Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt ghosta,  i en gjeng i frivillig arbeid. En av de har ikke vært med i år, og vet ingenting eller lite om situasjonen.

Da vi har vært et firkløver. En har vært i permisjon og de to andre ha fryst meg ut. Så har nå den uvitende i permisjon invitert på middag,  sikkert for å catche opp før 2023. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare . For jeg har nå valgt å fortsette med det frivillige men , holder meg for meg selv . Jeg vil jo si ja, iht hun som inviterer.  Men blir jo ikke noe hyggelig med de to andre.  Som også har satt ut rykter om barnet mitt.  Så jeg er i bunn og grunn ganske sinna på dem pga det. 

Skal jeg si noe til hun i permisjon? Takke ja,og anta de andre sier nei. Eller skal jeg trekke meg ut ,da jeg antar hun kommer til å henge med de to andre i 2023. 

Jeg blir litt forvirret av dette,pga jeg regnet med at slik oppførsel var ferdig på ungdomsskolen.... vi er godt voksne. 

Hva ville du ha gjort?

Anonymkode: 151b3...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen inspill?

Skrevet

Jeg ville dratt med hevet hodet 😊 Og oppført meg hyggelig mot alle. Du tjener mer på det. Kanskje de andre meggene avlyser så dere to får en koselig kveld 😊

Anonymkode: 53eb2...6de

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde også dratt. Og siden jeg er litt ond hadde jeg nok flettet inn i samtalen hva de gjorde mot barnet mitt. "Sånn foresten, dere sier at barnet mitt gjør xxx, hva er greia med det?" Da finner permisjonsdama ut hvordan de er.

Anonymkode: 2b1ee...d48

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg hadde nok gått og avslørt de to andre. Og etterpå droppe alle bortsett fra hun som inviterte og ikke jobbe frivillig sammen med de lenger.  Kan hende hun vet hva som er skjedd og inviterer deg til tross for det for å vise solidaritet, men det finner du fort ut av.

Har du forsøkt å snakke med de som har ghostet deg og spørre hva som er problemet?

Anonymkode: 628ef...3f8

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde enten sagt fra til verten om hva som hadde skjedd hvis det er sant at de to andre har satt ut stygge rykter om barnet ditt som har fått konsekvens for dere, eller så hadde jeg dratt i selskapet og sett an stemningen, prøvd å ha det hyggelig med verten men visst at jeg ikke kan stole på de to andre selvom man kan sitte å prate om løst og fast 

Anonymkode: 44924...c33

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit å dra i middagen til en uskyldig tredjepart og ødelegge en kveld hun har jobbet og stelt i stand for dere. Det er veldig respektløst overfor henne og du kommer dårlig ut av det hvis det kommer frem at du har planlagt å konfrontere de andre i middagen.

Du sier ifra på forhånd eller så drar du i middagen og later som ingenting.

Jeg hadde sagt ifra på forhånd, fortalt min side av saken og sagt at jeg ikke kom i middagen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg hadde nok gått og avslørt de to andre. Og etterpå droppe alle bortsett fra hun som inviterte og ikke jobbe frivillig sammen med de lenger.  Kan hende hun vet hva som er skjedd og inviterer deg til tross for det for å vise solidaritet, men det finner du fort ut av.

Har du forsøkt å snakke med de som har ghostet deg og spørre hva som er problemet?

Anonymkode: 628ef...3f8

Jeg tok det i dag. Masse dårlige  unnskyldninger og mente det var misforståelser osv. Tok opp også at jeg var fryst ut. Så fikk spm om hvorfor jeg følte det. Så sendte definisjon på hva fryse ut er iht kontekst oss. Som feks ikke gi plass ved spisebord, slutte å invitere til ting man normalt er invitert til,  gå fra  når de sier de skal vente. Bla en gang var eg borte i ett minutt. Og da tok de meg seg kaffen jeg akkurat hadde kjøpt og gikk umiddelbart.  Fant dem igjen når kaffen var kald.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde enten sagt fra til verten om hva som hadde skjedd hvis det er sant at de to andre har satt ut stygge rykter om barnet ditt som har fått konsekvens for dere, eller så hadde jeg dratt i selskapet og sett an stemningen, prøvd å ha det hyggelig med verten men visst at jeg ikke kan stole på de to andre selvom man kan sitte å prate om løst og fast 

Anonymkode: 44924...c33

Tenker jeg ikke har lyst egentlig.  Jeg vil ikke dra vert inn i opplegget.  Men nå sliter jeg jo litt med hvordan si fra jeg ikke kommer, uten at hun tror det har noe me henne å gjøre. ... jegbare orker ikke den falsk stemningen akkurat nå,har hatt mye tøft utenom i tillegg.  Noe jeg pleier å være flink å skjule, men tror det blir vanskelig å være hyggelig til mat, slik det er  nå. 

Skrevet

Så du er med i en organisasjon hvor to frivillige setter ut rykte om barnet ditt?

Du burde ille ta dette opp med dem, men koordinatoren for aktiviteten. 

Anonymkode: 18c03...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du er med i en organisasjon hvor to frivillige setter ut rykte om barnet ditt?

Du burde ille ta dette opp med dem, men koordinatoren for aktiviteten. 

Anonymkode: 18c03...6cf

Jeg har gitt beskjed. Men sagt jeg tar det selv. Pga ting de gjør for organisasjoen.  Jeg klarer fint å gjøre mine ting uten dem. Så ser ikke noe poeng i å dra flere inn. Men har sagt at jeg ikke finner meg i at de bøi trodd i alt de sier da om meg og barnet mitt. Det er mange oppgaver , og jeg gjør uansett ting de ikke klarer å gjøre. Så vi kan fint jobbe uten knapt å se hverandre. Men de har jo fryktelig vondt av de tingene jeg kan som de ikke kan. Mulig de sliter med at det kun er jeg som kan den delen.  

Gjest Agent smith
Skrevet

Jeg ville dratt for å se hvordan de andre reagerer, om de kommer da

Skrevet
On 12/1/2022 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Men nå sliter jeg jo litt med hvordan si fra jeg ikke kommer, uten at hun tror det har noe me henne å gjøre. 

Send en tekstmelding i dur med: 

"Tusen takk for invitasjonen. Jeg ville veldig gjerne komme, men ting har endret seg litt løpet av det siste året. Jeg har ikke brukt så mye tid sammen med Esther og Elsebet, og jeg er redd det vil bli akavet og vi ikke hitter noe å snakke om. Men deg vil jeg veldig gjerne se igjen."  

On 12/1/2022 at 7:50 PM, AnonymBruker said:

Og da tok de meg seg kaffen jeg akkurat hadde kjøpt og gikk umiddelbart.  

Stjal de kaffen din!? 

Anonymkode: 7171f...fde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...