gensermannen Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 I år ønsker jeg å heller gi julegaver til barn/familier som virkelig trenger det, enn å gi masse søppel til familien min. Men hvor kan man gjøre dette på en trygg måte, så man vet at gaven kommer frem til de som trenger det? Vet at noen hoteller har «juletre søker gaver», har du erfaring med det? Jeg bor i Oslo. Har du noen tips til hvor jeg kan levere julegaver?
Arkana Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Fattighuset i Oslo tar i mot julegaver fram til 21. desember (må være ny og ubrukt, ikke pakk for godt inn, alt blir åpnet og sjekket). Nordic Choice-hotellene samler inn julegaver og gir videre til forskjellige organisasjoner som donerer gavene til trengende. Pakk inn og skriv på alder og interesse/kjønn (f.eks. en som liker utelek 3-6 år eller jente 10-15 år). Til sist vil jeg minne deg og andre som vil gjøre det samme om å tenke litt på gaver til ungdom også. De aller fleste gir bort gaver til mindre barn, men tenåringer har også julegaveønsker. Ikke glem de store barna. 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 gensermannen skrev (2 timer siden): I år ønsker jeg å heller gi julegaver til barn/familier som virkelig trenger det, enn å gi masse søppel til familien min. Men hvor kan man gjøre dette på en trygg måte, så man vet at gaven kommer frem til de som trenger det? Vet at noen hoteller har «juletre søker gaver», har du erfaring med det? Jeg bor i Oslo. Har du noen tips til hvor jeg kan levere julegaver? Her vi bor har de hengt opp hjerter på juletre, slik at du kan plukke et hjerte der det står ønske eller kun kjønn og alder. Det står hvor det skal leveres og ikke innpakket da dessverre enkelte pakket inn søppel og lignende.. Har godt erfaring med dette, tar med barna når vi handler inn og snakker en del med dem om det å hjelpe andre. Tenker folk har høy terskel for å kontakte feks røde kors for hjelp og at de da trenger denne hjelpen sårt. Anonymkode: 511f4...852 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå