AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg er 35, har studiekompetanse, men har ikke jobbet i butikk før. Hva kan jeg regne med i timelønn? Stor butikkjede, dagligvare. Anonymkode: 38558...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Del Skrevet 1. desember 2022 Det gjelder Coopbutikk. Hvordan funker dette med lønnstrinn? Hva skal til for å komme på trinn 4, 5 og 6? Anonymkode: 38558...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Del Skrevet 1. desember 2022 Da kommer du til å tjene 166 i timen. Husker ikke hvilket lønnstrinn dette er, men den gjelder for alle over 25. Anonymkode: bc177...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 1. desember 2022 #4 Del Skrevet 1. desember 2022 Tjener ikke så fett hvis du ikke har ansiennitet fra før, og det tar vel 4-6 år før du kan tjene noe som kan kalles levbart i butikk&handel, dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Del Skrevet 1. desember 2022 Jaytee skrev (43 minutter siden): Tjener ikke så fett hvis du ikke har ansiennitet fra før, og det tar vel 4-6 år før du kan tjene noe som kan kalles levbart i butikk&handel, dessverre. Så andre jobber gir ikke ansiennitet? Erfaring fra andre serviceyrker gir ikke noe høyere lønn? Anonymkode: 38558...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da kommer du til å tjene 166 i timen. Husker ikke hvilket lønnstrinn dette er, men den gjelder for alle over 25. Anonymkode: bc177...259 Er det sant? Det er mindre enn en 16 åring tjener på McDonald’s, 4 kr mindre enn under 18 år uten ansiennitet i klesbutikk. Anonymkode: a343e...24f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Del Skrevet 1. desember 2022 Det er ikke så mye igjen til lønn når matvaregigantene skal ta ut milliarder I utbytte til seg selv... Anonymkode: 843c5...c10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Del Skrevet 1. desember 2022 Har noen en link til sted å lese riktig info om akkurat coop? Jeg tjener 210 utenom tillegg i en annen jobb jeg har, uten å ha jobbet i det yrket før. Så det er ganske drøy forskjell, og butikkjobben er mye mer stressende og krevende. Søkte for jeg trodde lønna var bedre faktisk. Lønn betyr egentlig ikke så mye, men det får jo være litt grenser. Mange år siden jeg tjente under 190. Anonymkode: 38558...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har noen en link til sted å lese riktig info om akkurat coop? Jeg tjener 210 utenom tillegg i en annen jobb jeg har, uten å ha jobbet i det yrket før. Så det er ganske drøy forskjell, og butikkjobben er mye mer stressende og krevende. Søkte for jeg trodde lønna var bedre faktisk. Lønn betyr egentlig ikke så mye, men det får jo være litt grenser. Mange år siden jeg tjente under 190. Anonymkode: 38558...2a4 Nabojenta (hun er 27 år) jobber på Rema, og hun tjener 166,- da hun ikke har jobbet innen butikkhandel før, men jobbet i restaurant, og derav ingen erfaring innen butikk. Rema og Coop følger mest sannsynlig HK/Virke, så lønnstrinn er nok mest sannsynlig helt likt. Anonymkode: bc177...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 1. desember 2022 #10 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Så andre jobber gir ikke ansiennitet? Erfaring fra andre serviceyrker gir ikke noe høyere lønn? Anonymkode: 38558...2a4 Med mindre du har jobbet spesifikt innen dagligvare før, så får du ikke ansiennitet, nei. Butikkjobb er mer enn bare å sitte i kassen. Du må være forberedt på å ta de tunge løftene, løpe mye frem og tilbake med varepåfylling osv. Butikkjobb er vel mer for studenter, unge folk osv. som jobber med det ved siden av studier. De litt eldre som jobber i butikk har som regel jobbet der i et helt århundre, og har derfor ansiennitet og tjener derfor litt mer levbart. Etter 6 år (som er siste lønnstrinn innenfor butikk, så vil du tjene 221,- i timen) Endret 1. desember 2022 av Jaytee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har noen en link til sted å lese riktig info om akkurat coop? Jeg tjener 210 utenom tillegg i en annen jobb jeg har, uten å ha jobbet i det yrket før. Så det er ganske drøy forskjell, og butikkjobben er mye mer stressende og krevende. Søkte for jeg trodde lønna var bedre faktisk. Lønn betyr egentlig ikke så mye, men det får jo være litt grenser. Mange år siden jeg tjente under 190. Anonymkode: 38558...2a4 https://www.hkinfo.no/Avtaler-og-rettigheter/Overenskomstene/Virke I utgangspunktet ser det ut som du havner på trinn 3 (rundt 168 kr timen før tillegg). Men så kommer jo evt annen relevat arbeidserfaring/studie. Jeg hadde rundt 219 kr timen før tillegg når jeg jobbet for coop for noen år siden, og det er jo en skift jobb så når man jevnlig har alt fra 22-110 kr mer i timen hele dager så var det ikke så værst betalt. Anonymkode: e69dd...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peterpan91 Skrevet 1. desember 2022 #12 Del Skrevet 1. desember 2022 Du kan nok forvente rundt 30-35 tusen i mnd. Om du jobber fulltid vel og merke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da kommer du til å tjene 166 i timen. Husker ikke hvilket lønnstrinn dette er, men den gjelder for alle over 25. Anonymkode: bc177...259 Lønnstrinn 3 er det. Har du noe som helst relevant jobberfaring? Anonymkode: 48b85...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 1. desember 2022 #14 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg fikk 164kr når jeg startet for to år siden, jeg har hoppet opp til 166 kr nå jeg har et fagbrev og ca ti år erfaring innenfor serviceyrker, men dette telte ikke som ansiennitet. Du vil jo såklart få noen tillegg, som kveld eller låsetillegg. Etter ca 5-6 år vil du havne på lønnstrinn 6 og først da hopper du over 200kr i timen. (Nå har jeg bare jobben som ekstra i tillegg til studier, da jeg liker jobben og kollegaene mine veldig godt, håper fremtidige lønninger er litt bedre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lønnstrinn 3 er det. Har du noe som helst relevant jobberfaring? Anonymkode: 48b85...a5a Hva ses på som relevant erfaring? Anonymkode: 38558...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg syns ikke du skal nøye deg med mindre enn lønnstrinn 6. Det er det høyeste trinnet, som gir deg timelønn på 221 kr. Har du tidligere arbeidserfaring? Hva kan du bidra med av tidligere erfaringer og kunnskap i den nye jobben? Prøv å forhandle deg til det. Det hadde jeg gjort. Vil du virkelig tjene mindre enn minimum 200 kr i timen? Da hadde jeg takka nei til jobben. Anonymkode: 753a1...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Del Skrevet 1. desember 2022 Thjelp skrev (1 time siden): Jeg fikk 164kr når jeg startet for to år siden, jeg har hoppet opp til 166 kr nå jeg har et fagbrev og ca ti år erfaring innenfor serviceyrker, men dette telte ikke som ansiennitet. Du vil jo såklart få noen tillegg, som kveld eller låsetillegg. Etter ca 5-6 år vil du havne på lønnstrinn 6 og først da hopper du over 200kr i timen. (Nå har jeg bare jobben som ekstra i tillegg til studier, da jeg liker jobben og kollegaene mine veldig godt, håper fremtidige lønninger er litt bedre) Dette er feil, hvis man tenker at personen har null relevant erfaring så vil hen fortsatt starte på trinn 3. Og følge normalt ansiennitets opprykk hvert år. Anonymkode: e69dd...6eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 1. desember 2022 #18 Del Skrevet 1. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er feil, hvis man tenker at personen har null relevant erfaring så vil hen fortsatt starte på trinn 3. Og følge normalt ansiennitets opprykk hvert år. Anonymkode: e69dd...6eb Aha, se det, der lærte jeg noe nytt. Mulig jeg misforsto noe når kollegaen min på nærmere 40 fortalte om å endelig kom seg på lønnnstrinn 6 etter 6 år😅 Da beklager jeg for feilinformasjon og håper at dette i minste var hyggeligere å lese enn at det tar 5-6 år Endret 1. desember 2022 av Thjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 1. desember 2022 #19 Del Skrevet 1. desember 2022 Thjelp skrev (1 time siden): Jeg fikk 164kr når jeg startet for to år siden, jeg har hoppet opp til 166 kr nå jeg har et fagbrev og ca ti år erfaring innenfor serviceyrker, men dette telte ikke som ansiennitet. Du vil jo såklart få noen tillegg, som kveld eller låsetillegg. Etter ca 5-6 år vil du havne på lønnstrinn 6 og først da hopper du over 200kr i timen. (Nå har jeg bare jobben som ekstra i tillegg til studier, da jeg liker jobben og kollegaene mine veldig godt, håper fremtidige lønninger er litt bedre) 2 kroner opp på 2 år? Da er det noe riv ruskende galt med lønna di. Den skal normalt sett opp 3-5% i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet 1. desember 2022 #20 Del Skrevet 1. desember 2022 Blizz1 skrev (Akkurat nå): 2 kroner opp på 2 år? Da er det noe riv ruskende galt med lønna di. Den skal normalt sett opp 3-5% i året. Fra lønnstrinn 1 til 3? Er kun økning på 2 kr det (hvorfor jeg startet på lønnstrinn 1, ser jeg ikke behovet for å dele) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå