AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg bor nå i Oslo, i området rundt Vålerenga. Trives super godt her. Men pga samlivsbrudd, kan det hende jeg må flytte til et billigere område, om jeg ikke får kjøpt ut eksen. Jeg har et lite barn som jeg har mesteparten av ansvaret for. Jobben min ligger i Bærum (sandvika). Så det er ikke aktuelt å flytte østover i Oslo, da jeg allerede bruker nesten en time til jobb. Da må jeg tenke meg vestover, noe som jeg i utgangspuntket er veldig skeptisk til fordi jeg har fordommer mot folk fra vestkanten😂 Vil egentlig ikke at barnet mitt skal bli soss og få masse merkepress på skolen og sånn, haha.. Og de fleste områdene i Bærum er like dyrt som her på Vålerenga. Men er det noen steder den veien som er billige? Siden all familien vår bor på østkanten i Oslo, så har jeg ikke lyst å flytte sånn sykt langt vestover (forbi asker liksom). Evt burde vi bo nært toget. Har tenkt på Rykkinn. Det er jo et blokkområde, og vi trives godt i blokk. Ser ut til at prisene der er overkommelige (vi vil ha råd til en billig 2-roms liksom). Og folka, er de greie der? Litt triveligere enn de rikeste områdene i Bærum liksom? Er det noen flere sånne områder som ikke er vilt langt unna Sandvika? Har ikke bil, men kan evt kjøpe det om det er dårlige kollektivforbindelser Anonymkode: d3bd7...401
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Bærum vest er mye billigere enn Bærum øst (Jar, Stabekk m.v.). Hva med Skui, Vøyenenga? Veldig mange fine bomiljøer i Bærum og ps!; også ‘rike’ folk kan være hyggelige. Anonymkode: 28afa...faf
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 På Rykkinn er det mye blandet. Mye sladder, noen rare galninger, men også en del hyggelige mennesker. Er ihvertfall sosialt, men tar nok litt tid å komme innpå folk. Ble for bråkete for våres del og litt mye rart der 🙈 Noe merkepress her også. Du har også Asker, men da er det trafikken igjen. Også markeres her, litt avhengig av hvor. MEN, Ca 30 minutter (15 min når veien er ferdig) unna Sandvika har man Vik og området rundt som Elstangen, Røyse og Sundvollen. I Vik sentrum er det flere leiligheter til salg og bygges en del både der og på Elstangen. Fantastisk plass, nærhet til vann, strand, fjell, slalåm, skog og masse aktiviteter. Masse hyggelige folk. Litt press på merkeklær, da det bor noen veldig rike familier her. Men ikke møtt en eneste "riking" som ikke er superhyggelig og bidrar masse til lokalsamfunnet. Nærhet til Hønefoss også med masse ulike idretter, kjøpesenter, utesteder etc. En liten perle som flere og flere oppdager og veldig populært. Derfor mye nybygg da de færreste flytter herfra. I tillegg så er prisveksten (og i Hønefoss) veldig høy. Et sted man absolutt vil tjene på å kjøpe leilighet. Anonymkode: 56290...186
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Det er en myte at Bærum er så mye merkepress. De aller dyreste områdene er det nok det, men alle jeg kjenner fra Bærum er helt vanlige folk med normale verdier. Jobber du i Sandvika ville jeg sett på Hvalstad. Det er rett i nærheten og et fantastisk sted med godt barnemiljø. Anonymkode: 8be5c...e7a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Sjekk ut Billingstad. Kort vei til Sandvika, gode forbindelser inn til byen, og under utbygging no. Mange leiligheiter av ulik størrelse å finne i området. Anonymkode: 429ac...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Jeg bor i Bærum, men hadde jeg skullet flytte til et rimeligere område, hadde jeg gått for områder som Spikkestad, Røyken eller Hyggen! Utrolig fine steder, kanskje spesielt Hyggen. Anonymkode: 4cd94...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå