Gå til innhold

Søvn 2.5-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har alltid vært «enkel» søvnmessig. Sovet 12-13 timer på natt + dupp på dagtid. I høst kuttet vi duppen fordi han brukte 3 timer på å sove hver kveld. 
Nå er det sikkert 2 måneder siden og enda sliter han på ettermiddagene og jeg synes natta er litt vel kort. Han sovner et sted mellom 18.30-20.00 og våkner 5-6. 

Jeg har prøvd og la han få sove en liten lur på dagtid igjen men nå blånekter han så det er bare å gi opp 😆 

Barnehagen merker ikke noe av at han er sliten så han er blid og fornøyd så kanskje han ikke trenger mer søvn? Men synes jo det er så fælt at han er så trøtt på ettermiddagene.

Hvor mye sover deres 2.5-åringer? 

Anonymkode: 9f98b...e3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover fra 19.30/20.00 - 6.00/06.30. Og 1-2 timer på dagen.

Anonymkode: bb1ee...0c6

Skrevet

Fra ca kl. 20 til 6.30-7.30 (med utallige oppvåkninger). 

1 t på dagtid

Anonymkode: 7c1ea...46c

Skrevet

Fra ca. 19 hvis hun har sovet lite eller ingenting på dagen, og ca. 20 hvis hun har sovet lur, til 5-6. Hun sover som regel 1,5 time på dagtid i barnehagen, men ikke alltid hjemme. 

Anonymkode: 0d9ea...3df

Skrevet

Fra kl 19-07. Kortere noen ganger hvis hun våkner pga at hun må tisse. Sover ikke om dagen. Det sluttet hun med rett etter fylte 2 år.

Anonymkode: 94c5d...d58

Skrevet

Sovner 18.30, våkner som regel rundt 6.30. Enkelte ganger må han vekkes rundt kl 8 på morgenen. Sover 1t på dagen. Våkner ikke om natten. Men dette er yngste med godt sovehjerte.

Eldste var en helt annen. 

Sovnet kl 19, våknet flere ganger på natten frem til 3.5 år. Sto opp før kl 6 på morgenen og sov ikke på dagtid da han var 2.5 år. 

Anonymkode: 03094...9a8

Skrevet

Snart Toåringen min sover 11 timer på natt og mellom 2-2,5timer på dagtid 

Treåringen sover 11 timer på natt og 1- 1,5 timer på dagtid.

Barn er ulike :)

Anonymkode: 1551c...1fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...