Gå til innhold

MYSIMBA og ønske om graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg har gått på Mysimba en mnd nå og gått ned 5 kg på denne mnd. Har god effekt av medisinen og lite bivirkninger. 
Vi ønsker ganske snart å prøve å bli gravide. I pk-vedlegget står det selvsagt at den ikke skal tas under graviditet, og bør ikke brukes av kvinner som forsøker å bli gravide. Jeg har prøvd å lese meg litt opp og finner ingenting om at det hemmer fertilitet, men er likevel usikker på om det er mindre sjanse for å bli gravid, dersom jeg går på medisinen. 

Egentlig burde jeg selvsagt slutte, når vi skal prøve. MEN, om det tar, si 4-6 mnd før jeg blir gravid, så er jo dette lang tid jeg kunne gått på medisinen og gått ned mange flere kg (som er helsemessig bra for meg, også før et nytt svangerskap). Og jeg vet at noen har gått på mysimba og blitt gravide og bare sluttet med en gang, er det noen som har erfaringer? eller har snakket med en lege som sier noe annet enn det som står i vedlegget? Jeg skjønner at legene må si at det ikke er anbefalt for å være på den sikre siden, siden det mangler forskning, men jeg har vell bare et ønske om at noen skal si "det går bra". 

Det er ikke aktuelt for oss å vente så mye lenger før vi prøver, grunnet aldersforskjell-ønske. 
Har du erfaringer, enten blitt gravid, snakket med en lege, abortert etter du har gått på de eller lignende? 
Jeg vil jo heller ikke ta noen sjans, altså å skade fosteret eller økt sjans for abort pga jeg skal ned noen kg til.. syns det er litt vanskelig. 

Anonymkode: d7353...ec5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt om dere skal prøve å bli gravide.

Anonymkode: e9661...523

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...