Gå til innhold

Har møtt en helt fantastisk dame, men hun har tre barn og jeg ingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger litt råd her. Har møtt en helt nydelig dame på 37, jeg er 40. Hun har tre barn med to forskjellige menn(langvarige forhold). Barna er 16, 14 og 7 år, 50/50 ordning som, etter hva jeg forstår, fungerer fint.

Hun er drømmedama mi på så utrolig mange måter; høy utdannelse, fast jobb, eier egen bolig, vakker, morsom, smart, kjærlig og en fantastisk kropp. Er så forelsket, men så er det dette med barn. Jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke barn, i hvert fall ikke nå, men er redd jeg kommer til å angre meg? Hun vil ikke har flere, naturlig nok. Skal jeg gå for dette eller skal jeg droppe det og finne en som er åpen for barn, selv om jeg ikke er sikker på at jeg vil ha? Er redd for å angre uansett hva jeg velger. 
Grunnen til at jeg mest sannsynlig ikke vil ha barn er at jeg ønsket å fokusere på karrieren min. Har en god jobb men veldig gode utviklingsmuligheter. Er glad i barn og kommer nok til å bli glad i hennes om jeg velger å bli.

Hva tenker dere? 

Anonymkode: 1e94f...ef5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest takinova
Skrevet

37 år. Da haster det jo litt om du vil ha barn og være med henne.

Det er et valg dere må ta.

Skrevet

Om du er mer karrierefokusert kan det passe bra med at du kommer inn i en familie med så store barn. Livet med stebarn kan være givende, også uten egne biologiske barn. Om dette er drømmedama hadde jeg anbefalt å kjøre på, så ser du om du passer inn i familiedymamikken 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
takinova skrev (Akkurat nå):

37 år. Da haster det jo litt om du vil ha barn og være med henne.

Det er et valg dere må ta.

Hun er 37, jeg er 40. Hun vil ikke ha flere, hun føler seg «ferdig produsert» og for gammel. Har full forståelse for akkurat det.
Jeg er som sagt usikker. Ønsker meg ikke barn pr nå, men redd for at jeg plutselig snur og vil ha egne

Gjest takinova
Skrevet

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun er 37, jeg er 40. Hun vil ikke ha flere, hun føler seg «ferdig produsert» og for gammel. Har full forståelse for akkurat det.
Jeg er som sagt usikker. Ønsker meg ikke barn pr nå, men redd for at jeg plutselig snur og vil ha egne

Du er jo 40 år du også, så det dreier seg jo litt om hvor sent i livet man ser for seg å få barn. Man skal ha krefter og helse til alt som medfølger. 

Skrevet
Mymlen skrev (1 minutt siden):

Om du er mer karrierefokusert kan det passe bra med at du kommer inn i en familie med så store barn. Livet med stebarn kan være givende, også uten egne biologiske barn. Om dette er drømmedama hadde jeg anbefalt å kjøre på, så ser du om du passer inn i familiedymamikken 

Takk for svar! Jeg tenker også at det kan være en fin løsning, at jeg får oppleve å ha en familie, samtidig som jeg også får fokusere på karrieren 

• Liker 7
Skrevet

Du er 40 år og usikker på om du vil ha barn? Du forstår at tiden er i ferd med å renne ut? 

Anonymkode: a5d63...668

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er jo slik at om du i nåværende alder finner deg en dame som er åpen for barn, vil hun nok virkelig ha barn. Det høres ikke ut som noe du kan ta stilling til. Det beste er nok at du bestemmer deg for hva du faktisk vil og går for det😊 Det kan godt være at gleden for deg ligger i å nettopp ikke ha egne barn, men likevel gleden en stabil og trygg bonuspapa kan oppnå ❤️

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
takinova skrev (Akkurat nå):

Du er jo 40 år du også, så det dreier seg jo litt om hvor sent i livet man ser for seg å få barn. Man skal ha krefter og helse til alt som medfølger. 

Ja, er klar over det. Jeg synes selv jeg er litt i eldste laget allerede. Og når jeg nå ennå ikke har bestemt meg så tenker jeg kanskje at jeg ikke skal få egne barn og at det kanskje holder for meg å ha bonusbarn? Er som sagt innmari glad i kjæresten min. Skjønner ikke hvordan jeg noensinne skal treffe en som henne igjen. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Gjest takinova
Skrevet

Er som sagt innmari glad i kjæresten min. Skjønner ikke hvordan jeg noensinne skal treffe en som henne igjen. 

Hvis du syns barna hennes er ok, og det ikke ligger store konflikter der med tidligere partner og slikt, så ser jeg da ingen grunn til at å ikke kjøre på. Om et par år så bestemmer dere dere kanskje for en attpåklatt. 

Skrevet
Lacy skrev (1 minutt siden):

Det er jo slik at om du i nåværende alder finner deg en dame som er åpen for barn, vil hun nok virkelig ha barn. Det høres ikke ut som noe du kan ta stilling til. Det beste er nok at du bestemmer deg for hva du faktisk vil og går for det😊 Det kan godt være at gleden for deg ligger i å nettopp ikke ha egne barn, men likevel gleden en stabil og trygg bonuspapa kan oppnå ❤️

Takk for svar, du har mange gode poenger😊

Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Hvis du syns barna hennes er ok, og det ikke ligger store konflikter der med tidligere partner og slikt, så ser jeg da ingen grunn til at å ikke kjøre på. Om et par år så bestemmer dere dere kanskje for en attpåklatt. 

Barna er kjempefine! Ukompliserte, imøtekommende og veldig inkluderende. Ingen store konflikter med fedrene. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Det du risikerer her er å bli veldig glad i ungene hennes og familielivet. Også kicket denne fantastiske dama med 100 ekser det ut og du mister, ikke bare henne men også ungene hennes. 
Så hvis man skal tenke «hva er det verste som kan skje» er det nok dette. 

Anonymkode: 3275d...667

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv om menn kan få barn så lenge de lever, så betyr ikke det at de bør få barn.

La oss si at du lar drømmedama gå. Du vil trenge tid til å finne en ny dame, og hun vil sannsynligvis ikke ha alle tingene du liker ved denne du har nå.

Og hun vil trenge å være yngre enn i slutten av 30-årene. Siden de fleste kvinner som heller mot 40, har ikke lyst på barn, eller de har fått de barna de vil ha.

Du er da over 40, og leter etter en drømmedame som må være ti år yngre enn deg. For at du kanskje, muligens vil ha egne barn. Noe du bør finne ut av ganske kjapt.

• Liker 12
Skrevet

Jeg vet ikke hva du har gjort de andre årene i ditt liv, og hvor ofte du har møtt på drømmedama før? Men de dukker vel ikke opp veldig ofte.... og du har enda ikke blitt gift eller fått barn. Så skal du vente til du er 50 år? Jeg tenker vel at du må ta de muligheter livet byr deg. Du kan kanskje ikke forvente i en alder av 40 år og treffe damer uten barn. 

Hva er det dessuten med menn for tiden? Du høres jo ut som du er 28, og ikke 40 år! Denne dame du har møtt er yngre enn deg-  har greid å få 3 barn, utdannelse, karriere- bra jobb. Alt det med barn. ...og du vil satse på karriere og usikker på om du skal få barn i en alder av 40? 

Du bør kanskje tenke mindre og handle mer. For det virker ikke som du akkurat har blitt revet med tidligere i livet ditt. 

Anonymkode: c811e...ba6

• Liker 15
  • Nyttig 6
Skrevet

Det over er skrevet som erfaringen jeg har med gamle foreldre, min mor i slutten av tredveårene og far betydelig eldre.

Jeg har ikke noen gode minner fra han. Han ble syk mens jeg var veldig liten, var ikke i stand til å jobbe lenger, og slett ikke noen god far.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Er hun bra i senga da?

Anonymkode: 49eb6...383

Skrevet

Det du risikerer her er å bli veldig glad i ungene hennes og familielivet. Også kicket denne fantastiske dama med 100 ekser det ut og du mister, ikke bare henne men også ungene hennes. 
Så hvis man skal tenke «hva er det verste som kan skje» er det nok dette. 

Anonymkode: 3275d...667

100 ekser? Det stemmer vel ikke helt. Hun har to lange forhold bak seg. Hun er tross alt 37. Ikke spesielt uvanlig å ha to ekser. Hun har aldri bodd med noen andre menn enn eksene. 

• Liker 10
Skrevet

Ingen mann med litt mellom ørene velger å stifte noe med en kvinne med 3 barn. Når du er 40 år så burde du innse at dette vil medføre for mange utfordringer og komplikasjoner. 

Du er fortsatt ung og viril, og du har flere år til å finne deg ei som er yngre og som ikke har denne bagasjen. 

Har du hørt om mannefella? 

Mannefella er alenemødre som forventer at den nye mannen skal være med å dra det økonomiske lasset, i hverdagen og ferier m.m. 

La oss si at du er såpass "uredd" og går for dette. Hvor sikker er du på at du blir tatt godt imot av barna, at konfliktnivået mellom kvinnen og eksen er så høyt at det skal brukes uendelig med tid på familievernkontoret og advokater som du ikke ble informert om, at det er splittelse innad i familien til kvinnen osv osv.. 

De eneste menn jeg vet om som kaster seg inn i slike prosjekter tenker mer med det de har mellom beina, og de har lite erfaring og kunnskap om det å være i forhold. De menn som er på andre siden av skalaen de holder seg langt unna. 

Har enda til gode å kjenne ne mann som i ettertid sier at det var det riktige valget å gå for kvinner med denne bagasjen. 

Det er på tide for deg å våkne opp.

Anonymkode: 6652e...c29

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke hva du har gjort de andre årene i ditt liv, og hvor ofte du har møtt på drømmedama før? Men de dukker vel ikke opp veldig ofte.... og du har enda ikke blitt gift eller fått barn. Så skal du vente til du er 50 år? Jeg tenker vel at du må ta de muligheter livet byr deg. Du kan kanskje ikke forvente i en alder av 40 år og treffe damer uten barn. 

Hva er det dessuten med menn for tiden? Du høres jo ut som du er 28, og ikke 40 år! Denne dame du har møtt er yngre enn deg-  har greid å få 3 barn, utdannelse, karriere- bra jobb. Alt det med barn. ...og du vil satse på karriere og usikker på om du skal få barn i en alder av 40? 

Du bør kanskje tenke mindre og handle mer. For det virker ikke som du akkurat har blitt revet med tidligere i livet ditt. 

Anonymkode: c811e...ba6

Takk for svar. Er klar over at det kan virke noe «umodent». Jeg hadde en samboer i starten av 30-årene. Det varte en 3-4 år, men hun ville naturligvis ha barn og jeg ikke. Etter det har jeg bare datet sporadisk før jeg møtte henne og det bare sa «pang». 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...