Gå til innhold

Daten gir meg "silent treatment"/er fraværende etter "krangel".

Anbefalte innlegg

Skrevet

For bakgrunnsinfo er vi begge rundt 30, jeg kvinne, han mann. Vi har datet i litt over to måneder. Til vanlig tekster vi litt igjennom dagen, hver eneste dag. 

På mandag endte det med en slags krangel over SMS. Utgangspunktet for dette var nok misforståelser, pluss at vi begge opplever mye stress i livet for tiden. Det var jeg som utløste krangelen. Slik jeg oppfattet det så skværet vi opp før vi la oss. 

På tirsdag hørte jeg ingenting fra ham. Jeg sendte han en melding i 14-tiden for å gi et livstegn. Han visste jeg tilbragte dagen på sykehuset (som pårørende til en av mine foreldre som er inne for en stor operasjon). Fikk et kort svar rundt halv ett på natten (han hadde vært på en jobbmiddag).

Sendte han melding igjen på onsdag og beklaget for mandagen, og tok på meg skylden for at det ble som det ble. Følte vi skværet opp også da.

Igjen ikke hørt noe fra ham i dag. Vet han skal på julebord i kveld, men han har hatt hjemmekontor hele dagen.. 

Jeg kunne selvsagt sendt han enda en melding, men føler dette begynner å bli spesielt. Vi pleier å snakke jevnt igjennom dagen, så dette er veldig atypisk for oss.. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Synes situasjonen begynner å bli ganske teit, og ikke minst trist. 

Hvordan burde jeg angripe dette? Føler dette er dårlig konfliktløsning fra hans side, hvis det er slik at han fortsatt har noe uoppgjort. 

Anonymkode: 4099e...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er ferdig med datingen på grunn av krangelen? 

Anonymkode: e188e...d30

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Han er der allerede ja...psykoer deg ut og stonewaller deg.

Er dette noe du vil inn i? 

Gi blaffen i hele fyren, slutt å krype for ham, han blir bare verre. 

Anonymkode: b0ebb...a3a

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Skjønner frustrasjonen! Vanskelig å lese sinnstemning via tekst. Synes det er litt umodent å bare la være å svare deg. Gi han en dag, hvis han ikke svarer deg, så må du bare være direkte og si hva du føler, og spør om han fortsatt bærer nag for den «lille konflikten» dere hadde. 

Anonymkode: 2012f...3df

• Liker 3
Skrevet (endret)

Nå vet jeg ikke hvordan det er for han, men jeg trenger ofte litt tid til å koble av hodet etter en krangel og få litt avstand fra situasjonen i en datingfase. Jeg klarer ikke å være «på» igjen så fort, selv om man sier at man har skværet opp så får jeg ikke mentalt lagt det fra meg med en gang. Nå vet jeg ikke hva dere kranglet om eller hvor store greier det var? Kanskje han trenger litt tid bare? 

Endret av Blått
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner frustrasjonen! Vanskelig å lese sinnstemning via tekst. Synes det er litt umodent å bare la være å svare deg. Gi han en dag, hvis han ikke svarer deg, så må du bare være direkte og si hva du føler, og spør om han fortsatt bærer nag for den «lille konflikten» dere hadde. 

Anonymkode: 2012f...3df

Absolutt vanskelig å lese sinnsstemning via tekst.. Men jeg har fått inntrykk (via hva han ordrett har sagt) at vi har skværet opp. Men i praksis virker det jo ikke slik når stemningen er såpass endret. Jeg har ikke lyst til å "krype" og smiske meg inn, når jeg føler at konflikten er løst. Jeg har allerede lagt meg flat, og det burde vel nesten holde synes jeg. Han har forsåvidt også tatt på seg delvis skyld for hvorfor det ble en krangel i utgangspunktet (han sa at vi begge opplever mye stress om dagen, og at det nok var årsaken til at begge fyrte seg litt unødig opp). 

I morgen reiser han bort for helgen. Vet ikke om jeg skal sende han en god-tur melding eller what not. Føler det blir feil tidspunkt å ta opp noe "seriøst" (han skal tilbringe helgen med familie og venner i utlandet).

• Liker 1
Skrevet
Blått skrev (4 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvordan det er for han, men jeg trenger ofte litt tid til å koble av hodet etter en krangel og få litt avstand fra situasjonen i en datingfase. Jeg klarer ikke å være «på» igjen så fort, selv om man sier at man har skværet opp så får jeg ikke mentalt lagt det fra meg med en gang. Nå vet jeg ikke hva dere kranglet om eller hvor store greier det var? Kanskje han trenger litt tid bare? 

Kort oppsummert var det at jeg føler han prioriterer mye rart før meg, og han hadde lagt noen planer (som han kunne lagt til når som helst) uten å sjekke hvordan det passet med min timeplan. Vi er begge mye opptatt og sliter med å få kabalen til å gå rundt slik at vi får sett hverandre, noe jeg har sagt fra om at preger meg. Planen hans ligger til sånn så vi omtrent ikke får sett hverandre på flere uker. Jeg ble nok litt urettmessig opprørt, men synes fortsatt poenget mitt står. 

Får gi han litt tid og se hva som blir ut av det. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror man rett og slett skal være forsiktig med å innlede forhold til menn som reagerer med å trekke seg unna når de føler på det minste ubehag. 

Anonymkode: e76e4...d4c

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Kort oppsummert var det at jeg føler han prioriterer mye rart før meg, og han hadde lagt noen planer (som han kunne lagt til når som helst) uten å sjekke hvordan det passet med min timeplan. Vi er begge mye opptatt og sliter med å få kabalen til å gå rundt slik at vi får sett hverandre, noe jeg har sagt fra om at preger meg. Planen hans ligger til sånn så vi omtrent ikke får sett hverandre på flere uker. Jeg ble nok litt urettmessig opprørt, men synes fortsatt poenget mitt står. 

Får gi han litt tid og se hva som blir ut av det. 

TS

Det skjønner jeg er utrolig frustrerende! Og jeg tenker også at poenget ditt står. Planer som kan legges til når som helst, ville jeg satt pris på å fått høre om og jeg hadde satt pris på omtanken med at man prøver å få ting til å gå opp. Det ville jeg gjort selv og jeg hadde satt pris på om det den motsatte veien. 

Er dette en som har vært singel lenge? Vil gjette på at han er frustrert ennå over hele situasjonen. Når du føler at han gir deg korte og dårlige svar så tenker jeg det er bare best å trekke seg unna. Det blir bare til at du blir frustrert når han plutselig har endret seg og gir så lite tilbake. 

Endret av Blått
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror man rett og slett skal være forsiktig med å innlede forhold til menn som reagerer med å trekke seg unna når de føler på det minste ubehag. 

enig. synes egentlig de fleste menn er slik. :P .

Anonymkode: 0470e...280

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg føler ikke det skaper noe godt grunnlag for noe som helst. Kjenner jeg blir bekymret over tanken på at det er slik han løser konflikter/håndterer vanskelige ting. Skal man (potensielt) leve et liv sammen kommer det nok til å komme ting som er mer utfordrende enn dette.. 

TS

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Blått skrev (4 minutter siden):

Det skjønner jeg er utrolig frustrerende! Og jeg tenker også at poenget ditt står. Planer som kan legges til når som helst, ville jeg satt pris på å fått høre om og jeg hadde satt pris på omtanken med at man prøver å få ting til å gå opp. Det ville jeg gjort selv og jeg hadde satt pris på om det den motsatte veien. 

Er dette en som har vært singel lenge? Vil gjette på at han er frustrert ennå over hele situasjonen. Når du føler at han gir deg korte og dårlige svar så tenker jeg det er bare best å trekke seg unna. Det blir bare til at du blir frustrert når han plutselig har endret seg og gir så lite tilbake. 

Jeg tenker nøyaktig slik du tenker. Jeg hadde jo gledelig lagt ting slik at jeg kunne få i pose og sekk (både gjøre noe gøy jeg vil OG se han), hvis jeg kunne gjøre det slik.

På en måte føler jeg han har misforstått litt, for han sa blant annet at han skjønte hva jeg mente, men at jeg ikke hadde noe medbestemmelse over hans planer. Det er jo ikke slik at jeg skal bestemme hva han skal gjøre og når, men det er mangelen på hensyn jeg følte på.

Jeg får inntrykk av at han har hatt noen forhold på 6-12 mnd, men at de fleste har gått ad-dundas fordi de begge har vært mye opptatt og ikke fikk sett hverandre nok. I begynnelsen fikk jeg inntrykk av at han ikke ønsket det slik lenger, men nå begynner jeg å ane ugler i mosen. Han er jo en sterkt bidragende part i hvorfor det blir sånn, og det virker som han vil fortsette sitt liv med ekstremt hektiske planer (og ikke sette av tid til å bygge et forhold).

TS

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Blått skrev (22 minutter siden):

Uenig her. Man kan trenge litt tid, men normale mennesker sier "Jeg trenger litt tid" i stedet for å ghoste og ignorere meldinger. Det han gjør er psykisk vold. Løp! 

Anonymkode: 0c51f...df8

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig. Sånn var eksen min. Jeg dumpet han allerede etter 4 måneder. Han løp og brukte silent treatment ved hver anledning for å "lære" meg noe. 

Anonymkode: 0c51f...df8

• Liker 7
Skrevet

La han være. Nå har du beklaget, så vil han ha kontakt så får han kontakte deg. Det er rart hvis han ikke greier å sende deg en hyggelig melding i løpet av dagen for å få en bekreftelse på at alt er greit igjen. Men gjør deg kostbar og prøv å få tankene på noe annet. Svarer han ikke på flere dager så bør du vurdere om han er den rette. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Diry72 skrev (5 minutter siden):

La han være. Nå har du beklaget, så vil han ha kontakt så får han kontakte deg. Det er rart hvis han ikke greier å sende deg en hyggelig melding i løpet av dagen for å få en bekreftelse på at alt er greit igjen. Men gjør deg kostbar og prøv å få tankene på noe annet. Svarer han ikke på flere dager så bør du vurdere om han er den rette. 

Godt innspill, jeg heller mot å gjøre det. Føler dog jeg burde sende han en "god tur" melding i morgen ettersom han skal reise bort, men samtidig så er det vel poengløst når han holder på slik. Hvorfor skal jeg leke "søt og normal" når han oppfører seg som alt annet enn det. Takk for kommentar - du er nok virkelig inne på noe.

TS

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg føler ikke det skaper noe godt grunnlag for noe som helst. Kjenner jeg blir bekymret over tanken på at det er slik han løser konflikter/håndterer vanskelige ting. Skal man (potensielt) leve et liv sammen kommer det nok til å komme ting som er mer utfordrende enn dette.. 

TS

Jeg hadde i alle fall tenkt meg godt om når du står her etter bare 2 mnd: 

-dere har en uenighet på mandag, der han straffer deg med å la være å gi lyd fra seg på tirsdagen selv om han vet du hadde trengt høre fra han da. Det er 2 røde flagg: at han straffer andre når han opplever ubehag og at han viser lav empati for situasjon. 

-du syns han prioriterer andre ting over deg på et veldig tidlig stadie i forholdet. Rødt flagg igjen.

-du er tydeligvis ikke invitert med på julebordet. Rødt flagg enda en gang. Han er ikke inkluderende mot deg. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

enig. synes egentlig de fleste menn er slik. :P .

Anonymkode: 0470e...280

Hvis det er inntrykket, så kan det kanskje være en ide å lese seg opp, om mannlig psykologi og oppførsel?  Å ta det for gitt at han driver en straffeaksjon, er helt bak mål. Menn vil ofte gruble alene, og denne mannen har all grunn til å tenke nøye gjennom forholdet, når det er slik etter (bare) to måneder. 

Anonymkode: 64238...7de

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det er inntrykket, så kan det kanskje være en ide å lese seg opp, om mannlig psykologi og oppførsel?  Å ta det for gitt at han driver en straffeaksjon, er helt bak mål. Menn vil ofte gruble alene, og denne mannen har all grunn til å tenke nøye gjennom forholdet, når det er slik etter (bare) to måneder. 

Anonymkode: 64238...7de

Hvorfor har han grunn til det? Er forhold noe som skal være på menn sine premisser alene? Er forhold at kvinner skal please menn så de ikke føler ubehag? Har det noe som helst med kjærlighet å gjøre? 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde i alle fall tenkt meg godt om når du står her etter bare 2 mnd: 

-dere har en uenighet på mandag, der han straffer deg med å la være å gi lyd fra seg på tirsdagen selv om han vet du hadde trengt høre fra han da. Det er 2 røde flagg: at han straffer andre når han opplever ubehag og at han viser lav empati for situasjon. 

-du syns han prioriterer andre ting over deg på et veldig tidlig stadie i forholdet. Rødt flagg igjen.

-du er tydeligvis ikke invitert med på julebordet. Rødt flagg enda en gang. Han er ikke inkluderende mot deg. 

1) Jeg synes generelt "silent treatment" er helt uhørt, spesielt når det ikke omhandler noe stort. Selv hadde jeg nok gitt lyd fra meg hvis hans forelder skulle igjennom en stor operasjon (som jeg visste han var stresset for), selv om jeg var sur. Så det maler et visst bilde av ham som jeg helst ikke vil se.

2) Han er i en situasjon hvor han nettopp har flyttet til en ny by og begynt i ny jobb, så han bruker mye tid og energi på å skaffe seg et nettverk og komme inn i jobben. Jeg har stor forståelse for at det er mye å bite over, men jeg savner nok følelsen av at han har mer lyst til å være med meg. Jeg føler vi ser hverandre lite, og hans respons på det er "sånn er voksenlivet" (satt på spissen). 

3) Vi har ikke datet spesielt lenge, og han er helt ny i jobben. Synes ikke det hadde vært naturlig at jeg skulle være med der. Får uansett inntrykk av at det er et lite julebord på en restaurant, med bare de ansatte. Føler ikke akkurat dette er særlig urovekkende :) 

Men ser nok når jeg skriver det at jeg er betydelig mer "på" enn han. Han har mange baller i lufta, og er ikke på samme sted som jeg er. Jeg må ta avstand, så får jeg se hva han gjør. Jeg liker han godt, men akkurat nå lever ikke dette opp til hva jeg vil et forhold skal være.

TS

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...