Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så grunnleggende galt at vi skal måtte fryse for å ha råd til å betale strømregningen..grunnleggende behov for mat, klær, vann og varme burde ikke være en mangelvare i Norge..

Bare et lite hjertesukk..

Hvor mange kwh brukte dere i november?

Anonymkode: 208c1...398

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

373 kWh. Slipper heldigvis å fryse.

Anonymkode: f3b69...194

• Liker 1
Skrevet

Om du fryser må du kle på deg eller bruke penger på oppvarming.

For min del går jeg i superundertøy og ullsokker inne nå, bruker kun varmekablene på badet. Bor i leilighet så har bare en yttervegg heldigvis. Dette redder meg hele vinteren uten oppvarming, på det kaldeste pleier jeg ha 18grader inne. Helt ok.

Viktig å være løsningsorientert, gjøre noe med ting. Ikke sitte å fryse når man ikke trenger det.

Lever selv på minimum, mange kan selge ting de ikke har bruk for.

Anonymkode: 78c6e...a84

• Liker 7
Skrevet

Brukte 1700 kWh. 

Anonymkode: 3e065...ef2

Skrevet

271kwh, spent på hva regningen blir på..

Anonymkode: 112f1...c08

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du fryser må du kle på deg eller bruke penger på oppvarming.

For min del går jeg i superundertøy og ullsokker inne nå, bruker kun varmekablene på badet. Bor i leilighet så har bare en yttervegg heldigvis. Dette redder meg hele vinteren uten oppvarming, på det kaldeste pleier jeg ha 18grader inne. Helt ok.

Viktig å være løsningsorientert, gjøre noe med ting. Ikke sitte å fryse når man ikke trenger det.

Lever selv på minimum, mange kan selge ting de ikke har bruk for.

Du verden.. er du alltid så ovenpå? Jeg er løsningsorientert og positiv så det holder. Kler også på meg og selger unna, men jeg har barn og de får dusjen og oppvarmingen. Sliten og ville bare lufte hodet.

• Liker 21
Skrevet

Vi brukte mellom 650-700 kWh. 

Anonymkode: 6a4d9...284

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi brukte mellom 650-700 kWh. 

Vi også. Hva tror du regningen blir på?

Skrevet

Apropos frysing

Anonymkode: 4de64...07f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du verden.. er du alltid så ovenpå? Jeg er løsningsorientert og positiv så det holder. Kler også på meg og selger unna, men jeg har barn og de får dusjen og oppvarmingen. Sliten og ville bare lufte hodet.

Jeg er vandt med å leve som "fattig", levd på AAP minstesats i flere år. Da blir man løsningsorientert.

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er vandt med å leve som "fattig", levd på AAP minstesats i flere år. Da blir man løsningsorientert.

Hurra for deg..må føles godt å være så flink. Alltid.

• Liker 3
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg brukte 441 kwt i november.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi også. Hva tror du regningen blir på?

Det vet jeg ikke, men regner med at du har spotpris. Vi har fastpris, rundt 70 øre/kWh. 

Skrevet

Strømmen blir på 800kr, som alltid. Fordelen med å leie. Prøver å begrense det litt for huseiers skyld da. 

Anonymkode: e66de...012

• Liker 2
Skrevet

Brukte 439 kwt I november og regninga kommer på 406 kr + nettleie. Egen regning på hytta, men ikke så relevant. 

Har vannbåren varme og bor i Trøndelag da, betaler for oppvarming via fellesutgiftene men det er ikke så mye.

Leit å høre at du fryser TS. Det er tøft å måtte spare så mye på strømmen at man ikke kan ha normal temp hjemme.. Klem

Anonymkode: 42ec0...0e0

• Liker 2
Skrevet

1300 kWt. Regning på rundt 2000 før strømstøtte. Bor på Østlandet med dyrest strøm. Har ovnene på 24 grader døgnet rundt. Har spottpris.

Anonymkode: 5ce57...4d6

Skrevet

Brukte 451 kwh i november.
Har kun elektrisk oppvarming, og ovnene sto på halve måneden, da det var billig.. Nå er alt skrudd av igjen.. Og fryser som bare juling. Hater å gå med masse klær inne, men må man, så må man.. 

Anonymkode: 9dc7b...66c

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er så grunnleggende galt at vi skal måtte fryse for å ha råd til å betale strømregningen..grunnleggende behov for mat, klær, vann og varme burde ikke være en mangelvare i Norge..

Bare et lite hjertesukk..

Hvor mange kwh brukte dere i november?

Vi har levd med temperatur mellom 17-20 grader inne, peis og varmepumpe samt varmekabler på badet. Så vi har heldigvis ikke frøset så veldig. 

Har brukt 1265 kwh I november. Med en fastpris på 226kr (noe høyere enn Spot dee mnd 😑) så ligger vi vel avrundet på en strømregning på 2900kr, Nettleie 700kr og minus 600kr i strømstøtte. Så 3000kr da.. Så en del høyere enn vi er vant med ja.. Trodde den skulle bli en tusenlapp høyere da det en stund så ut til å ikke bli strømstøtte. Synes vi har et ganske nøkternt forbruk til å være familie på fire i en gammel stor enebolig. 

Deler ditt hjertesukk. 

Anonymkode: 5f70d...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...