Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thjelp skrev (2 minutter siden):

Fra lønnstrinn 1 til 3? Er kun økning på 2 kr det

(hvorfor jeg startet på lønnstrinn 1, ser jeg ikke behovet for å dele)

Dere snakker om to forskjellige ting, reelt sett har du gått opp mere enn 2 kr og mange prosent i lønn (tariffoppgjør, justeringer av garatilønn osv). 

Ikke unormalt uansett yrke at det ikke skiller mange kr pr time i lønnstrinn.

Anonymkode: e69dd...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 20.53):

https://www.hkinfo.no/Avtaler-og-rettigheter/Overenskomstene/Virke

I utgangspunktet ser det ut som du havner på trinn 3 (rundt 168 kr timen før tillegg). 

Men så kommer jo evt annen relevat arbeidserfaring/studie. 

Jeg hadde rundt 219 kr timen før tillegg når jeg jobbet for coop for noen år siden, og det er jo en skift jobb så når man jevnlig har alt fra 22-110 kr mer i timen hele dager så var det ikke så værst betalt. 

Hvilke arbeidstider hadde du da, og hva ble årsinntekten?

Anonymkode: 4aaad...2cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke arbeidstider hadde du da, og hva ble årsinntekten?

Anonymkode: 4aaad...2cf

Jeg hadde alle arbeidstider alt fra 0630-1430 til 15-2315, jobbet rundt 43 timer i uken og hadde vell en årslønn i underkant av 500 000 ( 468-487) fikk endel bonuser også mot slutten av året.

Jeg vil aldri tilbake og jobber nå i en veldig behagelig stilling i staten ( ikke sååå mye høyere lønn rundt 550). Men butikkarbeid er absolutt ikke så enormt dårlig betalt som folk tror, det er i tillegg gode tillegg som kommer på toppen og evt bonuser. Det er helt kurrant for en som liker den type arbeid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 16.59):

Da kommer du til å tjene 166 i timen. Husker ikke hvilket lønnstrinn dette er, men den gjelder for alle over 25. 

Anonymkode: bc177...259

Du er helt sikker?

Anonymkode: 38558...2a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 19.31):

Nabojenta (hun er 27 år) jobber på Rema, og hun tjener 166,- da hun ikke har jobbet innen butikkhandel før, men jobbet i restaurant, og derav ingen erfaring innen butikk. 

Har hun studiekompetanse? Det skal visst telle, men kanskje ikke hvis man er over 25 år?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 20.53):

https://www.hkinfo.no/Avtaler-og-rettigheter/Overenskomstene/Virke

I utgangspunktet ser det ut som du havner på trinn 3 (rundt 168 kr timen før tillegg). 

Men så kommer jo evt annen relevat arbeidserfaring/studie. 

Jeg hadde rundt 219 kr timen før tillegg når jeg jobbet for coop for noen år siden, og det er jo en skift jobb så når man jevnlig har alt fra 22-110 kr mer i timen hele dager så var det ikke så værst betalt. 

Hvilken arb.erfaring/studie førte til at du fikk 219 i timelønn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...