Gå til innhold

Har du sjekket effekten på refleksvesten din i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten oppfordring til alle myke trafikanter som beveger seg ut i høstmørket: Har du sjekket effekten på den refleksvesten du satser livet ditt på? Fungerer refleksstripene som refleks, eller er de knapt mer enn grått stoff mot en mørk bakgrunn? 

Joggeren som nylig kom sprintende ut av intet trodde i alle fall han syntes veldig mye bedre enn han gjorde, med sin utvaskede refleksvest og sitt sorte treningstøy. Heldigvis gikk det bra. 

(Oppfordringen gjelder selvsagt ikke bare refleksvester, men alle andre reflekser også.) 

Og til alle bilister, meg selv inkludert: Vær ekstra oppmerksom. Husk at det finnes en del myke trafikanter der ute som går rundt i den tro at vi ser dem, og oppfører seg deretter. 

Anonymkode: 9d9fb...04d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en gangs skyld kan jeg faktisk svare ja! Jeg prøver å lære barna om reflekser, så de og vogna fikk på masse reflekser før jeg tok bilde med blitz. Det kan være at noen mindre reflekser ikke virker, men de fleste lyste opp.

Anonymkode: 1ccd2...b33

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 22.44):

For en gangs skyld kan jeg faktisk svare ja! Jeg prøver å lære barna om reflekser, så de og vogna fikk på masse reflekser før jeg tok bilde med blitz. Det kan være at noen mindre reflekser ikke virker, men de fleste lyste opp.

👏 👏 👏

Jeg kom over denne videoen rett etter at jeg skrev innlegget. Problemet gjelder tydeligvis ikke bare utvaskede reflekser, men mange nye, ikke-godkjente vester også. Enda skumlere! 

Litt etter at jeg holdt på å få en usynlig jogger i grillen så jeg en turgåer som lyste opp som et juletre på nesten 400 meters avstand. Sånn skal reflekser være! ❤️ 

Demonstrering av refleksvester

Skrevet

Ja men for faen, ts. Har du tenkt å fortelle HVORDAN man tester det?????

Anonymkode: 0ece4...23c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 20.52):

Heng refleksene opp i et mørkt rom eller ute. Ta bilde med blitz. Da ser du om de virker eller ikke.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 20.52):

Det burde for faen ikke være nødvendig, men du kan for eksempel gjøre slik: 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Heng refleksene opp i et mørkt rom eller ute. Ta bilde med blitz. Da ser du om de virker eller ikke.

Eller du kan lyse på dem med en lommelykt. Eller finne en svær, tom parkeringsplass og plassere refleksene i den ene enden og skru på billysene dine i den andre enden (om du liker å gjøre ting unødvendig komplisert). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...