Gå til innhold

Kaloriforbruk, smartklokker og hverdagsaktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som går med en type smartklokke/aktivitetsarmbånd, hvor mye sier den du forbrenner på dager der du ikke trener? Men bare er vanlig hverdagsaktiv, eller har en helt rolig dag.

Jeg vet at klokkene er viden kjent for å overestimere, og at alles hverdag er ulike, men synes likevel det er litt interessant.

Min (Garmin) kan jeg ikke fatte at kan overestimere. Om jeg ikke bevisst går inn for å gå en lengre tur eller annet som får opp pulsen (relativt stillesittende jobb, men går en del, og vanlige ting som husarbeid/bhg-henting/ handling +++), så sier den jeg forbrenner  50-150 kalorier.

Er det overestimering, så er jo virkeligheten nesten 0? 😂 Jeg får kun «uttelling» om pulsen går markant opp. Det kan ikke være likegyldig om en ligger på sofaen hele dagen vs ha en «normal» hverdag? 🤨

Anonymkode: fb35a...4d3

Skrevet

Har enda ikke funnet en klokke som klarer å måle den daglige hvileforbrenningen. Du kan regne på dette på kalkulator dog. 

Anonymkode: 7f867...95a

Skrevet

Dvs å hente i barnehagen dn normal dagsforbrenning. Du forbrenner egentlig ikke nødvendigvis mer av det. Det går også under et minimumskrav på 10.000 skritt. 

Hvor mye går du hver dag? Antall skritt?

Om du sitter i sofa og ler kjempe masse i 5 minutter kan det faktisk forbrenne mer enn å feks dra på butikken om faktorer ligger tilrette.  (Hvor langt til butikken, fart, bakker osv)

Anonymkode: 7f867...95a

Skrevet

Jeg har appel watch og den måler veldig unøyaktig aktiviteter med få skritt i minuttet.. f.eks. Husarbeid som kan få opp pulsen en del og jeg kan svette 😂 registreres ikke fordi det blir for stillestående og klokken registrerer ikke aktivitet.. veldig irriterende.. har prøvd å starte en trening bare for å få registrert puls og ligger på rundt 110-120 i puls og da blir det registrert mye mer forbruk. Syns polar var bedre på hverdagsaktivitet da den registrerer puls 24/7 

Anonymkode: 91c8b...bd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...