspill. Synes ærlig talt at du burde ta deg sammen. 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Jeg er bonustante og ungene på 8 og 10 får bursdag og julegaver på lik linje som deres lillebror på 3😊 Anonymkode: 133d0...0e4 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 Peterpan91 skrev (1 minutt siden): Er helt urelevant hva du føler og synes om de barna som ikke er dine "ekte" tantebarn. Hva tror du de føler om bare den ene får ikke de to andre? Da synes jeg du bare kan drite i å gi til den ene om du ikke skal gi til alle. Eventuelt en felles gave; for eksempel brettspill. Synes ærlig talt at du burde ta deg sammen. Hvorfor det? Kan jo ikke tvinge i meg tante følelsen for barn jeg aldri er sammen med.. tror de får mer en nokk gaver av sine da Anonymkode: cdab4...118
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har kun kjøpt gave til våre bonustantebarn når vi har blitt invitert til bursdagsfeiring for dem. Som hos deg treffer vi dem 3-4 ganger i året, og da sitter de stort sett i et annet rom med hver sin skjerm. Jeg er faktisk usikker på om de vet hva vi heter. Trolig ville de omtalt oss som «tanta og onkelen til …..» . Jeg vet med sikkerhet at de får godt med gaver fra sin biologiske familie. Anonymkode: 5f685...355 2 1
Peterpan91 Skrevet 1. desember 2022 #12 Skrevet 1. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor det? Kan jo ikke tvinge i meg tante følelsen for barn jeg aldri er sammen med.. tror de får mer en nokk gaver av sine da Anonymkode: cdab4...118 Jeg sier ikke at du skal tvinge i deg noen tante-følelse, jeg sier bare at du skal gi en gave til alle (eventuelt en felles gave) eller så skal du drite i hele greia. Hva tror du de stakkars barna tenker når den ene får, men ikke de. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 Hvis jeg hadde vært deg ts, hadde jeg kjøpt en liten hilsen de gangene jeg feiret jul med disse barna. Anonymkode: 50327...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 Eg er so glad for at du ikkje er bonustanta til mitt barn. Her har barnet mitt fått julegåve frå første jul, av bonustantene. Tilogmed bonus-grandtantene har gitt dei gåve kvar jul! For deg gjer det kanskje ikkje noko, men for barnet er det veldig kjekt å føle seg inkludert i den nye familien. Anonymkode: 1e460...f1b 4 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 Peterpan91 skrev (1 minutt siden): Jeg sier ikke at du skal tvinge i deg noen tante-følelse, jeg sier bare at du skal gi en gave til alle (eventuelt en felles gave) eller så skal du drite i hele greia. Hva tror du de stakkars barna tenker når den ene får, men ikke de. Tror ikke de bryr seg ærlig.. fleste barn åpner gaver og driter hvem det er fra. Uffa meg jaa stakkars når de allerede får fra sine egne tanter og onkler.. Anonymkode: cdab4...118 1 3
Macro Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor det? Kan jo ikke tvinge i meg tante følelsen for barn jeg aldri er sammen med.. tror de får mer en nokk gaver av sine da Anonymkode: cdab4...118 Det er vel strengt tatt ikke dine følelser som er problemstillingen her. Om du har bestemt deg så var det vel unødvendig å opprette tråden i det hele tatt. 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har kun kjøpt gave til våre bonustantebarn når vi har blitt invitert til bursdagsfeiring for dem. Som hos deg treffer vi dem 3-4 ganger i året, og da sitter de stort sett i et annet rom med hver sin skjerm. Jeg er faktisk usikker på om de vet hva vi heter. Trolig ville de omtalt oss som «tanta og onkelen til …..» . Jeg vet med sikkerhet at de får godt med gaver fra sin biologiske familie. Anonymkode: 5f685...355 Samme med vårt bonustantebarn. Barnet er tenåring nå og er hos moren sin annenhver helg, tror vi treffer barnet 2-4 ganger i året. Vi velger likevel å gi barnet gave på lik linje med svogers biologiske barn. Vi har feiret jul med denne familien en gang, og da var det veldig tydelig at bonustantebarnet vårt fikk mange flere gaver enn de andre barna. Anonymkode: c3e41...330 1
Peterpan91 Skrevet 1. desember 2022 #18 Skrevet 1. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Eg er so glad for at du ikkje er bonustanta til mitt barn. Her har barnet mitt fått julegåve frå første jul, av bonustantene. Tilogmed bonus-grandtantene har gitt dei gåve kvar jul! For deg gjer det kanskje ikkje noko, men for barnet er det veldig kjekt å føle seg inkludert i den nye familien. Anonymkode: 1e460...f1b Så herlig❤️ Helt enig med deg. 1
Macro Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror ikke de bryr seg ærlig.. fleste barn åpner gaver og driter hvem det er fra. Uffa meg jaa stakkars når de allerede får fra sine egne tanter og onkler.. Anonymkode: cdab4...118 Ok, du fremstår som en trassig tenåring. Da skjønner jeg behovet for denne ”rebelske” tråden. 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 Mitt barn har to halvsøsken (slutt med bf for 8 år siden). Når hen feirer julaften sammen med de får de også gaver av meg, inkl bonussøsken. De får da omtrent det samme, gave til 150-200 kr. Stor gave når hen kommer hjem Poenget mitt er at det er smålig å gjøre forskjell på søsken som feirer sammen. Anonymkode: 38fee...d99 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå