AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har vært alene på juleaften siden 2012 Synes det er deilig å slippe alt styret og maset rundt jula, folk lager så masse stress for seg selv. Så nå er jeg vandt med å ikke feire jul, befriende. Koser meg heller i eget selskap med noe annen mat, ettersom mat er viktig for meg. Anonymkode: 53e2d...2c8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har feirer jul på institusjon fra jeg var 15 år gammel 🙃 Anonymkode: cf0d5...9b0
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Droppet 3 år med jul. Men mest fordi jeg mistet barnet mitt på lille julaften. Np er jeg bonusmor til to og har fått tilbake julegleden. Heldigvis ikke noe stress i det hele tatt. Alle tar det rolig hele desember med kos og hygge 😊 Anonymkode: 80cbd...eb7 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Tja, jeg bodde noen år i utlandet og "feiret jul" med meg selv, men jeg feiret jo allikevel, så telles det? Lagde 2-3 slag småkaker og en bedre middag til meg selv, og fikk tilsendt gaver i posten. Man må jo ikke ha juletre og ørten gjester for at det skal telles som å "feire". Om du derimot behandler det som en vanlig dag og bruker juleaften til å ta klesvasken, spiser rester av gårsdagens taco og ta en tur på Spenst, med null julepynt og uten en eneste gave å åpne, så er jeg med på at du ikke "feirer". Anonymkode: 7d286...b19 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Det er mange måter å feire på, og jeg har alltid feiret jul på en eller annen måte. Ikke alltid med juletre, tradisjonell julemat, julekaker og julegaver, men jeg har alltid pyntet meg litt, og spist noe ekstra godt på julekvelden, og kost meg med det. 🙂 Anonymkode: d860d...19e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Kan man ikke feire alene? Være alene på juleaften betyr ikke "ingen julefeiring". Bedre alene enn med familien bare fordi man "må". Anonymkode: 19298...a87 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man ikke feire alene? Være alene på juleaften betyr ikke "ingen julefeiring". Bedre alene enn med familien bare fordi man "må". Anonymkode: 19298...a87 Enig i det Men jeg ble lei hele greia. Anonymkode: 53e2d...2c8
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har aldri ikke feiret jul. Det var en gang samboer og meg var alene julaften, så det ble litt roligere og mindre "formelt" enn familiemiddag, men vi feiret likevel. Kunne aldri tenke meg å ikke feire det. Hadde jeg vært helt alene en jul så hadde jeg fortsatt pyntet til jul, spist julemiddag og hatt julesnop. Anonymkode: 603ec...f90
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Skrevet 1. desember 2022 Har meldt meg ut siden 2007. Har hendt pappa har kommet, fordi han synes det er så fælt at jeg har sitti alene på julaften, men har sagt klart ifra at jeg ikke har orket noe stress, og det har han godtatt. Har aldri vært glad i verken julemat eller jul generelt, så synes det er ekstremt deilig å slippe unna. De siste årene har jeg lært meg å like langtidsstekt ribbe, så har hatt det når pappa har kommet, men ellers har jeg heller kost meg med noen andre yndlingsretter. Anonymkode: 63d17...7f9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har frivillig sittet alene de siste tolv julene, men feirer sånn halvveis likevel. Elsker pynting og spising, og filmene og musikken som hører med. Av forskjellige grunner blir familiejul for slitsomt for meg, men jeg trives heldigvis godt alene. Anonymkode: 85881...f09
Teardrop Skrevet 1. desember 2022 #11 Skrevet 1. desember 2022 Håper dette blir min første Planlegger å være "syk" på julaften i år for å slippe unna. orker ikke trynet på 3-4 av dem som er invitert.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Teardrop skrev (9 timer siden): Håper dette blir min første Planlegger å være "syk" på julaften i år for å slippe unna. orker ikke trynet på 3-4 av dem som er invitert. Da er det hvertfall ikke noen vits å delta, jeg har også kuttet ut flere i familien pga de alltid er negative og nedlatende. Aldri bruk tid på feil mennesker, uansett hvem det er. Anonymkode: 53e2d...2c8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå