Gå til innhold

Mannen mener at vår hjemmeboende datter på 19 år ikke får dysje annen ver gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Vi har en hjemmeboende datter på 19 år, hun mener at hun føler seg skitten og svetter ofte etter å være på jobb..

Hun betaler litt for å bo hjemme ca 5000 i måneden.

Nå har mannen min sakt at han har fått nok av at hun dusjer så ofte da det koster penger! Men datteren min kommenterte tilbake at far bare betaler jo bare får mat og kjører.. så hvorfor skal han ha noe å si i det. At vis hun forsetter så skal han skru av varme vannet fra dusjen.. når hun dusjer

Datteren vår er litt renslig og hater og føle seg ekkel og klam og svett sier hun så hun dusjer bare kroppen av og til.

Har mannen min rett i å ha noe meining om hvor mye datteren vår skal dusje?

Anonymkode: 11aa1...494

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan jo bare snike seg til en dusj mens dere er opptatt med de ti andre trollungene ;)

Anonymkode: 5fc42...b5d

• Liker 23
Skrevet

5000 kr for å bo hjemme som 19 år? 😬😳

Anonymkode: aeb46...4b4

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Med den «husleia» bør hun da jammen få lov til å dusje daglig. Litt gniene i husholdningen deres? 

Anonymkode: 32609...e17

• Liker 38
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvorfor betaler hun så mye? 
synes datteren deres bør flytte , så kan hun styre selv. Enig med far i at hun ikke trenger og dusje så ofte, men hva f… betaler hun 5000 i mnd for? 

Anonymkode: 5ecc5...bb6

• Liker 8
Skrevet

Det er stor forskjell økonomisk å dusje i 20 minutter og å dusje i maks 5 minutter

Anonymkode: 79f9c...951

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos meg koster strømmen akkurat nå 438. Ifølge appen fra min strømleverandør koster 30’min dusj 11,52 kroner. Jeg hadde klikket om det var min mann!!! Her har vi virkelig ikke for mye penger i familien, men ALLE skal få være varme, rene og mette så mye de bare orker. 

Jeg prøver å være flink med å ikke ha på så mange ting samtidig etter den nye trinn-kosten kom. Det vil si at dersom jeg lager middag, kan man vente 10’min med å dusje til alle platene er av, da vi har elektrisk oppvarming og det blir mye som trekker samtidig. Men ellers, fullstendig uhørt å bestemme sånn over henne!

Anonymkode: 39060...89a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Til den husleien kan din datter forvente å få dusje daglig. Er det ikke hans barn? Kanskje den gniene fyren skal prøve å bo litt på egenhånd. 

Anonymkode: 19f2c...f19

• Liker 22
Skrevet (endret)

Er hun i jobb så er ikke 5000 mye, min sønn betaler 4000, er 21 år, jobber fullt, tjener bra. Synes selv 4000 er greit. Får renvasket klær, mat, strøm, alt. Alternativet er å bo borte, betale mer og gjøre alt selv, det er visst ikke noe tema enda. Sparer bra ellers til å kjøpe selv. Går fremdeles ikke dusje så lenge som ønsket hver dag, men veldig kort annenhver

Endret av Nassenøff
  • Liker 2
Skrevet

Hun bør få dusje daglig og etter trening. Men jeg skjønner strømkrisen, så hun må godta korte dusjer. Det må vi alle

klare i disse tider! Var litt mye med kr 5000,-. Hun trenger vel også litt penger til å etablere seg og gjøre seg klar til å flytte hjemmefra. Den overgangen kan være dyr også. Så hvis hun betaler kr 5000,- hun dere, blir hun vel boende lenger, for hun greier ikke å legge seg opp litt penger selv. 

• Liker 1
Skrevet

5000?! Kr for å jo hjemme som 19 åring? Det var veldig mye! Skal si man tenker at man er fri for alt ansvar når barna fyller 18. Er man bare glad i barna sine når de er små? Når de akkurat bikker en grense, så er det slutt på all omsorg? Jeg mener det blant annet er omsorg i å la barna sine dusje etter behov når de fortsatt bor hjemme. Her luktet det stefar i hvert fall,  ikke biologisk far. 

Anonymkode: ce820...68b

• Liker 10
Skrevet

5000 i husleie 😱

seøvsagt skal hun få dusje annenhver dag

Anonymkode: 8c609...48b

• Liker 4
Skrevet
Nassenøff skrev (4 minutter siden):

Er hun i jobb så er ikke 5000 mye, min sønn betaler 4000, er 21 år, jobber fullt, tjener bra. Synes selv 4000 er greit. Får renvasket klær, mat, strøm, alt. Alternativet er å bo borte, betale mer og gjøre alt selv, det er visst ikke noe tema enda. Sparer bra ellers til å kjøpe selv. Går fremdeles ikke dusje så lenge som ønsket hver dag, men veldig kort annenhver

Jo 5000 er fortsatt mye for ett rom

Anonymkode: 8c609...48b

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Med den husleia så tror jeg hun hadde hatt det like greit med å bo alene , da får hu dusje så mye hu vil… 

Anonymkode: 47732...052

• Liker 10
Skrevet

Når hun betaler er hun leietaker med rettigheter og plikter som nedfelt i husleieloven. Mannen din kan ikke nekte henne å dusje når hun betaler for å bo der. Hun låner ikke bosted, hun betaler og har derfor bruksrett.

Se for deg at du leier en bil, men utleieselskapet nekter deg å kjøre med den fordi det sliter på dekkene. Ville du synes det var rimelig at utleieselskapet bestemmer dette?

Anonymkode: 5d260...640

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Foreldre som tar betalt av barna sine....helt sykt.

Anonymkode: ce995...726

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun dusjer etter jobb eller både før og etter? 

Anonymkode: 19b79...509

Skrevet

Rart hun må betale for å bo hjemme, jeg bodde hjemme til jeg var 20-21 år å jeg har aldri betalt noe selv🤷🏼‍♀️

• Liker 4
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...