Gå til innhold

Erfaringer med de som spør om å få noe du selger på Finn gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved et par anledninger har jeg solgt noe billig (som også er en rimelig vare), og vedkommende legger da opp til å få den gratis.

Type si at de har dårlig råd, kan jeg senke prisen.

På disse rimelige tingene gir jeg det bare gratis.

De to gangene har det raskt kommet melding om jeg har noe mer å gi.

Da klær/utstyr til barn. Jeg har da gitt bort noe om jeg har. 

Har noen «dårlig» erfaring med dette? Type funnet gjenstandene til salgs igjen på Finn eller liknende? 

De oppgir jo størrelsen til barnet, og den samsvarer med alder de sier - så jeg bare antar det er «ekte». 

Anonymkode: 5d9e8...3c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gav bort et treningsapparat en gang. Fant det til 500,- (og med mitt bilde) ute på finn igjen etter to timer. Rapporterte til finn for bruk av bilde, så det ble fjernet. 

Anonymkode: 745db...f6c

Skrevet

Den som gjenselger eller trenger rimelige ting på den måten der har vel ingen andre, gode måter å få en inntekt på? Greit å gi vekk, tenker jeg.

Anonymkode: 5b240...1c5

Skrevet

Har ingen dårlig erfaring med å gi bort nei. 

Anonymkode: 5017f...22a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den som gjenselger eller trenger rimelige ting på den måten der har vel ingen andre, gode måter å få en inntekt på? Greit å gi vekk, tenker jeg.

Anonymkode: 5b240...1c5

Tenker litt det samme 🤷‍♀️
De to tingene det gjaldt la jeg ut for 100 kr liksom, og de ble ikke lagt ut spesielt rimelig heller. Halv pris av ny.

Om de velger selge får de ikke mer enn det jeg jo i praksis gav. 

Anonymkode: 5d9e8...3c4

Skrevet

Når jeg kvitter meg med ting på finn så er jeg som regel bare glad for å få skiten ut av huset, og bryr meg lite om mottaker videreselger, brenner eller bruker den aktuelle "skiten".

Skrevet

Opplever flere ganger om at folk ikke kommer å henter, vil utsette henting til "i morgen" flere ganger, og rett og slett spammer meg ned med meldinger.

Anonymkode: 9363a...c5b

Skrevet

Vel, nei. Jeg solgte litt babyutstyr en gang. Følte jeg lur som fikk solgt det til samme pris jeg hadde gitt selv (kjøpt brukt)..

Fikk vite at utstyret var til en fattig ung kvinne som hadde flyktet fra krig og blitt gravid på veien. Da fant jeg frem resten av barneutstyret jeg hadde tenkt å selge og ga det med på kjøpet. Hadde ikke så mye penger selv, så tok i mot betalingen, men ga mye gratis også. 

Fikk dårlig samvittighet for at jeg solgte like dyrt som jeg hadde kjøpt for. 

Anonymkode: a9853...005

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...