Gå til innhold

Kan man ta gilde julepølse i mikrobølgeovn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kun mikro akkurat nå. Det står ikke noe om mikro på pakken, går det fint likevel? (vil ikke bli dårlig i magen).

Anonymkode: 9f10c...13e

Skrevet

Det går nok fint, men stikk i den en gang med gaffel først, så den ikke eksploderer inni der (hvis du legger den inn hel og ikke i biter).

Anonymkode: aa0d1...cbc

• Liker 3
Skrevet

Kan ikke se for meg noe mindre appetittelig enn pølse i mikroen, men det går sikkert an uten å bli dårlig 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: adee7...e7f

Skrevet

Pølse kan man vel stort sett spise rå.

Anonymkode: bacbd...c4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Pølse kan man vel stort sett spise rå.

Anonymkode: bacbd...c4a

Ikke , nei. Rå pølser må stekes/kokes/trekkes. Du spiser vel ikke rå kjøttdeig heller? 

Pølser du kjøper ferdig kokt (altså de aller fleste pølsene som er å få i vanlige butikker) heter det at skal varmebehandles, men disse er det mange som tar sjansen på å spise kalde rett fra pakka likevel. Jeg var godt voksen før jeg hørte at de egentlig ikke skulle spises kalde, og da hadde jeg allerede gomlet kalde wienerpølser under matlagingen i mange år. :D  

TS: Selvsagt kan pølser varmes i mikroen, bare man stikker hull på dem så de ikke eksploderer. Hvorfor skulle man bli mer dårlig i magen av det enn å koke eller steke dem? 

Anonymkode: b574f...a3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 21.53):

Ikke , nei. Rå pølser må stekes/kokes/trekkes. Du spiser vel ikke rå kjøttdeig heller? 

Pølser du kjøper ferdig kokt (altså de aller fleste pølsene som er å få i vanlige butikker) heter det at skal varmebehandles, men disse er det mange som tar sjansen på å spise kalde rett fra pakka likevel. Jeg var godt voksen før jeg hørte at de egentlig ikke skulle spises kalde, og da hadde jeg allerede gomlet kalde wienerpølser under matlagingen i mange år. :D  

TS: Selvsagt kan pølser varmes i mikroen, bare man stikker hull på dem så de ikke eksploderer. Hvorfor skulle man bli mer dårlig i magen av det enn å koke eller steke dem? 

Anonymkode: b574f...a3d

Hørt om biff tartar? 
Pølser kan spises rå. Det har unger gjort i mange mange år. Rett fra pølsepakken.

Anonymkode: d4f82...750

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 17.12):

Hørt om biff tartar? 
Pølser kan spises rå. Det har unger gjort i mange mange år. Rett fra pølsepakken.

Anonymkode: d4f82...750

Men de pølsene (wiener-, grill- eller kjøtt/middagspølse) er ikke rå som sådan, de er varmebehandlet (kokt) før de pakkes. 

Jeg vokste opp med at vi barn fikk en pølsesnabb hos slakteren, den ble spist kald med det samme og var noe av det beste ved hele lørdagshandelen. :)

• Nyttig 1
Skrevet

Enkelt å trekke av skinnet før de legges i mikroen. / Klart at pølser kan spises kalde. De er ferdiglagde og ikke rå. 

Skrevet

Ja - ta de et par minutter i mikroen. 

Skrevet

Pølser skal IKKE spises kalde/rett ut av pakken.

Listeria anyone?

Går stort sett bra, men fryktelig kjipt om en er uheldig. Spesielt inn mot jul nå.

Anonymkode: f0b7b...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...