Ellah Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg dater en fyr som er uber allergisk mot katt. Til den grad at han er allergisk mot meg da jeg har katt hjemme. Tatt mange forhåndsregler, som at jeg har klær der, dusjer når jeg kommer og legger alt jeg hadde på meg/med meg i poser så det blir minst mulig allergener. Likevel reagerer han på meg, og han kan bli såpass dårlig at han ikke orker noe i flere dager etterpå. Nå har vi nettopp begynt med egne klær (nyinnkjøpt, aldri vært hjemme hos meg) og puttet ting i poser, så mulig han er allergisk fra forrige gang og det blusset opp igjen til tross for forhåndsregler, men hadde vært greit og unngå allergener helt.. Er det noen som har vært borte i noe lignende og har noen forslag til hva vi kan gjøre? Jeg vil ikke kvitte meg med katten før jeg er helt sikker på at dette blir noe, men jeg kan ikke fortsette å gjøre han dårlig heller..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Tar han allergimedisin? Anonymkode: b49aa...bce 1
Ellah Skrevet 1. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar han allergimedisin? Anonymkode: b49aa...bce Selvsagt, men det hjelper ikke stort 😕
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Da må du velge katten eller mannen😅 jeg har et barn som er veldig allergisk mot katter. Han hovnet opp etter at han hadde koset med katt til bestemor etter 1 time, det var før vi fikk vite at han var allergisk mot katter. Han kan ikke overnatte hos henne uansett hvor rent hun er støvsuget og vasket der etter at hun har fjernet katten til hus i hagen. Det går fint med 2-3 timer på besøk med allergi medisiner, absolutt ingen kontakt med katten, og luftrenser på rommet hvor oppholder mitt sønn. Anonymkode: 69aca...bd5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Kvitte deg med katten??? Hallo. Du høres ut som en kjempe dårlig eier. Stakkars katt. Jeg daten en gang en, helt til han sa at han var veldig allergisk mot katt, da sa jeg hadet bra til han. Kattene mine kom først, det er mitt ansvar og de kommer aldri til å bli byttet ut for en mann som varer et halvt år før det ryker. Finn en annen mann. Jeg forstår faktisk ikke de som er så lite glad i dyrene sine at det er et alternativ en gang. Egentlig så kan du jo bare omplassere katten din med en gang så den kan få eiere som er glad i han, så kan du kose deg med kjæresten din som kommer til å dumpe deg om et par mnd. Hva gjør du når dere slår opp etter to år, skal du skaffe deg ny katt da? Hva skjer med den når du finner deg en ny en med allergi? Anonymkode: 5c742...a6f 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Skjønner ikke at du vurderer å kvitte deg med katten for en mann… Anonymkode: b49aa...bce 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Omplasserer katten du, for kattens skyld. Den fortjener en eier som faktisk er glad i den. Anonymkode: ffe2e...b9b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå