AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Skal få valp, og ser på alt mulig av utstyr. Hva ligger hunden deres på/i? Bør vi kjøpe en fluffy seng, en glatt man kan tørke av eller teppe? Anonymkode: 06840...dc1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Hun har en fluffy seng i sofaen, en som tåler en del på gulvet og en stor,myk med litt kanter på gulvet ved siden av sengen min. Bare teppe holder ikke, er viktig med dedikerte plasser de kan trekke seg tilbake til. Anonymkode: 1127a...545
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har to fluffy donutsenger til mine to i sofaen. Da de var valper hadde jeg kun billigseng jeg laget selv. Brukte bur i perioder (når den minste kom i hus), og da kjøpte jeg billig skumgummimadrass til 200kr og fleece teppe til 40kr. Klipte av en passende bit av skumgummimadrassen og laget laken av fleeceteppet. Da var det ingen katastrofe om de skulle finne på å tisse eller rive i stykker senga, for da var det bare å klippe av en ny bit og lage ny seng. Men jeg har en biteglad rase som er djevler som valper, så det var ikke aktuelt for meg å bruke 500-900kr på en god hundeseng før de ble gamle nok til å ikke ødelegge ting. Skumgummimadrassen fungerte perfekt i bilburet også, og bruker de fortsatt der 😊 Anonymkode: 86c42...160 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Gulvet (parkett/fliser), gulvteppet, dørmatta, en fillerye, sofaen, senga… kort sagt, alle andre steder enn den altfor dyre hundesenga. Og ikke bry deg med å kjøpe hundeleker. Det mest populære her var en gammel Tupperwareboks uten lokk og en ødelagt fotball. Ei fille som du lager en knute på er også gøy å leke med. Anonymkode: 42b15...d96 5
Troyamin Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 I begynnelsen bruker jeg Canelana sitt hundeteppe i ull. Kjøper det største som metervare. "Ren, tykk merinoull på oversiden, polyester på undersiden. Bredden er 1,50. Vi selger tepper på 50×75, 100×75, 150×100 og som metervare med bredde 1,50. Teppet kan klippes med vanlig saks, og det rakner ikke. Koksgrå. Hundeteppe i ull er bedre enn fleece fordi: Ull isolerer, varmer og puster. Ull varmer selv om den er våt. Ull er ikke statisk, tiltrekker seg derfor ikke støvpartikler og hundens pels blir ikke "elektrisk". Ull har egenskaper som gjør at smuss ikke så lett trenger seg inn, og ull blir ren ved bare 30 grader. Hunder foretrekker ull hvis de får velge selv Ypperlig i bilen, i bur, i valpekasse etc." 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og ikke bry deg med å kjøpe hundeleker. Det mest populære her var en gammel Tupperwareboks uten lokk og en ødelagt fotball. Ei fille som du lager en knute på er også gøy å leke med. Dette er jeg helt uenig i. Det er viktig å lære de fra starten at leker er dems å bite på, våre ting er derimot ikke lov å røre. F.eks bamse med tau inni fra Kong er genial. Men ville også hatt et par solide i gummi. Kong har også en pinne som trigger gnaging på akkurat den, d3n er også super. Anonymkode: 1127a...545 8
Tanuki Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Begge hundene har myke hundesenger og tepper, men mer enn noe annet ser jeg dem ligge på gulvet eller sofaen, helst vil de være der vi er. La en matte under skrivebordet mitt og nå ligger dem stort sett der når jeg sitter og jobber. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Tanuki skrev (Akkurat nå): Begge hundene har myke hundesenger og tepper, men mer enn noe annet ser jeg dem ligge på gulvet eller sofaen, helst vil de være der vi er. La en matte under skrivebordet mitt og nå ligger dem stort sett der når jeg sitter og jobber. Samme her. Helst sofa eller på gulvet foran ovnen,-utenfor senga vi satte der. Om natten er det fars seng som gjelder (får ikke komme over på min side). Anonymkode: 68743...8ba
WilhelmineAmalie Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Hun fikk myk hundeseng og et tykt teppe. Ente opp med å bruke senga/sofaen, ville ligge der vi lå🥰
Tanuki Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Samme her. Helst sofa eller på gulvet foran ovnen,-utenfor senga vi satte der. Om natten er det fars seng som gjelder (får ikke komme over på min side). Anonymkode: 68743...8ba Våre og😄begge to pleier å "snike" seg opp i senga, spesielt til 8-åringen vår, han syntes det er kjempestas. Tror at de fort blir varme av å ligge i hundesengene, begge har en del pels, men er ikke sikker.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 https://www.biltema.no/fritid/kjaeledyr/hundeutstyr/hundesenger/hundeseng-2000030744 Fås i flere størrelser. Veldig lett å holde ren! Og du kan legge et stort håndkle eller er annet vaskbart teppe nedi hvis du vil. Har aldri hatt en mer praktisk seng😄 Og frøkna likte den med en gang. Anonymkode: 4cedb...ec1 2
MiominMio Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Vår lille hund har en hule han liker å sove i og den store foretrekker rett og slett gulvet (han ville ikke ligge i noe seng)
Sola de Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 Som unghund hadde hun en sofa hun sov i. Så hadde hun diverse hundesenger før hun som gammel fikk en skumgummimadrass jeg klippet i to. Hun hadde pute også siste årene.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har 3-4 steder hunden liker å ligge. Seff en seng, men ofte ligger den bare rett på parketten fordi den vil ha flere temp.soner og forskjellige underlag. Om natten har den åpent bur + seng på eget soverom:) Anonymkode: 4cedb...ec1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 Vi har en sheltie som sover i en myk litt fluffy seng om natten. Han sover inne på soverommet vårt. Han har en seng i stuen og, men den blir ikke brukt. Der vil han helst bare ligge på parkettgulvet, av og til på teppe under sofabordet. Kanskje den blir for varm. Anonymkode: 1e9c9...b69
Nevrosererroser Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 Min har gulvtepper i alle rom, en stor og fluffy «donut» i sofaen, en XL cavebed fra House of Dogs og en XL hundeseng fra Ambient Lounge. Han bruker sengene mest og ligger egentlig bare på gulvtepper når han furter, kjeder seg eller venter på ting. Veldig varmeglad rase som trenger huler og virkelig ikke kan ligge hardt (mynde). Sengevalg handler litt om individet og litt om rase i min erfaring. Golden retrivere flest er ikke voldsomt glad i supervarme hulesenger for eksempel men om min hadde måtte ligge på gulvet der en golden hadde trivdes hadde han ikke sovet før han kollapsa😅 1
Tabris Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Lite tips: Det kan være lurt å ikke kjøpe et dyrt pledd/teppe/seng til valpen, da mange valper og unghunder liker veldig godt å bite og rive i stykker senga. Jeg ville valgt noe enkelt og billig til valpen og så heller investert penger i noe ordentlig når den blir eldre og ikke lenger biter på ting. Da vet du i tillegg litt mer om den er en hund som liker å ligge mykt, blir fort varm, elsker å krølle seg inn i tepper, vil heller være på gulvet osv. Endret 2. desember 2022 av Tabris 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 Samojeden sover for det meste på gulvet, han har seng til 2000kr,nen den blur for varm for han. Anonymkode: 0a1bf...661 1
pia mater Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.biltema.no/fritid/kjaeledyr/hundeutstyr/hundesenger/hundeseng-2000030744 Fås i flere størrelser. Veldig lett å holde ren! Og du kan legge et stort håndkle eller er annet vaskbart teppe nedi hvis du vil. Har aldri hatt en mer praktisk seng😄 Og frøkna likte den med en gang. Anonymkode: 4cedb...ec1 Har to slike! Helt geniale! Skal litt til for å ødelegge de også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå