Gjest Gjest_småbarnsmor_* Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 Jeg har en veldig aktiv gutt på 5 mnd. Han har vært det siden han ble født. Begynte å følge med på ting rundt seg veldig tildig. Han er ikke noe flink til å ligge alene å leke. Han må ha oppmerksomhet stort sett hele tiden. Noe å holde i osv. Når han ligger på magen spreller han med beina hele tiden. Mange av venninnene mine har og barn i samme alder og de pleier å ligge fint på teppet sitt å kikke rundt og virker veldig fornøyde. Det jeg vi fram til er kommer min lille gutt til å bli en ustyrlig propell eller pleier dette komme seg etterhvert? Kanskje det er frustrasjon over at han er veldig sosial, men hverken kommer seg opp eller bort som er problemet? Hvordan har deres barn utviklet seg?
suzie Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 Hei. Min eldste likte heller ikke å ligge alene på gulvet. Ville være i armene hele tiden og være sammen oss. Når han ble større ville han alltid være på samme rom - han hentet leker på rommet sitt og tok de med dit jeg var, og heller ikke i dag liker han så godt å være alene på rommet sitt. Han er en sosial gutt. Men - noen ustyrlig propell er han ikke likevel. Tror ikke jeg ville bekymret meg for at han ikke vil ligge på gulvet - babyer er forskjellige akkurat som alle andre mennesker
Gjest Madeline Skrevet 10. desember 2005 #3 Skrevet 10. desember 2005 Min eldste var også en veldig aktiv gutt som sov lite og som var veldig selskapsyk. Fram til han var 3-4 år satt han ikke stille lange tiden om gangen, men etter det roet han seg og har blitt en rolig gutt. Hvordan din gutt vil utvikle seg er det ikke godt å si. Alle barn er forskjellige, men det at han er propell nå, betyr ikke at han kommer til å bli det når han blir større.
Lillie Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 (endret) slettet Endret 23. august 2007 av Lillie
momo Skrevet 10. desember 2005 #5 Skrevet 10. desember 2005 Jenta mi og var utrolig aktiv som baby. Hun var helt ekstrem. Lå og sprella med ben og armer fra hun var nyfødt. Hun hata vogna si, for da fikk hun ikke sett rundt seg, det måtte skje noe rundt henne. Og hun lærte seg veldig tidlig og komme seg rundt. Hun starta og rulle rundt når hun var 2,5 mnd og rulla da rundt sånn så hun kom seg rundt på gulvet også starte hun og krabbe når hun var 5 mnd, og fra da var hun høyt og lavt. Hun var veldig aktiv fram til hun var rundt 3 år, jeg har løpt maaange mil etter den jenta. Nå er hun 4.5 år og hun er fortsatt aktiv, men betraktlig roligere, nå kan hun sitte og leke rolige leker lenge. Og jeg får ikke så mye trim lenger.
Vimsevips Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 Dette er ikke uvanlig. Som du ser av de andre svarene er det mange som har /har hatt det slik som deg. Selv satser jeg nå på at Trollet i magen er, om ikke annet, litt roligere enn det Vesla var/er.
Varja Skrevet 10. desember 2005 #7 Skrevet 10. desember 2005 Dattern min var veldig aktiv som baby. Hun sov ca 1 time midt på dagen, og det var det. Ellers måtte jeg bære henne rundt, leke med henne osv. Hun likte også å krype omkring og det er jo forresten veldig fint for motorikken, bare man passer på at omgivelsene er helt trygge. (Er ikke glad i lekegrinder). Hun er fortsatt veldig aktiv (nærmer seg 2 år), men jeg synes det er helt greit. Hun skal være med på alt og snakker også en masse. Likevel er det mye letter nå, men det er kanskje fordi vi foreldrene har vent oss til at hun er sånn. Synes ikke du bør se aktiviteten som et problem. Vær heller glad for at barnet ditt er nyskerrig og aktivt og selv "sier fra" at han ønsker å bli stimulert (vil ha noe å leke med, det å prate med, rom å bevege seg osv). Eneste måten å få datteren til å sitte stille i lengre tid er når vi sitter ved bordet og spiser eller hvis vi leser en bok. Hun elsker å sitte i sofaen sammen med mamma eller pappa og se på bilder og prate om det hun ser. På grunn av dette er jeg ikke noe redd for at hun er for aktiv. Jeg ser at hun kan konsentrere seg en stund av gangen og derfor tolker jeg heller aktiviteten som positivt som sagt.
Gjest Pet Skrevet 10. desember 2005 #8 Skrevet 10. desember 2005 Jeg skjønte at jeg vlle få et aktivt barn under svangerskapet - han sparket og sprelte inne i magen så jeg trodde han skulle slå seg ut enkelte ganger! Han var en urolig baby som ikke kunne ligge alene et sekund uten å hyle, men det hjalp da han begynte å kunne bevege seg rundt. Vi var på masse aktiviteter i småbarnsperioden - babysvømming, turn, kino, teater, museer, turer etc fordi det var temmelig slitsomt å "bare" være hjemme sammen med ham! Han roet seg i fem-seksårsalderen, men er fortsatt en fresk og kreativ fyr, nå 14 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå