AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Ser mange skriver at de får lavt blodsukker og derfor må spise eller drikke noe kjapt. Men mindre du har diabetes og satt for mye insulin, eller en sjelden sykdom i lever eller bukspyttkjertelen er ikke blodsukkeret ditt lavt. Bukspyttkjertelen og levra di klarer helt fint selv å holde blodsukkeret oppe. Ikke bruk det som unnskyldning for småspising. Anonymkode: d72d0...d7e 18
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Jaha? Jeg har ingen merkelig sykdom, ikke diabetes heller. Men blodsukkeret mitt har blitt målt helt nede på 2,2. Da er jeg ganske shakey og svett. Jeg kan la det gå over av seg selv etter 1 times tid eller Jeg kan spise en banan. Anonymkode: bdbe5...37e 20 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaha? Jeg har ingen merkelig sykdom, ikke diabetes heller. Men blodsukkeret mitt har blitt målt helt nede på 2,2. Da er jeg ganske shakey og svett. Jeg kan la det gå over av seg selv etter 1 times tid eller Jeg kan spise en banan. Anonymkode: bdbe5...37e Samme her, har fått målt lavt blodsukker hos legen da jeg var sulten, og jeg har heller ikke noen relaterte sykdommer. Anonymkode: c2598...2c0 10 1
Mezzosoprena Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ser mange skriver at de får lavt blodsukker og derfor må spise eller drikke noe kjapt. Men mindre du har diabetes og satt for mye insulin, eller en sjelden sykdom i lever eller bukspyttkjertelen er ikke blodsukkeret ditt lavt. Bukspyttkjertelen og levra di klarer helt fint selv å holde blodsukkeret oppe. Ikke bruk det som unnskyldning for småspising. Anonymkode: d72d0...d7e Dette er litt riktig og litt feil. Det er riktig at mennesker uten diabetes eller andre lignende sykdommer ikke kan få for lavt blodsukker, men feil fordi de samme personene kan få lavere blodsukker og dermed gir hjernen beskjed om sultfølelse når det er synkende. 12 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Før meg gir blodsukker på 3.5 følelsen av føling og veldig ubehag, ingen kropper er like. Merker godt når blodsukkeret svinger, har derfor fått beskjed med fastlegen å spise regelmessig for å kunne opprettholde et mere stabilt blodsukker siden jeg merker godt svingningene. Anonymkode: de412...98a 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Det er går helt fint an å føle seg dårlig uten å ha det som medisinsk kvalifiserer som "lavt blodsukker". Noen reagerer med å føle seg skjelven og svimmel og svak om de får "lavere" blodsukker uten at det er så lavt at det faller inn under det som medisinsk sett regnes som "lavt blodsukker". Mannen min er sånn. Han blir dårlig og har akkurat samme symptomene som mild hypoglykemi, og det går over straks han får i seg noe med raske karbohydrater. Raskt fall i blodsukkeret kan også føre til samme fysiske reaksjon. Jeg reagerer slik når jeg gir blod, noe som er veldig vanlig, derav gratis lefse, brus, og godsaker på sykehuset/blodbussen. Anonymkode: 8724c...e45 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 Hva er det jeg har da? Jeg kan begynne å kaldsvette, skjelve og blir svimmel. Jeg har hverken diabetes eller andre sykdommer. Legen min har anbefalt meg å alltid ha noe spiselig i veska sånn at jeg kan spise litt når disse symptomene kommer. Anonymkode: 205b2...74e 2 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er går helt fint an å føle seg dårlig uten å ha det som medisinsk kvalifiserer som "lavt blodsukker". Noen reagerer med å føle seg skjelven og svimmel og svak om de får "lavere" blodsukker uten at det er så lavt at det faller inn under det som medisinsk sett regnes som "lavt blodsukker". Mannen min er sånn. Han blir dårlig og har akkurat samme symptomene som mild hypoglykemi, og det går over straks han får i seg noe med raske karbohydrater. Raskt fall i blodsukkeret kan også føre til samme fysiske reaksjon. Jeg reagerer slik når jeg gir blod, noe som er veldig vanlig, derav gratis lefse, brus, og godsaker på sykehuset/blodbussen. Anonymkode: 8724c...e45 Ja, tror også at det mange reagerer på er raskt fall i blodsukker. Anonymkode: c8a75...295 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Det er ofte en vanesak å tåle sult, bare nevner det Anonymkode: af0d0...0d3 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ofte en vanesak å tåle sult, bare nevner det Anonymkode: af0d0...0d3 Joa. Men det er forskjell på å kjenne sult og å kjenne ubehagelige symptomer som uvelhet og slikt. Jeg tåler sult og lavt blodsukker godt, kan gå lenge uten mat og føler meg ok. Kanskje kroppen min er mer fleksibel og kjører godt på fettstoffer også? Mens andre blir skikkelig uvel, det er ikke bare litt rumling i magen. Anonymkode: c8a75...295 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er ofte en vanesak å tåle sult, bare nevner det Anonymkode: af0d0...0d3 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Joa. Men det er forskjell på å kjenne sult og å kjenne ubehagelige symptomer som uvelhet og slikt. Jeg tåler sult og lavt blodsukker godt, kan gå lenge uten mat og føler meg ok. Kanskje kroppen min er mer fleksibel og kjører godt på fettstoffer også? Mens andre blir skikkelig uvel, det er ikke bare litt rumling i magen. Anonymkode: c8a75...295 For meg er det ikke sult. Men SYMPTOMER PÅ FØLING. Er det virkelig så hardt å skjønne? Type brainfog, svimmelhet, fysisk skjelving, kvalme/etterhvert brekning osv. Ingen spurte om dette rådet, så kindly fuck off. Anonymkode: 5bd4a...4b9 8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For meg er det ikke sult. Men SYMPTOMER PÅ FØLING. Er det virkelig så hardt å skjønne? Type brainfog, svimmelhet, fysisk skjelving, kvalme/etterhvert brekning osv. Ingen spurte om dette rådet, så kindly fuck off. Anonymkode: 5bd4a...4b9 Javel, jeg har vel lov til å si hva jeg vil her? Bare ikke bruk denne følingen din som unnskyldning på overvekt, det er irriterende det. Anonymkode: af0d0...0d3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For meg er det ikke sult. Men SYMPTOMER PÅ FØLING. Er det virkelig så hardt å skjønne? Type brainfog, svimmelhet, fysisk skjelving, kvalme/etterhvert brekning osv. Ingen spurte om dette rådet, så kindly fuck off. Anonymkode: 5bd4a...4b9 Ja............... det er jo det jeg skriver, det er ikke bare sult. Slapp av. Anonymkode: c8a75...295 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har det også slik. Målte blodsukker en gang og da var det på 2. Var skjelven og slapp og føler på veldig ubehag. Går over om spiser. Men det skjer sjeldent og der er alltid faktorer som påvirker som stress, ikke fått spist ordentlig, trent hardt og gått litt lenge uten mat. Strever man med dette på daglig basis bør man se på spisemønster og innhold og mengde på hva man spiser. 😊 Anonymkode: e7e65...387 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange skriver at de får lavt blodsukker og derfor må spise eller drikke noe kjapt. Men mindre du har diabetes og satt for mye insulin, eller en sjelden sykdom i lever eller bukspyttkjertelen er ikke blodsukkeret ditt lavt. Bukspyttkjertelen og levra di klarer helt fint selv å holde blodsukkeret oppe. Ikke bruk det som unnskyldning for småspising. Anonymkode: d72d0...d7e Du har kanskje aldri opplevd blodsukkerfall. Det kan komme brått på, og helt uten plan om å spise og når det ikke er noe å spise. Faktisk når det passer som minst. Uten å ha diabetes. Småspiser ikke. Er ikke overvektig. Det skjer heller ikke ofte. Anonymkode: 8506b...c3e 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 Hei TS. Du bør lære deg litt om reaktiv hypoglykemi. https://www.diabetes.no/felles/leksikon/r/reaktiv-hypoglykemi/ Anonymkode: 24f05...0da 2 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har ikke diabetes. Er plaget med at blodsukkeret mitt er lavt (målt til 3,5 hos legen en time etter frokost noe som er lavt når man ikke faster) og hvis jeg drikker et glass juice til frokost og så går tur så får jeg føling, men siden jeg ikke har diabetes og har tatt insulin blir jo ikke blodsukkeret faretruende lavt, så da må jeg sette meg ned i ca et kvarter og så blir det bedre. Jeg bruker nå også betablokkere som kan gi hypoglykemi, så jeg har føling veldig mye oftere nå. Legen min sier bare at noen unge mennesker bare har lavt blodsukker.. Anonymkode: 8ee84...4a2 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #18 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser mange skriver at de får lavt blodsukker og derfor må spise eller drikke noe kjapt. Men mindre du har diabetes og satt for mye insulin, eller en sjelden sykdom i lever eller bukspyttkjertelen er ikke blodsukkeret ditt lavt. Bukspyttkjertelen og levra di klarer helt fint selv å holde blodsukkeret oppe. Ikke bruk det som unnskyldning for småspising. Anonymkode: d72d0...d7e Men når jeg i dag var så sulten at jeg skalv så mye på hendene at jeg strevde med å forberede maten. Hva var det da? Anonymkode: d2438...0b0 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 Haha, det sa min bestemor og! Hun hadde diabetes, og det var bare tull at jeg kunne ha lavt blodsukker! Hypoglykemi var ikke en ting! …helt til hun fikk måle det selv og så at joda, det var faktisk veldig, veldig lavt. Føling er ikke sult. Det er to veldig, veldig forskjellige ting. Anonymkode: f49c8...ab6 3 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har en lang liste med fysiske og psykiske symptomer jeg får. Kvalme, brekninger, svimmelhet, skjelving, svetting, hodepine, humørsvingninger, irritabilitet osv. Det er kun sult, Har målt blodsukker hos lege. Anonymkode: 888f6...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå