Gå til innhold

Hvor ofte snakker dere med deres mor på telefonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder mest dere som sjeldent møter henne, men holder for det meste kun kontakt over telefon.

(alle som vil kan svare på dette).

Kort fortalt, jeg er 25 og bor alene, jeg har ikke lappen enda, jeg har sosial angst (går til psykolog). Jeg har ofte prøvd å bryte kontakten helt med min mor (av mange grunner), fordi jeg blir mobbet og dårlig psykisk av ting hun sier. Og noe hun gjorde mot meg for noen år siden (vi har hatt dårlig tone siden)  Jeg har det best når jeg ikke snakker med henne har jeg merket. Er selvølgelig trist, men hun er aldri hyggelig selvom jeg er det og jeg tåler ikke den væremåten. Jeg føler den eneste måten for at jeg kan bli frisk igjen er hvis jeg ikke snakker med hun. Hvordan skal jeg bryte kontakten og virkelig få fred? Når jeg har prøvd så funker det aldri. Jeg har sovnet midt på dagen noen ganger og da våkner jeg til over 15 anrop på tlf, og flere i familien har ringt meg. Da har jeg fått vite at hun har ringt dem og bedt dem ringe meg. En gang ringte hun politiet og da hadde jeg bare vært i dusjen.  Og ja, jeg tror hun har en psykisk diagnose uten at hun selv vet det, hun oppfører seg hvertfall ikke normalt. Hvem andre her kjenner seg igjen i dette? Hva gjorde dere? 

Anonymkode: 544c8...316

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan fort gå en måned etter tre uten noe kontakt før hun ringer meg, stort sett for å få hjelp med noe som har med data å gjøre. Vi sees kanskje en gang eller to i løpet av året. 

Anonymkode: 0f878...699

• Hjerte 2
Skrevet

Snakket flere ganger om dagen. Om alt mulig. Mora mi døde i sommer. I det siste rollene forandret seg. Jeg passet på at hun spiste og tok terapi hun skulle, hadde mat,kjøpte klær. D jeg var yngre (25år),var det ikke sånn.  Da var jeg et barn, hun ei mor. Da ringte hun meg for å komme på middag og vi kunne snakke om hverdagen osv. 

Anonymkode: 995e1...615

• Hjerte 4
Skrevet

Hun ringer meg hver dag, har satt grenser for meg selv og svarer ikke. Ringer opp igjen når jeg kjenner jeg klarer det. Moren min er som din, kommer med mye negativitet. Jeg blir rett og slett deprimert av moren min, ingenting av det jeg gjør er bra nok. Selv når jeg var yngre og kom hjem med 6 i karakter, nei jeg må få 6 i alle fag. Jeg må studere det ene og det andre. Min søster har flink pike syndrom og danser etter hennes pipe, de snakker sammen hver dag og opptil flere ganger om dagen. Det forholdet har ikke jeg og min mor, for henne er jeg askepott. Hun skal også alltid ha hjelp med noe, jeg var dumsnill før og stilte opp. Men ikke nå lenger, det er trist men man velger ikke familie.

Anonymkode: 02209...377

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Stort sett daglig, evnt en melding. 

Anonymkode: 61ec7...47a

Skrevet

Hver dag. 31 år, to barn. 

Anonymkode: b2452...12d

Skrevet

Hver eneste dag enten at vi ringes eller sender melding. 

Anonymkode: 70c40...006

Skrevet

Nå er mammaen min død for mange år siden, men pappa snakker jeg med daglig. Flere ganger om dagen innimellom.

Anonymkode: 5dd56...08d

• Hjerte 1
Skrevet

Var det mammaen din som var psykolog selv, TS? Synes bare historien var så kjent 😅

Anonymkode: b011f...ecb

Skrevet

2-3 ganger daglig, nært forhold❤️ er jeg på date med en mann, forteller jeg ikke før det blir seriøst😂så ringer henne opp etter noen timer

Anonymkode: ff7e7...a83

Skrevet

Har ikke snakket med henne på 10 år 🙈🤣

Anonymkode: a39ba...fd3

Skrevet

En gang i uka.

Skrevet

Hadde en mor som ringte hele tiden også, men jeg har kuttet kontakten og det er deilig stille. Har sagt jeg kan gjenoppta kontakt hvis hun går til psykolog og jeg ser endringer i måten hun kommunisererer på.. Hun gaslighter, spiller offerrollen, manipulerer, sprer løgner om meg/samboer for å sette seg selv i et bedre lys. Jeg tviler hun noensinne kommer til å gå i behandling men det er lov å håpe..

Anonymkode: e36e6...4fc

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ca en gang i uka. Kunne fint vært sjeldnere

Skrevet

Jeg har ikke snakket med min mor på 30 år. Vi ble enige om å kutte kontakt, og det er den eneste samtalen vi har hatt. Ellers brukte hun all sin energi på å plage meg. 

Jeg har aldri angret. Eller savnet henne. Hun er et udyr og jeg er glad, enda, for å være kvitt henne. 

Jeg vet ikke hva du skal gjøre for å få henne til å la deg være, men jeg kan fortelle deg at jeg beholdt en relativt god psyke. Du må bare hoppe i det. 

Og, ikke la folk spørre deg om hva som har skjedd. Vær vag. For det er de som vil legge skylden på deg. De skjønner ikke at onde og slemme mennesker kan bli mødre. 

Anonymkode: 60ea2...763

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

33år, 3 barn. Har ikke hatt kontakt med min mor på over 6 år nå.

Anonymkode: 2fd3c...33f

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg snakker med henne i telefon ca. hver 14. dag og sender/får sms med ujevne mellomrom.

Vi ses 5 - 7 ganger i året og jeg tilbringer mye av feriene min historie foreldrene mine.

Skrevet

Jeg har to foreldre jeg aldri ringer, kuttet kontakt med dem begge. De gjør meg syk og jeg trenger å fungere for barna mine.
Kort fortalt så blir jeg nesten kvalm hver gang de ringte, det var aldri noe hyggelig for meg, de gir meg ingenting så da ser jeg ikke poenget med å ha de der.

Anonymkode: c22b0...d18

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Snakker ofte hver dag, sees 1-2 dager i uken 😅 kvinne 31 år med to barn

Anonymkode: 53b73...654

Skrevet

Kanskje 1-2 ganger i måneden. Møtes kanskje 1-2 ganger i året.

27 år, har ett barn.

Anonymkode: 8898a...43f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...