AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Del Skrevet 1. desember 2022 BUrde jeg leie tekstil rensemaskin fra Clas Ohlson, funker det på vanlig tekstil- Ikea-sofa, eller hva gjør dere som har barn hvor det blir søl og sånt? Anonymkode: 4b128...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Del Skrevet 1. desember 2022 Har helt vanlig tekstil-sofa fra Bohus, som jeg har hatt i seksten år snart, fra lenge før jeg fikk barn. Har to barn, 2 og 5, og ikke trengt å rense sofaen. Har ikke fått flekker. Heldig med fargevalg og stoff, tenker jeg. Har gråmelert stoff. Har fått både tiss og gulp i sofaen, men ikke satt flekker (eller lukt...). Ungene får ikke spise i sofaen (dvs, eldsten får spise lørdagsgodt, men passer på at han tørker sjokoladegrisefingre på kluten). Anonymkode: 720c1...94f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Del Skrevet 1. desember 2022 Har både valp og tre småbarn samtidig så vi har gått for kjempestygg brukt skinnsofa som kan brukes hardt og bare tørkes av. Og så når hele bølingen har blitt eldre, så skal vi slå til med en ordentlig fin enn😄 Anonymkode: 9c3e5...870 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Del Skrevet 1. desember 2022 58 minutter siden, AnonymBruker said: Har helt vanlig tekstil-sofa fra Bohus, som jeg har hatt i seksten år snart, fra lenge før jeg fikk barn. Har to barn, 2 og 5, og ikke trengt å rense sofaen. Har ikke fått flekker. Heldig med fargevalg og stoff, tenker jeg. Har gråmelert stoff. Har fått både tiss og gulp i sofaen, men ikke satt flekker (eller lukt...). Ungene får ikke spise i sofaen (dvs, eldsten får spise lørdagsgodt, men passer på at han tørker sjokoladegrisefingre på kluten). Anonymkode: 720c1...94f Jøss, her er det så flekkete at det ser ekkelt ut. De verste flekkene er etter jeg har forsøkt å vaske bort flekkene.... Håper noen svarer som har peil på tekstil-rense-maskin. Hvordan fikk du bort tisselukt, ble det borte av seg selv? Anonymkode: 4b128...7c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Del Skrevet 1. desember 2022 Vi hadde lys grå da førstemann kom. Umulig å holde ren, trekkene på sitteputene kunne ikke tas av og alle forsøk på å punkt-vasje ga merker og skjolder. Har nå mørk grå velur, og den er genial. Lett å tørke av flekker, og alle trekk kan vaskes i vaskemaskinen Anonymkode: 6cf5b...b38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visla Skrevet 1. desember 2022 #6 Del Skrevet 1. desember 2022 Har 5 barn, 2 katter og 1 hund. kjøpte denne fra Ikea for 2,5 år siden, like fin enda. kan ta av trekkene på både sitte og ryggputene for å vaske dei. Kan også bestille nye trekk om det trengs https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-hjornesofa-6-seters-med-sjeselong-lejde-gra-svart-s69291737/#content Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss, her er det så flekkete at det ser ekkelt ut. De verste flekkene er etter jeg har forsøkt å vaske bort flekkene.... Håper noen svarer som har peil på tekstil-rense-maskin. Hvordan fikk du bort tisselukt, ble det borte av seg selv? Anonymkode: 4b128...7c2 Tisselukt ble borte av seg selv, ja. Var raskt ute og fikk sugd opp mest mulig med tørkepapir, og satte puten umiddelbart til lufting. Samme med gulp (og samme med madrasser). Min sofa må renses står det på den.. heldigvis sluppet det. Her er det pynteputene i sofaen som ser helt jævlige ut, men de er heldigvis lette å bare vaske og skifte ut 😛 (hvorfor driver unger og SNYTER seg i dem hele tiden..:?) Anonymkode: 720c1...94f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Del Skrevet 1. desember 2022 Vi har kjøpt sånn rensemaskin til ca 6k om jeg ikke husker feil. Leier den ut på finn til 250 kr dagen, så tjener pengene inn sakte men sikkert. Vi har snart tre barn og har renset den to ganger. Og det kommer til å trengs igjen:) Anonymkode: d04f3...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 1. desember 2022 #9 Del Skrevet 1. desember 2022 3 barn, 2 katter og en 10 år gammel sofa fra Ikea. Sofaen har avtagbare trekk, så når det blir altfor ille tar jeg av trekkene og vasker dem. Veldig praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 1. desember 2022 #10 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg kjøpte ny sofa rett før bleieslutt idiotisk nok 😂 Fra Bolia, styrete å ta av trekk. Men vi fikk heldigvis ingen uhell i bleieslutt, men et glass rødvin har deiset utover (gikk bort i vask). Dog har jeg nå kjøpt Bissell spotcleaner - vil ha den til sofa, pynteputer og madrasser. Tenkte leie den ut innimellom om jeg gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Del Skrevet 1. desember 2022 Har en mellomgrå fra Ikea med avtagbare trekk. Anonymkode: 87ebd...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Del Skrevet 1. desember 2022 Comfy fra Bohus og Cosima fra Bolia i fargen beige. Kjipt at en ikke kan ta av trekk for å vaske men vi pleier å impregnere sofaer 2 ganger i året. Ellers har vi flekkfjerner fra stell som fungerer kjempe bra hvis ungene søler litt. Anonymkode: 82b8d...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jøss, her er det så flekkete at det ser ekkelt ut. De verste flekkene er etter jeg har forsøkt å vaske bort flekkene.... Håper noen svarer som har peil på tekstil-rense-maskin. Hvordan fikk du bort tisselukt, ble det borte av seg selv? Anonymkode: 4b128...7c2 Hun du siterer virker litt selvmotsigende.... "Har ikke trengt å rense sofaen" i en setning, og i en annen skriver hun at det er pisset i den 🤢 Uten å tenke at det er behov for å rense den etterpå? Hjelpes. Anonymkode: 919ff...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): BUrde jeg leie tekstil rensemaskin fra Clas Ohlson, funker det på vanlig tekstil- Ikea-sofa, eller hva gjør dere som har barn hvor det blir søl og sånt? Anonymkode: 4b128...7c2 Vet ikke hva slags sofa du har. Men jeg har velursofa fra home and cottage og en tiåring som griser en del i sofaen. Jeg har en flekkfjerner spray ( den er helt hvit, kjøpt på Coop, tror den bare heter flekkfjerner hehe. Den fjerner alle flekker fra stoff,plast, osv. sprayer på og skrubber litt så er det borte. Anonymkode: 289e6...d74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Del Skrevet 1. desember 2022 Vi har pasodoble sofa fra bohus i tøy. Kjempe enkelt å vaske bort flekker. Kan ta av trekket også, og siden det er mange deler er det veldig enkelt å vaske i vaskemaskin ved behov. Anonymkode: f6a4d...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Del Skrevet 1. desember 2022 Visla skrev (2 timer siden): Har 5 barn, 2 katter og 1 hund. kjøpte denne fra Ikea for 2,5 år siden, like fin enda. kan ta av trekkene på både sitte og ryggputene for å vaske dei. Kan også bestille nye trekk om det trengs https://www.ikea.com/no/no/p/kivik-hjornesofa-6-seters-med-sjeselong-lejde-gra-svart-s69291737/#content Trist med de så stor grå sofa Anonymkode: 5982c...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Del Skrevet 1. desember 2022 Har en gammel beigemelert sofa bo har hatt i 13 år, dvs så lenge vi har hatt unger. Brukt rens noen ganger og hadde egentlig trodd den skulle vært skitnere.. Når de var bittesmå la vi laken under de når de var mye i sofaen. Anonymkode: d7134...79e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 1. desember 2022 #18 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Trist med de så stor grå sofa Anonymkode: 5982c...85d Som du ser inne på siden, så kan du velge mellom 5 farger, bl.a. grønt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 1. desember 2022 #19 Del Skrevet 1. desember 2022 Vi har Ekornes-sofa med vaskbare trekk. Nå har ikke vi så små barn, men vi har barnebarn som søler litt innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Del Skrevet 1. desember 2022 Har en brukt sort skinnsofa, kjøpt på finn.no for en tusenlapp🙈 Bare å tørke over med en klut og litt skinnrens, så er den god som ny😅 ønsker meg en fin grå stoffsofa, men det får bli den dagen ungene er konfirmert, gubben har sluttet å slappe av i arbeidsklær, å bikkjene er dau🤣 Anonymkode: e653b...c17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå