Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det står 12.desember som er en mandag. Kommer den da før helgen?

Anonymkode: cbf21...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kommer 12.

Anonymkode: f0c9b...77f

Skrevet

Er det noe stress a? Det er 8 dager før normal tid. 😅 Den kunne godt kommet den 20. desember for min del… 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser at det står 12.desember som er en mandag. Kommer den da før helgen?

Anonymkode: cbf21...472

Stor sannsynlighet kommer det på fredagen, men i verste fall kommer det på mandag. 

Anonymkode: 61547...b35

Skrevet

De kommer 12. Men husk på at det er lenger til neste utbetaling i Januar, så bruk pengene riktig.

Anonymkode: 1e07d...1ea

• Liker 4
Skrevet
Blått skrev (1 minutt siden):

Er det noe stress a? Det er 8 dager før normal tid. 😅 Den kunne godt kommet den 20. desember for min del… 

For din del ja. Noen har større utgifter enn andre, utrolig nok 🙄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er forståelig, men problemet er jo at neste gang er 25 (?) januar, altså 6 uker til. Det er jo veldig lenge. 

Anonymkode: b1c2e...0bc

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Den pleier jo å komme den 20. til vanlig. Utgiftene er jo det samme. Det var jo utbetaling den 20. november som burde kunne strekke seg ganske greit. Det blir jo ikke utbetaling igjen før 20. januar 😅 syns hele greia med 12. desember er merkelig. 

Endret av Blått
  • Liker 5
Skrevet

Siden den kommer før vanlig utbetalingsdato, kommer utbetalingen mandag den 12.

Blir da nesten 6 uker til neste utbetaling.  

Anonymkode: f0c9b...77f

Skrevet

I fjor hvor den 12 var på en søndag fikk jeg utbetalingen torsdag 9 desember. Des 2016, da den 12 også var på en mandag, fikk jeg innbetalingen fredag 9. Ergo kommer utbetaling til de fleste torsdag 8 eller fredag 9 des.

Anonymkode: d6b74...8f6

Skrevet

Den kommer senest fredag den 9.

Anonymkode: cb666...554

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er forståelig, men problemet er jo at neste gang er 25 (?) januar, altså 6 uker til. Det er jo veldig lenge. 

Uføretrygden kommer den 19 januar, senest 20 januar i 2023. 

Hvor tar du den 25 ifra? 

Anonymkode: d6b74...8f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir så oppgitt. Det er så mange som har meninger og tror både det ene og det andre om uføretrygd og trygdede, uten at de faktisk VET noe som helst!

Hvorfor svarer du når du åpenbart ikke vet noe som helst om dette?

25. har aldri vært utbetalingsdato for uføretrygd. Det er SENEST den 20. som pengene skal være på konto, men så lenge jeg kan huske tilbake i tid (årevis) så har de kommet på konto dagen før, altså den 19. i måneden, så sant det ikke havner i en helg/helligdag. Da kommer det før det igjen.

Anonymkode: 025c8...708

• Liker 5
Skrevet
Blått skrev (2 timer siden):

Den pleier jo å komme den 20. til vanlig. Utgiftene er jo det samme. Det var jo utbetaling den 20. november som burde kunne strekke seg ganske greit. Det blir jo ikke utbetaling igjen før 20. januar 😅 syns hele greia med 12. desember er merkelig. 

Hvorfor? En skal jo rekke og handle inn til jul. Jeg får lønn tidligere i desember. Det har jeg faktisk fått alle steder jeg har vært ansatt. Er det merkelig? Det er veldig praktisk synes jeg. Om det er merkelig, er det jo bare og vente med julehandelen og bruk og av pengene til 20. have fun in køøøøøøø. 

Anonymkode: ef917...80e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det stemmer ikke, så det er ikke « problemet» . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor? En skal jo rekke og handle inn til jul. Jeg får lønn tidligere i desember. Det har jeg faktisk fått alle steder jeg har vært ansatt. Er det merkelig? Det er veldig praktisk synes jeg. Om det er merkelig, er det jo bare og vente med julehandelen og bruk og av pengene til 20. have fun in køøøøøøø. 

Men det gjør man da med forrige lønn. Bruker ikke desemberlønna i desember 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 28575...caf

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker av pengene som kom i november😅 det er da helt normalt! Har du virkelig brukt opp novemberlønnen din allerede så du må ha desemberlønnen tidligere for å handle inn til jul?

• Liker 3
Skrevet

Jeg får _alltid_ utbetalingen dagen før, og hvis fristen faller på en mandag, som her, så er pengene på konto fredagen før.

Men som alltid, vil det komme inn en haug med spydigheter og rariteter i slike tråder.

Jeg antar at det også kan ha noe å si hvilken bank man har, men 12. er datoen de garantert skal være på konto. Derfor kjøres utbetalingene før den tid.

Anonymkode: f192b...77b

• Nyttig 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det gjør man da med forrige lønn. Bruker ikke desemberlønna i desember 🤦🏻‍♀️

Jeg bruker desemberlønna i desember. Heldigvis ikke på trygd lenger, men der jeg jobber får vi halve lønna på forskudd, og halve på etterskudd - utbetalt midt i måneden.

Så joda, jeg bruker en god del av desemberlønna, i desember. 🤪

Anonymkode: f192b...77b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Neivel. Så halv skatt lønnen i desember er ment for januar? Visste ikke dette , etter 30 år som lønnsmottaker har jeg alltid brukt desemberlønnrn til julehandel . 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...