Gå til innhold

Nekter å ha mor på overnatting når hun dømmer min morsrolle..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  Jeg er en mor på 25 år som har en 4 åring

for 2 dager siden hadde jeg pyntet litt i mitt rom med en mellomstor juletre :) da jeg elsker juletre og pynting, datteren min hadde jo ikke lagt merke til denne da den var inn på soverommet mitt,

og vi har den store juletreet på stua, da datteren min gikk in om morgningen og ville ha en pingvin pynt fra treet så sa jeg «nei at den må få henge der» da tok mormor (moren min) tak i datteren min og kalte meg for en «egoistisk drittsekk» «hvordan kan du være så egoistisk med din egen datter! Går det ann?!» jeg følte jeg ble små irritert da hun er så overdramatisk til tider.. når det kommer til min datter at jeg vil si at hun ikke kan sove over vis hun skal oppføre seg sånt foran mitt barn..

noen ting må jo jeg få lovt til å ha for meg selv. Å lære barnet at hun ikke kan ta eller få alt hun vil.. uansett om det er mamma sine ting..

Anonymkode: 58e5d...c1c

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
BobbySocks skrev (Akkurat nå):

Ok. 

Vis du ikke har noe bedre så la vær, orker ikke disse «gi meg likes» kommentarer

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vis du ikke har noe bedre så la vær, orker ikke disse «gi meg likes» kommentarer

Men hva lirer du på? Jeg ser ingen spørsmål, bare en oppramsing av en situasjon. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor konfronterer du henne ikke da? 

Anonymkode: b8249...a53

Skrevet
BobbySocks skrev (10 minutter siden):

Men hva lirer du på? Jeg ser ingen spørsmål, bare en oppramsing av en situasjon. 

Utrolig hva du klarer å lire av deg 😅 

Anonymkode: 30057...c8e

• Liker 3
Skrevet

Men Bobbysocks har rett, det er vanskelig å vite hva du ønsker av respons på innlegget. Lurer du på om vi synes moren din er teit? At du gjør rett i å nekte overnatting? 

Anonymkode: f3a5c...724

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg stusser på er at du har pyntet tre på ditt rom, men ikke på barnets. Det er ganske vanlig med juletre på barnerom, så ikke rart jenta ville ha en pynt, når mammaen har tre på "rommet sitt".  Syns egt du virker som et stort barn, så kanskje din mor har rett? Selvfølgelig skal ikke barna få alt som tilhører andre, men julepynt burde vært prioritert på barnerommet, ikke soverommet ditt.

Anonymkode: 64c07...ab6

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Litt enig med at det er rart du pynter ditt eget rom men nekter datteren din å gjøre det samme.

Anonymkode: e0cbb...454

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

for 2 dager siden hadde jeg pyntet litt i mitt rom med en mellomstor juletre :) da jeg elsker juletre og pynting, datteren min hadde jo ikke lagt merke til denne da den var inn på soverommet mitt,

og vi har den store juletreet på stua, da datteren min gikk in om morgningen og ville ha en pingvin pynt fra treet så sa jeg «nei at den må få henge der» da tok mormor (moren min) tak i datteren min og kalte meg for en «egoistisk drittsekk» «hvordan kan du være så egoistisk med din egen datter! Går det ann?!» jeg følte jeg ble små irritert da hun er så overdramatisk til tider.. når det kommer til min datter at jeg vil si at hun ikke kan sove over vis hun skal oppføre seg sånt foran mitt barn..

noen ting må jo jeg få lovt til å ha for meg selv. Å lære barnet at hun ikke kan ta eller få alt hun vil.. uansett om det er mamma sine ting..

moren din har rett. Du oppfører deg som en bsrnslig drittunge. Nei pingvinpynten er min. Syns og det er dårlig gjort at du skal ha et tre for deg selv men at din datter ikke helker skulle få et tre som hun får pynte heller. Hvorfor må du som voksen ha et eget tre?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest takinova
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bor dere hjemme hos din mor, eller var hun på besøk hos dere?

Skrevet

Ser ikke noe spørsmål her, men lurer egentlig på hvorfor 4 åringen ikke har juletre på sitt rom? Og du som er 25 år har på ditt rom? 

Anonymkode: aa0f0...9f6

• Liker 6
Skrevet

Og så lurer jeg også på hvorfor barnet ikke kunne ta på den pynten? Det skader vel ikke om en «ser litt med fingrene»?

Anonymkode: aa0f0...9f6

• Liker 2
Skrevet

Er enig med din mor. Du fremstår som veldig egoistisk. Jeg hadde pyntet barnerommet før mitt eget. Du surmuler fordi hun ville ha en Pingvin-pynt? Herregud, hvis du ikke skal bry deg om rommet til ungen i det hele tatt så kan hun i det minste få den pingvinen. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Anonyme-meg
Skrevet (endret)

Moren din har jo litt rett da. Du velger å ha et juletre på ditt eget soverom, men datteren din får ikke det...🤔

Endret av Anonyme-meg
Skrevet

Jeg syns det er forståelig at moren din syntes fireåringen skulle få ta av pynten, men måten hun sa det på var da veldig ugrei. Både overfor deg, men også barnet, som jeg forstår overhørte at bestemoren snakket slik til deg. 

Jeg syns ikke du skal finne deg i det, og at du godt kan si at hun ikke kan være hos dere om hun snakker på den måten foran barnet. Altså, hun kan godt være uenig, og komme med råd på en rolig og saklig måte, men ikke kalle deg drittsekk og slike ting. 

Anonymkode: 25e27...1d8

• Liker 1
Skrevet

Du må gjerne ha eget tre på ditt rom. Men kunne ikke datteren din fått et lite tre også? Eller i det minste fått deltatt i pynting av treet? Ikke rart hun vil se og kjenne på pynten. Helt enig i at man skal lære barn å ikke plukke på alt mulig. Men å ta litt på noe julepynt for å kjenne og se på burde være innafor, så fremt barnet er forsiktig. Noe annet hvis barnet røsker av julepynten. 

• Liker 2
Skrevet

Oppfører hun seg annerledes om hun er der bare på dagtid?

Ingen som kalte meg "egoistisk drittsekk", verken foran barn eller i enerom, hadde vært noen jeg pleide noe særlig omgang med. Med mindre uttalelsen var riktig, selvsagt - det vet jo ikke vi noe om. 

Anonymkode: 5f1f3...bd7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg er faktisk enig i at man skal kunne ha noe for seg selv. 

Anonymkode: ea210...c31

• Liker 3
Skrevet
Luckiness skrev (4 timer siden):

Du må gjerne ha eget tre på ditt rom. Men kunne ikke datteren din fått et lite tre også? Eller i det minste fått deltatt i pynting av treet? Ikke rart hun vil se og kjenne på pynten. Helt enig i at man skal lære barn å ikke plukke på alt mulig. Men å ta litt på noe julepynt for å kjenne og se på burde være innafor, så fremt barnet er forsiktig. Noe annet hvis barnet røsker av julepynten. 

Ts her hun har et lite juletre hun har valgt selv så hun har fått pyntet :) 

lærer barnet og at ikke alt trenger å ta ut av juletreet da det er å rives ned 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...