Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er vanskelig da barnefar ofte spør om jeg ikke bare skal stoppe med prevensjon og «ta det som det kommer». Vi har en på 10 mnd, jeg er 21, føler absolutt ikke at jeg har lyst på flere enda. 
Han har masa siden lille var 6 uker gammel, trodde det skulle gi seg da det ble mer hektisk, men ser ikke ut til det. Får dårlig samvittighet også. Han sier ofte at det ikke er vits å vente med sånt. 

Anonymkode: 968fa...47b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnefar? Er dere ikke sammen?

Uansett, om du vil vente, så venter dere. 

Anonymkode: a025d...f6b

• Liker 12
Skrevet

Greit å ville ha to tette, men det får da være måte på! Da tenker jeg på 6 uker...

Jeg ble fort gravid etter nummer 2, og ville egentlig ikke ha flere. Da nummer tre var i magen, så viste det seg å være en velsignelse. To tette jenter som har hatt så mye glede av hverandre. Det gjorde det meste lettere. Hektisk når de var veldig små da, men absolutt til å leve med. 

Hva vil du? 

Anonymkode: 74572...cc9

• Liker 1
Skrevet

Mast siden ungen var 6 uker? Kjære vene 😳 du får sette ned foten. Si at dette kan bli et tema igjen om feks et år da du ikke orker tanken på en graviditet igjen nå. Han sier at det ikke er vits i å vente nei… men er det han som skal gå gravid? Nei. 

Anonymkode: c2d9d...682

• Liker 4
Skrevet

Veldig spess å kalle han barnefar og dere er sammen. Da er han vel primært samboer eller mannen, worst case gubben. Men «barnefar» tyder på at hans hovedrolle for deg er noe annet..

Anonymkode: 21052...335

• Liker 8
Skrevet

Har dere økonomi og ork til to barn så kjør på, men husk dere skal være enige og det er du som skal bære fram barnet. To tette kan få stor glede av hverandre, men de første årene er beintøffe. 

Snakk sammen, dette er ikke bare hans avgjørelse. . Og hvorfor kaller du han barnefar, er dere ikke sammen? 

Anonymkode: a353f...721

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som en mann som vil ha full kontroll på deg i mange år fremover og ødelegge kroppen din og friheten din sånn at det er mindre sjanse for at du går fra han når du er 27 og innser hvor dust han er og dere har vokst fra hverandre og du ønsker å prioritere deg selv og eget liv mere og finne kjærligheten med noen andre 

Anonymkode: 52b82...a06

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en mann som vil ha full kontroll på deg i mange år fremover og ødelegge kroppen din og friheten din sånn at det er mindre sjanse for at du går fra han når du er 27 og innser hvor dust han er og dere har vokst fra hverandre og du ønsker å prioritere deg selv og eget liv mere og finne kjærligheten med noen andre 

Herregud...

Anonymkode: 90e30...598

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er da ikke noen mishandler fordi om han vil ha 2 tette barn. Er kvinner som vil ha barn tett kontrollfreaker også da? 

Hvis de går fra hverandres om noen år tar vel en så dedikert far minst 50 %. 

Anonymkode: 7a68d...b7e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Syns det er vanskelig da barnefar ofte spør om jeg ikke bare skal stoppe med prevensjon og «ta det som det kommer». Vi har en på 10 mnd, jeg er 21, føler absolutt ikke at jeg har lyst på flere enda. 
Han har masa siden lille var 6 uker gammel, trodde det skulle gi seg da det ble mer hektisk, men ser ikke ut til det. Får dårlig samvittighet også. Han sier ofte at det ikke er vits å vente med sånt. 

Siden han maser så fælt, da regner jeg med at det er du som gjør alt med baby og i hjemmet? Du ammer/mater, du skifter og står opp hver natt, du vasker og rydder, du lager middag og holder barnefar fornøyd (??).

Isåfall er det ikke merkelig at han maser om flere barn, han har det sikkert som plommen i egget og kjenner ingen belastninger - fordi han er lat og egoistisk. 

Anonymkode: ef197...8d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Mast siden ungen var 6 uker? Kjære vene 😳 du får sette ned foten. Si at dette kan bli et tema igjen om feks et år da du ikke orker tanken på en graviditet igjen nå. Han sier at det ikke er vits i å vente nei… men er det han som skal gå gravid? Nei. 

Enig i dette. 

At mannen begynte å mase etter 6 uker viser at han har null forståelse for den fysiske og psykiske belastningen et svangerskap, og en fødsel har for kvinnen. Ellers da, TS - hjelper han mye til med barnet og er engasjert, eller er det du som jobber ræva av deg i hjemmet? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Han er da ikke noen mishandler fordi om han vil ha 2 tette barn. Er kvinner som vil ha barn tett kontrollfreaker også da? 

Hvis de går fra hverandres om noen år tar vel en så dedikert far minst 50 %. 

Hvor leste du at jeg sa noe om at han var en mishandler? Du må ha blandet tråder 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor leste du at jeg sa noe om at han var en mishandler?

Jeg siterte det du skrev om sosial kontroll: 

Høres ut som en mann som vil ha full kontroll på deg i mange år fremover og ødelegge kroppen din og friheten din...

• Liker 1
Skrevet

Siden du allerede har ruinert de beste årene av livet ditt med å få barn og ha forhold i en alder av 21 kan du like så godt bare få nr 2 med engang å bli ferdig med det. 

Anonymkode: d8ec8...828

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere ikke er sammen er det risikofylt å få et barn til å samarbeide om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Barnefar? Er dere ikke sammen?

Uansett, om du vil vente, så venter dere. 

Anonymkode: a025d...f6b

Hun er 21 år, et brudd er uunngåelig innen hun har fylt 30 år, så tenker hun allerede nå lærer seg til å skille mellom alle de fremtidige fedrene som vil være en del av hennes liv. 

Anonymkode: a9af5...8f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Siden du allerede har ruinert de beste årene av livet ditt med å få barn og ha forhold i en alder av 21 kan du like så godt bare få nr 2 med engang å bli ferdig med det. 

Anonymkode: d8ec8...828

Ruinert livet? Ved å få barn? 

hilsen barnløs eller? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Han sier ofte at det ikke er vits å vente med sånt. 

Han har rett. 

Far (50+)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hun er 21 år, et brudd er uunngåelig innen hun har fylt 30 år, så tenker hun allerede nå lærer seg til å skille mellom alle de fremtidige fedrene som vil være en del av hennes liv. 

Anonymkode: a9af5...8f1

Et brudd trenger absolutt ikke være unngåelig. For en totalt bitchy og smakløs kommentar. Kom deg heller ut å få litt frisk luft, internett er tydelig ikke godt for deg. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det sier barnefar altså. Hva sier kjæresten din da?

Anonymkode: 86fa1...9ab

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...