AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #41 Del Skrevet 17. desember 2022 maverick22 skrev (4 minutter siden): Kvalitet, de som vil spare en krone her og der, får da mindre kvalitet, så enkelt er det På hvilken måte har Telenor «kvalitet» som andre selskap ikke kan tilby? Anonymkode: add02...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #42 Del Skrevet 18. desember 2022 Har folk virkelig privat abo? Kjenner ingen som ikke har abo via arbeidsgiver Anonymkode: 8d45d...599 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2022 #43 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 17.21): Jeg visste at BankID på mobil skal forsvinne, men jeg hadde tenkt å bruke det helt fram til det forsvant, som vel er i 2024 eller noe? Jeg hadde på ingen måte et ønske om å miste det allerede i januar. Anonymkode: add02...8bc Hva er det som gjør at du er så glad i BankID på mobil? Jeg byttet til appen så snart det var mulig, synes den er bedre på alle måter. Både i bruk og i oppsett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #44 Del Skrevet 18. desember 2022 -jk- skrev (5 timer siden): Hva er det som gjør at du er så glad i BankID på mobil? Jeg byttet til appen så snart det var mulig, synes den er bedre på alle måter. Både i bruk og i oppsett. Jeg slipper å bruke passordet, som er så komplisert (automatisk laget) at jeg ikke husker det. Jeg må inn i passord og hente det hver gang. Dermed går det mye raskere med BankID på mobil. Anonymkode: add02...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2022 #45 Del Skrevet 18. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg slipper å bruke passordet, som er så komplisert (automatisk laget) at jeg ikke husker det. Jeg må inn i passord og hente det hver gang. Dermed går det mye raskere med BankID på mobil. Anonymkode: add02...8bc Så lag et enklere ett? Min bank lar meg i hvert fall gjøre det. https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem/Endre-ditt-BankID-passord-med-BankID-20-uten-Java/ BankID på mobil bruker mye lengre tid før det popper opp på mobilen. Ofte 5-10 sekunder mens appen gjerne varsler etter 2-3 sekunder. Jeg må dessuten taste kode på BankID på mobil, og å taste det på mobilen tar like lang tid som å taste passord på PCen. Endret 18. desember 2022 av -jk- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #46 Del Skrevet 18. desember 2022 -jk- skrev (12 minutter siden): Så lag et enklere ett? Min bank lar meg i hvert fall gjøre det. https://www.bankid.no/privat/los-mitt-bankid-problem/Endre-ditt-BankID-passord-med-BankID-20-uten-Java/ BankID på mobil bruker mye lengre tid før det popper opp på mobilen. Ofte 5-10 sekunder mens appen gjerne varsler etter 2-3 sekunder. Jeg må dessuten taste kode på BankID på mobil, og å taste det på mobilen tar like lang tid som å taste passord på PCen. Nei, enkle passord er jo definitivt ikke å anbefale. Særlig ikke for noe som banktjenester. Og å skrive passord på et tastatur er en ting, men når man stort sett sitter på mobil eller nettbrett er det mer styrete. Anonymkode: 9b44f...365 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2022 #47 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, enkle passord er jo definitivt ikke å anbefale. Særlig ikke for noe som banktjenester. Og å skrive passord på et tastatur er en ting, men når man stort sett sitter på mobil eller nettbrett er det mer styrete. Anonymkode: 9b44f...365 Det er et visst krav til kompleksitet i systemet, du får ikke valgt 1234 som passord.... Men det går helt fint å laget et som er vanskelig å gjette men enkelt for deg å huske. F.eks en kombinasjon av bikkjenavnet til bestekameraten din, yngste barnet til sjefen din og det året Abba vant Eurovision. FidoAnna74. Absolutt ikke enkelt å gjette, men enkelt å huske. Ja, det er mer styrete på mobil. Og med BankID på mobil må jeg ALLTID skrive på mobilen (koden). Med appen trenger jeg ikke å skrive på mobilen i det hele tatt, det er sjelden jeg logger inn med BankID på apper eller nettsider på mobilen. Det gjøres stort sett på PC. Nettbankappen min krever jo f.eks ikke BankID annet enn første gang, deretter bruker den FaceID som autentisering. BankID brukes mest til netthandel for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2022 #48 Del Skrevet 18. desember 2022 -jk- skrev (14 minutter siden): Det er et visst krav til kompleksitet i systemet, du får ikke valgt 1234 som passord.... Men det går helt fint å laget et som er vanskelig å gjette men enkelt for deg å huske. F.eks en kombinasjon av bikkjenavnet til bestekameraten din, yngste barnet til sjefen din og det året Abba vant Eurovision. FidoAnna74. Absolutt ikke enkelt å gjette, men enkelt å huske. Ja, det er mer styrete på mobil. Og med BankID på mobil må jeg ALLTID skrive på mobilen (koden). Med appen trenger jeg ikke å skrive på mobilen i det hele tatt, det er sjelden jeg logger inn med BankID på apper eller nettsider på mobilen. Det gjøres stort sett på PC. Nettbankappen min krever jo f.eks ikke BankID annet enn første gang, deretter bruker den FaceID som autentisering. BankID brukes mest til netthandel for min del. Det er enda bedre å bruke passord som ikke er en kombinasjon av noe som helst. Jeg bruker stort sett mobil til alt, det er veldig sjelden jeg logger inn med BankID på PC. Nå forsvinner uansett BankID på mobil snart, så det er ikke så viktig hva jeg foretrekker… Senest fra januar må jeg bruke app, uansett. Anonymkode: add02...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 18. desember 2022 #49 Del Skrevet 18. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er enda bedre å bruke passord som ikke er en kombinasjon av noe som helst. Anonymkode: add02...8bc https://xkcd.com/936/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #50 Del Skrevet 9. januar 2023 Nå fikk jeg Happybytes, byttet i dag. Og så viser det seg at de ikke har 5G! 🤯🤯 Det er ikke alle mobilprodusenter som har lagt inn innstillingene deres eller noe slikt. Jeg har iPhone 14 Pro. WTF, dette er helt uaktuelt. Hva er vitsen med å ha telefon med 5G hvis abonnementet setter begrensninger?! Anonymkode: add02...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå