AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Har et spørsmål til dere som hadde avklart at dere ikke skulle amme før fødselen og dermed aldri la barnet til brystet: Hvordan gjorde dere det ang å stoppe produksjonen? Bandt dere brystene, tok på en stram sports-bh eller fikk dere noe for å stoppe produksjonen? Var det veldig smertefullt i prosessen med å stoppe produksjonen og hvor lang tid tok det? Hvordan gjorde de det når du fikk babyen opp på brystet og den ikke skulle få pupp? Fikk den flaske i stedet eller hvordan fungerte det? Anonymkode: 5e498...18b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Det med å legge babyen til puppen umiddelbart handler vel om å stimulere til produksjon, ikke det at babyen nødvendigvis er sulten. Så det går nok fint å ha den på brystet uten å legge den til puppen Du får nok et langt bedre opphold på barsel enn mange andre siden du kan gi flaske fra start og slik få en god og mett baby. Min var urolig og sulten i over 2 døgn før de endelig foreslo støttemating. Tok mange dager før det ble noe særlig produksjon. Anonymkode: 7198b...acd
Arkana Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Jeg gjorde ingenting spesielt. Melkeproduksjonen ble aldri så høy at det ble ubehagelig. Flaske fra start fungerte utmerket. De hadde et eget rom på barsel med morsmelkerstatning og alt annet man trenger til flaskemating så jeg kunne bare ordne selv når babyen var sulten.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det med å legge babyen til puppen umiddelbart handler vel om å stimulere til produksjon, ikke det at babyen nødvendigvis er sulten. Så det går nok fint å ha den på brystet uten å legge den til puppen Du får nok et langt bedre opphold på barsel enn mange andre siden du kan gi flaske fra start og slik få en god og mett baby. Min var urolig og sulten i over 2 døgn før de endelig foreslo støttemating. Tok mange dager før det ble noe særlig produksjon. Anonymkode: 7198b...acd Det er jo normalt at baby er urolig til melka kommer etter noen dager. Vanligvis ikke nødvendig med mme av den grunn. Baby trenger ikke mye melk de første dagene. Mme er først nødvendig dersom baby mister for mye vekt - og det er fare for dehydrering eller dersom mor ønsker/trenger det. Jeg gav også mme til min første, og ammet ikke de første dagene, men fikk fortsatt veldig masse melk etter noen uker, så viktig med minst mulig stimulering av brystene. De første dagene trenger baby veldig lite melk, så man kan gjerne gi fra kopp, så ikke det blir for mye. Når matbehovet tar seg opp er det enklere med flaske. Vi gav vel flaske fra dag 3 omtrent. Anonymkode: 1b598...6fc
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo normalt at baby er urolig til melka kommer etter noen dager. Vanligvis ikke nødvendig med mme av den grunn. Baby trenger ikke mye melk de første dagene. Mme er først nødvendig dersom baby mister for mye vekt - og det er fare for dehydrering eller dersom mor ønsker/trenger det. Jeg gav også mme til min første, og ammet ikke de første dagene, men fikk fortsatt veldig masse melk etter noen uker, så viktig med minst mulig stimulering av brystene. De første dagene trenger baby veldig lite melk, så man kan gjerne gi fra kopp, så ikke det blir for mye. Når matbehovet tar seg opp er det enklere med flaske. Vi gav vel flaske fra dag 3 omtrent. Anonymkode: 1b598...6fc Hvordan var det å få melk uten å kunne gjøre noe med det? Var det en smertefull prosess? Anonymkode: 5e498...18b
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Sa fra i god tid før planlagt keisersnitt. Var viktig for meg at de ikke skulle forsøke å omvende meg i forhold til dette. Valget var tatt og jeg var sikker. Fikk da Dostinex-tbl umiddelbart etter keisersnittet og jeg merket lite til både ammepress fra personal eller brystspreng. Det kom enormt mye melk første par dagene, men det ga seg fort. Det gikk veldig fint å få slutt på melkeproduksjonen med Dostinex. Anonymkode: bd8c9...0fc
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er jo normalt at baby er urolig til melka kommer etter noen dager. Vanligvis ikke nødvendig med mme av den grunn. Baby trenger ikke mye melk de første dagene. Mme er først nødvendig dersom baby mister for mye vekt - og det er fare for dehydrering eller dersom mor ønsker/trenger det. Jeg gav også mme til min første, og ammet ikke de første dagene, men fikk fortsatt veldig masse melk etter noen uker, så viktig med minst mulig stimulering av brystene. De første dagene trenger baby veldig lite melk, så man kan gjerne gi fra kopp, så ikke det blir for mye. Når matbehovet tar seg opp er det enklere med flaske. Vi gav vel flaske fra dag 3 omtrent. Anonymkode: 1b598...6fc Jada, det er det de sier, men det gjør de første dagene til et helvete. Og noen babyer er sultnere og gråter mer enn andre. Å ikke få en eneste time sammenhengende søvn gir dn dårlig start og gjør en sårbar for depresjon. Om litt støttemating gjør det mer levelig, hvorfor ikke? Anonymkode: 7198b...acd 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Si du vil ha Dostinex skal være en engangsdose(jeg måtte ha 3 ganger😳) men de har det på føden. Anonymkode: 40b40...833
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Jeg syns det var veldig lite stress med både flaske og melkespreng. Babyen ble lagt på magen min, jeg hadde på sportsbh og når melken kom etter 5-6 dager, gikk det over på 1-3 dager med litt vonde bryster. Det var ikke uholdbart, bare veldig steinhardt og ubehagelig. Baby var veldig fornøyd og rolig på flaske Anonymkode: d2d86...f0d 2
Arkana Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Pga bivirkningene er man restriktiv med å gi Dostinex og det skal vanligvis en god grunn (utover at man ikke vil eller kan amme) til for å få det.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Jeg hadde tenkt å pumpe og gi flaske, så jeg pumpet fra start. Likevel dalte melkeproduksjonen og etter en liten uke var det ikke en dråpe igjen. Hadde ingen smerter eller plager. Anonymkode: 8992f...d91
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Tusen takk for svar 😊 sette pris på det 😊 Anonymkode: 5e498...18b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Jeg ammet fra start, men fikk tilbud om medisin for å stoppe produksjonen dersom jeg ikke ønsket å amme likevel. Fikk tilbudet inne på fødestua. Anonymkode: 5348b...d82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå