AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har vært slapp og tom i et par dager. Har vondt i kroppen og feberfølelse, men har ikke feber. Har hodepine. Nå testet jeg nettopp positivt for covid. Trodde nesten ikke det var mulig uten forkjølelse? Hadde det i sommer, da hostet jeg og var grundig forkjølet. Ikke nå... Noen som har vært borti det samme? Anonymkode: a16ca...eb9
Curiousine Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har vært slapp og tom i et par dager. Har vondt i kroppen og feberfølelse, men har ikke feber. Har hodepine. Nå testet jeg nettopp positivt for covid. Trodde nesten ikke det var mulig uten forkjølelse? Hadde det i sommer, da hostet jeg og var grundig forkjølet. Ikke nå... Noen som har vært borti det samme? Anonymkode: a16ca...eb9 Det er fullt mulig 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Gratulerer du har fått flere antistoffer mot Covid! Kroppen din har blitt mer motstandsdyktig mot viruset, derfor blir du ikke like dårlig. Anonymkode: 525f5...b43 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Folk har da veldig mange ulike symptomer. Selv hadde jeg ikke noe forkjølelses eller sykdomsforløp, bare tilfeldige symptomer som kom og gikk i et par uker; sliten en dag, rar i halsen en dag, då plutselig rar i hodet en dag osv Anonymkode: be40e...a0e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Sønnen min ble ikke syk i det hele tatt, mens jeg ble det. Jeg testa ham kun fordi jeg testa positivt. Han var ellers frisk som en fisk. Anonymkode: 78990...fba
Lill3My Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Mener å ha fått med meg at man ikke skal teste seg lenger, så hvor får dere tester fra? Har dere liggende fra i fjor eller har dere kjøpt? Synes det virker merkelig at en ikke skal teste seg, egentlig. Både mtp egen helse (jeg trener f.eks mye og hardt og vil unngå å presse meg dersom jeg vet jeg har covid i kroppen) og for eventuelle mennesker i risikogrupper man treffer på
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Lill3My skrev (14 minutter siden): Mener å ha fått med meg at man ikke skal teste seg lenger, så hvor får dere tester fra? Har dere liggende fra i fjor eller har dere kjøpt? Synes det virker merkelig at en ikke skal teste seg, egentlig. Både mtp egen helse (jeg trener f.eks mye og hardt og vil unngå å presse meg dersom jeg vet jeg har covid i kroppen) og for eventuelle mennesker i risikogrupper man treffer på Her har de tester på alle matbutikker jeg er i, så det er ikke akkurat vanskelig å få tak i. Testet meg nå fordi det har gått på jobben og jeg følte meg så "rar".... Men nei, det sies jo at man ikke skal teste seg, jeg blåser i det, synes det er greit å vite hva jeg har... Anonymkode: a16ca...eb9
Mezzosoprena Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Problemet hele tiden mens vi skulle være så forsiktige med smitte var jo at så mange hadde smitte med lite til ingen symptomer, så hvordan kan man være overrasket over at man tester positivt til tross for lite symptomer?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Teatrica skrev (15 minutter siden): Problemet hele tiden mens vi skulle være så forsiktige med smitte var jo at så mange hadde smitte med lite til ingen symptomer, så hvordan kan man være overrasket over at man tester positivt til tross for lite symptomer? De fleste jeg kjenner har hatt symptomer, og jeg selv hadde skikkelige symptomer da jeg hadde det i sommer. Jeg skjønner at de ikke trenger å være helt like, men jeg har ikke hostet en halv host, finnes ikke tett i nesa og er overhodet ikke sår i halsen, mens jeg forrige gang hostet ut lungene og knapt orket å røre på meg i noen dager, pluss at jeg hadde høy feber. Greit at man har mer antistoffer sikkert, men det ligner ikke i det hele tatt.... Er lenge siden jeg personlig har hørt om noen som ikke har forkjølelses-/luftveissymptomer, så jeg ville bare høre om flere hadde opplevd det nå i det siste.... Anonymkode: a16ca...eb9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 I sommer opplevde du en primær immunrespons, da immunforsvaret møtte covid for første gang og laget oppskrifta på antistoff mot SARS-CoV-2. Nå opplever du en sekundær immunrespons, som er mye mildere, fordi immunforsvaret ditt allerede har oppskrifta på antistoff i kartoteket etter i sommer og kan gå til motangrep uten inkubasjonstid. Inkubasjonstid er den tida det tar immunforsvaret å ruge ut et nytt antistoff mot et ukjent virus. Inkubere betyr nettopp å ruge ut. Under en sekundær immunrespons, slipper du inkubasjonstida: Immunforsvaret kan produsere antistoff og gå til angrep FØR viruset rekker å trenge inn i cellene dine. Dermed slipper du å bli så syk som da du hadde covid første gang. På bildet ser du en grafisk fremstilling av primær og sekundær immunrespons/antistoffrespons. Hvis du er interessert i emnet, har Universitetet i Oslo ei side der immunresponsene er relativt enkelt forklart: https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/i/immunsystemet-beskytter-mot-sykdom.html Anonymkode: c4a40...354 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): I sommer opplevde du en primær immunrespons, da immunforsvaret møtte covid for første gang og laget oppskrifta på antistoff mot SARS-CoV-2. Nå opplever du en sekundær immunrespons, som er mye mildere, fordi immunforsvaret ditt allerede har oppskrifta på antistoff i kartoteket etter i sommer og kan gå til motangrep uten inkubasjonstid. Inkubasjonstid er den tida det tar immunforsvaret å ruge ut et nytt antistoff mot et ukjent virus. Inkubere betyr nettopp å ruge ut. Under en sekundær immunrespons, slipper du inkubasjonstida: Immunforsvaret kan produsere antistoff og gå til angrep FØR viruset rekker å trenge inn i cellene dine. Dermed slipper du å bli så syk som da du hadde covid første gang. På bildet ser du en grafisk fremstilling av primær og sekundær immunrespons/antistoffrespons. Hvis du er interessert i emnet, har Universitetet i Oslo ei side der immunresponsene er relativt enkelt forklart: https://www.mn.uio.no/ibv/tjenester/kunnskap/plantefys/leksikon/i/immunsystemet-beskytter-mot-sykdom.html Anonymkode: c4a40...354 Tusen takk! Jeg kunne jo det "basic", men tusen takk for grundig info! Anonymkode: a16ca...eb9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Lill3My skrev (12 timer siden): Mener å ha fått med meg at man ikke skal teste seg lenger, så hvor får dere tester fra? Har dere liggende fra i fjor eller har dere kjøpt? Synes det virker merkelig at en ikke skal teste seg, egentlig. Både mtp egen helse (jeg trener f.eks mye og hardt og vil unngå å presse meg dersom jeg vet jeg har covid i kroppen) og for eventuelle mennesker i risikogrupper man treffer på Kommunen deler ut gratis tester, iallfall her i Bergen Anonymkode: e39be...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå