AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Dere som har en slags emosjonell distanse til foreldre, hvordan takler dere det? Selv er jeg åpen og synes alle er lette å prate med utenom mine foreldre som er ukomfortable rundt dette med følelser. Jeg selv er påvirket av de så jeg liker ikke snakke om dette med de. Med andre så kan jeg snakke i det vide og brede om alt. Hvordan opprettholde nær relasjon? Jeg vil ikke tvinge de til å åpne seg heller. Anonymkode: 7c786...675
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 For meg... så tror jeg ikke at det er mulig å kombinere. Jeg kan ikke snakke med pappa om en del nære ting, fordi ofte føler jeg meg nærmest retraumatisert etterpå. Han forstår overhodet ikke hvordan enkelte ting i oppveksten påvirket oss barna og derfor gjentar han bare det samme budskapet som skadet oss. Så med pappa velger jeg nøye ut tema som er trygge. Resten enten lukker jeg ørene for eller så sier jeg at jeg ikke vil snakke om det. Med andre kan jeg åpent fortelle hva som skjedde og hvordan det påvirket meg, men pappa forstår ikke eller vil ikke forstå, og da er det ikke bra for meg å være åpen med han om det. Jeg synes det er trist at det er slik og at vi ikke er emosjonelt nære, men prøver å akseptere at slik er det bare. Han er ikke i stand til å se det fra mitt synspunkt. Anonymkode: 6bd2d...123
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dere som har en slags emosjonell distanse til foreldre, hvordan takler dere det? Selv er jeg åpen og synes alle er lette å prate med utenom mine foreldre som er ukomfortable rundt dette med følelser. Jeg selv er påvirket av de så jeg liker ikke snakke om dette med de. Med andre så kan jeg snakke i det vide og brede om alt. Hvordan opprettholde nær relasjon? Jeg vil ikke tvinge de til å åpne seg heller. Anonymkode: 7c786...675 Du er kanskje oppvokst med foreldre som aldri snakker om verken tanker, følelser eller opplevelser. Dette er viktig når man har barn, men ikke alle foreldre er oppdatert og vet ting. Kanskje du skal ta det første steget, åpne deg og snakke om hvordan ting er osv - se om en av de eller begge kommer på gli. Det som også er viktig, er jo å kjenne etter og ha sosiale antenner nok til å legge merke til hva slags mennesker dette er, er du lik noen av de? (Ikke utseendemessig). Anonymkode: c82a1...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå