Gå til innhold

Bitter dame som er sjalu på meg og vil meg vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her opplevd at en eks av kjæresten din sendte deg stygge meldinger, og åpenbart ville såre?

Kjæresten min er 59, jeg er 39, og jeg fikk stygge meldinger fra eksen hans på 53. Jeg lurer på om alderen er grunnen til hennes voldsomme sjalusi? At han ikke ville ha noe seriøst med henne, men istedet med meg som er så mye yngre?

Er mange tråder her inne hvor mange reagerer voldsomt på at en mann på 45 har et forhold til en kvinne på 18, eller en på 25 som får barn med mannen sin på 40. Virker som det ofte er godt voksne kvinner som reagerer sterkest.

Virker som at det er noe av den samme dynamikken her, med kjærestens eks. Hva burde jeg svare på de stygge meldingene? Gni det inn at han ville ha en yngre istedet for henne? Svare med samme, sårende mynt, eller ignorere?

Anonymkode: 4f858...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du komme med eksempel på hva hun skriver?

Nei, jeg hadde aldri gnidd inn at jeg var yngre. Hvis jeg hadde gjort det så hadde jeg i realiteten innrømt at jeg trodde at min verdi for kjæresten lå i min unge alder. Altså at han ikke valgte meg fordi jeg var et bedre menneske, men fordi jeg var yngre. Hvor mye stas er det å bli valgt på grunn av alder?

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet

Du er 40 år. Å svare med samme mynt er sånn vi gjorde på ungdomsskolen. 

Ignorer meldingene. 

Om du må svare så kan du skrive: Dette gav meg ingenting, så nå går du på blokkeringslista. 

Er jo ingenting å egle opp til, og hverfall ikke noe å lage drama om. Grunnen til at andre mennesker oppfører seg dårlig har ingenting å si. Bare blokker og ignorer. 

Anonymkode: 7c73a...202

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Har nokikke noe med alder å gjøre her. Men følsene hun har og athun anser deg som en som ødelegger forholdet deres. Eller at hun kjører hevn mot han. Uvisst å vite, da du skriver lite om hvordan dere ble sammen. 

Uansett ikke svar på meldingene..

Anonymkode: e5ca2...704

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har nokikke noe med alder å gjøre her. Men følsene hun har og athun anser deg som en som ødelegger forholdet deres. Eller at hun kjører hevn mot han. Uvisst å vite, da du skriver lite om hvordan dere ble sammen. 

Uansett ikke svar på meldingene..

Jeg ødela ingenting, jeg møtte han en god stund etter at han dumpet henne.

• Liker 1
Skrevet

Du er 39 år men må ta til takke med en gubbe på 59. Det sier vel sitt om deg. Det er vel heller eksen hans som er vinneren her, ikke du. 

Anonymkode: fdc57...c91

• Liker 15
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har noen her opplevd at en eks av kjæresten din sendte deg stygge meldinger, og åpenbart ville såre?

Kjæresten min er 59, jeg er 39, og jeg fikk stygge meldinger fra eksen hans på 53. Jeg lurer på om alderen er grunnen til hennes voldsomme sjalusi? At han ikke ville ha noe seriøst med henne, men istedet med meg som er så mye yngre?

Er mange tråder her inne hvor mange reagerer voldsomt på at en mann på 45 har et forhold til en kvinne på 18, eller en på 25 som får barn med mannen sin på 40. Virker som det ofte er godt voksne kvinner som reagerer sterkest.

Virker som at det er noe av den samme dynamikken her, med kjærestens eks. Hva burde jeg svare på de stygge meldingene? Gni det inn at han ville ha en yngre istedet for henne? Svare med samme, sårende mynt, eller ignorere?

Hvorfor vil du ha en gubbe på snart 60? Uforståelig. 
Men uansett. Ikke svar henne. Det vil provosere henne mest. 

Anonymkode: f858a...430

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har hun skrevet noe som tilsier at alderen din er problemet?

Eller er det du som har kommet på det selv? 

Anonymkode: 08f25...b3a

• Liker 5
Skrevet

Ignorer. Det er det voksne mennesker gjør. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Litt usikkerpå hvorfor du tror dette handler om alder.  Er det noe hun skriver? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ødela ingenting, jeg møtte han en god stund etter at han dumpet henne.

Bare ignorer henne, høres ut som en rar dame. Synes forøvrig både eksen hans og du er for unge til å kaste bort tida på en så gammel mann? Tenk hva DU vil i livet ditt, det er vel neppe å henge med en som kunne vært faren din? Det er triste gamle menn som tror at kvinner er så opptatt av at menn skal synes de er unge og vakre, ikke vi kvinner.

Tida i livet datter din fremste ressurs, og den er det du som bestemmer over. Ikke kast bort tid på gammel mann, bygg deg et godt liv i stedet. Det er dessuten mannsoverskudd, så du finner deg helt sikkert en yngre og bedre en.

Anonymkode: a4ffb...e80

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva burde jeg svare på de stygge meldingene? Gni det inn at han ville ha en yngre istedet for henne? Svare med samme, sårende mynt, eller ignorere?

Ingenting. Oppfør deg som du er 39 år!

Skrevet

Alltid best 'to take the high road'

Ignorer, ignorer, ignorer.

Jo mer du mater dette, jo større blir det. 

• Liker 2
Skrevet
Nymerïa skrev (26 minutter siden):

Kan du komme med eksempel på hva hun skriver?

Nei, jeg hadde aldri gnidd inn at jeg var yngre. Hvis jeg hadde gjort det så hadde jeg i realiteten innrømt at jeg trodde at min verdi for kjæresten lå i min unge alder. Altså at han ikke valgte meg fordi jeg var et bedre menneske, men fordi jeg var yngre. Hvor mye stas er det å bli valgt på grunn av alder?

Hun har skrevet bl.a. at han bare koser seg med meg til han finner noen å ha et seriøst forhold til (vi har vært sammen i mer enn to år.....), at hun har vært ute en vinternatt før og er mer spennende enn meg (hun kjenner meg ikke engang, aldri møtt henne), skriver at hun gjerne kan ha sex med han igjen fordi han er god i senga (altså en slags rar trussel, og viser at hun ikke respekterer at han er i et forhold).

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor vil du ha en gubbe på snart 60? Uforståelig. 

Hvorfor så bitter? 

Anonymkode: 1bcfe...64c

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har skrevet bl.a. at han bare koser seg med meg til han finner noen å ha et seriøst forhold til (vi har vært sammen i mer enn to år.....), at hun har vært ute en vinternatt før og er mer spennende enn meg (hun kjenner meg ikke engang, aldri møtt henne), skriver at hun gjerne kan ha sex med han igjen fordi han er god i senga (altså en slags rar trussel, og viser at hun ikke respekterer at han er i et forhold).

Dette handler da vel ikke om alderen din. Det handler om sjalusi. Hun er ikke over mannen og vil ha ham tilbake. Hun prøver å psyke deg ut og skremme deg vekk. 
Ikke svar dama. Blokker henne. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hadde jeg ikke svart på i det hele tatt. Sånne folk forholder jeg meg ikke til.

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Du oppfører deg som om du er 39 år og svarer ingenting. Det kommer ingenting godt ut av det. Å ta igjen med samme mynt gjorde man når man var 13 år og gikk på ungdomsskolen for da var det kult. 

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette handler da vel ikke om alderen din. Det handler om sjalusi. Hun er ikke over mannen og vil ha ham tilbake. Hun prøver å psyke deg ut og skremme deg vekk. 
Ikke svar dama. Blokker henne. 

Enig med dette. Hun vil sendt akkurat samme melding om han fant seg en dame på 71 år. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Blått skrev (Akkurat nå):

Du oppfører deg som om du er 39 år og svarer ingenting. Det kommer ingenting godt ut av det. Å ta igjen med samme mynt gjorde man når man var 13 år og gikk på ungdomsskolen for da var det kult. 

Enig i at det er pubertalt å oppføre seg som man er 13, men dette er altså en dame jeg overhodet ikke kjenner som kontakter meg for å være stygg mot meg. Det er fristende da å gi henne sin egen medisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...