Gå til innhold

vet ikke om jeg ville gått i dette🥺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde gått i dette skjørtet, men ikke sånn kort turtleneck genser, og bh som vises halvveis, hvertfall ikke om høsten eller om sommeren, for det første tør jeg ikke, grunnet reaksjoner fra  motsatt kjønn, at man blir sett på "billig". Men når bloggere poster sånne bilder, så tenker jeg de oppfordrer til å gå sånn, men det er ikke helt innafor tenker jeg.... føler det blir satti dårlig lys. Tror en hvit singlett under hadde passet fint til genseren.😊🥰

3C55F42F-FE6C-4BF2-B93D-974C66BDD27E.jpeg

Anonymkode: daabb...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hun ikke råd til lengre genser etter konkursen av klesmerket sitt?

Anonymkode: 9b6e3...fd3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Uff, det ser kaldt ut 🥶

Skrevet

Utrolig deilig dame

Anonymkode: 5eb47...9bc

Skrevet

You can do better, girl! Hun er egentlig kjempe fin!🙋‍♀️ men hun kler seg så billig til tider :( 

Anonymkode: f4bb5...c3f

Skrevet

Fjortis 😂

Anonymkode: f4a2c...99b

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det ser helt forjævlig ut..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stilig når noen prøver noe annerledes. 

Men ser at alle rundt meg nå går med bootcut jeans og hvite snikers... 

Anonymkode: e7b43...667

Skrevet

Utrolig fjollete antrekk. Men lar det ikke gå innpå meg, det er mye en skal se før øynene spretter ut.

Anonymkode: 60ade...f9f

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ser ut som resten av stoffet til genseren ligger i ermene....

Dette så jo ut som en bolero-topp-greie og hadde sikkert vært fin om hun hadde hatt en singlett under. 

Anonymkode: 43da3...9d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Slik holdt pappa på gjennom hele tenårene mine. Og trudde han var forferdelig morsom 😜

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet

Rart antrekk. Å gå rundt med halve bhen ute så ganske merkelig ut og ikke særlig pent, men har sett andre rare antrekk i det siste med altfor korte kjoler og skjørt. Microskjørt var det visst. I tillegg til alle disse som omtrent går naken under gjennomsiktige kjoler.

For all del, det å prøve seg på noe annet enn det alle andre gjør kan være inspirerende, men sånt som dette er ikke inspirerende. Det er bare tåpelig.

Gjest vilkåret
Skrevet

De tjener penger, det er motivasjonen til å legge ut bilde. Er nok ikke mer tanke bak det enn det. De forsøker gjøre bilde bra. Bilder som er kontroversielle gir gjerne mer oppmerksomhet blant flere og er ofte bra triks for å få flere til å kjøpe.

Det er nok ikke særlig med moral innenfor dette "yrke". De med moral vil aldri nå opp og bli store.

Skrevet

Det hadde sett bedre ut om hun bare gikk i skjørtet og bh'en. Den halve genseren ser bare ut som en strikketabbe.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Så - la meg få dette klart for meg, ts.

Du mener menn rundt deg vil oppfatte et menneske av hunkjønn som går lettkledd som «billig» og at dette øker sjansen for at en eller flere av dem velger å ty til vold? 

Riktig oppsummert?

Men problemet er ikke at mødre verden rundt - også i ditt nabolag - velger å oppdra sine sønner til å bli voldsmenn og voldtektsmenn? Vi skal ikke starte med mødrene og fedrene? Vi skal ikke starte med å spørre oss selv «hva er det med oppdragelsen i vårt samfunn som validerer vold?»

Vi skal be influencere instruere mennesker av hunkjønn om å «ta på seg en singlet» for å være trygge? Hva, mener du, er ulikheten mellom «singlet for å være trygg» og «burka for å være trygg»? Jeg ser ingen forskjell. 

Anonymkode: 115f0...659

Skrevet

Dette er ikke et antrekk for hvermannsen. Du må nesten ha en overkropp som henne får å bære et slikt antrekk. Og har man en slik overkropp så ser det forsåvidt bra ut, selv om man fremstiller seg som litt tacky og billig. Seksualisert.

Tror genseren/antrekket hadde sett fin ut hadde den hadde vært skinny fit og gått til navelen omtrent heller. 

Men hva vet jeg :D 

Skrevet

Det var rett og slett et svært lite pent antrekk.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så - la meg få dette klart for meg, ts.

Du mener menn rundt deg vil oppfatte et menneske av hunkjønn som går lettkledd som «billig» og at dette øker sjansen for at en eller flere av dem velger å ty til vold? 

Riktig oppsummert?

Men problemet er ikke at mødre verden rundt - også i ditt nabolag - velger å oppdra sine sønner til å bli voldsmenn og voldtektsmenn? Vi skal ikke starte med mødrene og fedrene? Vi skal ikke starte med å spørre oss selv «hva er det med oppdragelsen i vårt samfunn som validerer vold?»

Vi skal be influencere instruere mennesker av hunkjønn om å «ta på seg en singlet» for å være trygge? Hva, mener du, er ulikheten mellom «singlet for å være trygg» og «burka for å være trygg»? Jeg ser ingen forskjell. 

Anonymkode: 115f0...659

Det er da ingen som har nevnt noe om vold her ? 🤷‍♀️ Men uønsket oppmerksomhet fra menn kan man da lett få enda mer av med et slikt antrekk (da tenker jeg mer på «hei, hva skal du i kveld?» og ikke fysisk vold. 🤷‍♀️) Noen syntes sikkert slik oppmerksomhet er flatterende, men de fleste unge kvinner finner det nok kun plagsomt. 

Sammenligningen med burka er for øvrig latterlig, all den tid et slikt antrekk i Norge i desember (!) ikke har noen funksjon annet enn å vise kropp. Dersom man kler seg lett pga. varmen blir det noe helt annet, men i Norge er det kaldt i november/desember, og et slikt antrekk blir da lite annet enn latterlig upraktisk. 

Anonymkode: 5bd7b...d4d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Slik holdt pappa på gjennom hele tenårene mine. Og trudde han var forferdelig morsom 😜

Men hun hadde da klesmerke som gikk konkurs, det er fakta. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hun hadde da klesmerke som gikk konkurs, det er fakta. 

Det hadde han nok ikke fanget opp.

Men "ikke råd til tekstiler", det har vært en klassisk dad-joke siden 70-tallet. 

Kleint. 

Skrevet (endret)

En ting jeg aldri blir klok på:  Når du er influencer, blogger, fotomodell eller kjent kunstner, kan du gå med en truse tredd over hodet,genseren dratt opp så du går rundt med bh eller buksen feil vei med noe som ligner rare flekker og bli sett på avant garde, nyskapende og frimodig. Hvis vi vanlige folk går kledd slik, begynner folk å lure på om vi har demens eller hvor det har gått galt i livet 

Endret av Laraa
  • Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...