Gå til innhold

Mobilabonnement når Vipps forsvinner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gah! Ikke noe mer Vipps mobil. Nå må jeg lete i jungelen. Og BankID på mobil forsvinner, den kan ikke settes opp på nytt lengre! Vipps-kunder blir overført til Ice, men de har ikke 5G-dekning der jeg bor, så det er uaktuelt. Noen som har tips?

Kriterier:

Helst Telenor-dekning, for de har best 5G-dekning der jeg bor. Men Telia i nødsfall… 

Må ha data-SIM (helst ikke tvilling-SIM), fortrinnsvis gratis, mens spørs om det går… Det var Vipps sin store fordel. 

Helst mulig å bruke i USA uten at det koster en formue. 

Ikke Telenor. 

Anonymkode: add02...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hæ? Ikke vips? 

Anonymkode: b7d34...ab7

Vipps avslutter mobilabbonement ordningen de har (hatt) 

Anonymkode: 5a452...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sjekke hvem som har dekning på 5G der du bor, og velge ut i fra det. Er vanskelig å vite for oss andre hvilke muligheter det finnes der. Om Telia har 5G der så velger du vel de?

Anonymkode: 4d306...4e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyCall. 
Ingen erfaring, men de er eneste som har gratis data-sim. Dem bruker telia sitt nett. 

Ellers finnes det drøssevis av ulike abonnement. Plussmobil er en av de rimeligste. 

At bank-id forsvinner har vært varslet en halv evighet, så det burde jo ikke akkurat komme som en overraskelse. Du burde uansett ha gått over til alternativene allerede, men du har jo god tid fram til Vipps mobil legges ned... 

Anonymkode: 9c212...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

MyCall. 
Ingen erfaring, men de er eneste som har gratis data-sim. Dem bruker telia sitt nett. 

Ellers finnes det drøssevis av ulike abonnement. Plussmobil er en av de rimeligste. 

At bank-id forsvinner har vært varslet en halv evighet, så det burde jo ikke akkurat komme som en overraskelse. Du burde uansett ha gått over til alternativene allerede, men du har jo god tid fram til Vipps mobil legges ned... 

Anonymkode: 9c212...6cb

Jeg visste at BankID på mobil skal forsvinne, men jeg hadde tenkt å bruke det helt fram til det forsvant, som vel er i 2024 eller noe? Jeg hadde på ingen måte et ønske om å miste det allerede i januar. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får sjekke hvem som har dekning på 5G der du bor, og velge ut i fra det. Er vanskelig å vite for oss andre hvilke muligheter det finnes der. Om Telia har 5G der så velger du vel de?

Anonymkode: 4d306...4e4

Jeg skrev jo det i HI, Telenor har best 5G, men Telia har også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talkmore? Tvilling datasim koster 29 kr/mnd. Man tjener trumfbonus og får du noen til å verve deg sparer dere kr. 500 hver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med One Call? 

Ellers syns jeg at hissigheten rundt Ice er hysteri. Jeg har ice selv, og er kjempefornøyd. Ingen problemer som ikke er verre enn hva telenor hadde. Telenor hadde så mye problemer at jeg byttet til ice.

Anonymkode: 3782c...ea9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg visste at BankID på mobil skal forsvinne, men jeg hadde tenkt å bruke det helt fram til det forsvant, som vel er i 2024 eller noe? Jeg hadde på ingen måte et ønske om å miste det allerede i januar. 

De fleste banker har så vidt jeg vet sperret for muligheten for å opprette BankID på mobil, noe du må gjøre på nytt når du får nytt simkort.

Har Plussmobil selv, og er fornøyd med de. Ganske rimelig, og de bruker Telenor sitt mobilnett

Anonymkode: 4c9c6...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva med One Call? 

Ellers syns jeg at hissigheten rundt Ice er hysteri. Jeg har ice selv, og er kjempefornøyd. Ingen problemer som ikke er verre enn hva telenor hadde. Telenor hadde så mye problemer at jeg byttet til ice.

Anonymkode: 3782c...ea9

Ungene har Ice, så jeg har ikke noe imot Ice. Men de har ikke 5G her hvor jeg bor, så da utgår det. 

Takk for mange tips, jeg sjekker alle! Alle har plusser og minuser… 

Mycall er ganske dyrt i Norge. Og det er jo her jeg er mest. 
OneCall har jeg vært kunde hos tidligere (veldig fornøyd), men det er Telia, og de har kun tvilling-SIM (har et overvåkningskamera på hytta som må ha data-SIM. 
Chilimobil er også Telia, er billig, men dyre ekstra-SIM. 
Happybytes leder kanskje så langt - Telenor, ingen månedsavgift på data-SIM (men kan kun få det på abonnement opp til 10 GB, men det er kanskje nok for meg uansett?), billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De fleste banker har så vidt jeg vet sperret for muligheten for å opprette BankID på mobil, noe du må gjøre på nytt når du får nytt simkort.

Har Plussmobil selv, og er fornøyd med de. Ganske rimelig, og de bruker Telenor sitt mobilnett

Anonymkode: 4c9c6...8dc

Ja, jeg vet det, og dette blir da et problem siden jeg nå er tvunget til å ha nytt SIM-kort… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neket skrev (25 minutter siden):

Talkmore? Tvilling datasim koster 29 kr/mnd. Man tjener trumfbonus og får du noen til å verve deg sparer dere kr. 500 hver. 

De var kjempedyre i USA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De var kjempedyre i USA. 

Ok, der har jeg ikke vært på ti år, og da kjøpte jeg prepaid fra T-Mobile. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...