Gettogirl Skrevet 1. desember 2022 #21 Del Skrevet 1. desember 2022 De som skriver livets harde skole har ofte hatt problemer med rus og aĺkoholmisbruk. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #22 Del Skrevet 1. desember 2022 Nei, jeg har ikke noen utdannelse. Heldigvis hadde jeg en fin oppvekst, valgte bare og begynne og jobbe tidlig og jobbe meg opp. Ikke har jeg sittet i fengsel, ikke røyker jeg rullings, ikke strøk jeg i matte på ungdomsskolen, barnevernet var aldri involvert, ikke går jeg på nav, og jeg har aldri dealet dop. Kan ikke skryte på meg og ha gått livets harde skole på Facebook og bruke det som unnskyldning for alt som har gått galt i livet. Anonymkode: 74208...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 1. desember 2022 #23 Del Skrevet 1. desember 2022 Å skrive livets harde skole handler kun om at de har eller har hatt en vanskelig inngang til yrkeslivet. Det er faktisk noe annet å starte yrkeskarrieren fra ingenting kontra en fagskole-, høgskole- eller universitetsgrad. Selv om alle har i en eller annen grad gått livets harde skole. Betegnelsen handler mer om utgangspunktet. Men siste årene har denne betegnelsen blitt harsellert med, stemplet og det har blitt skapt fordommer og stigma. Akkurat slik mennesker bare liker å tråkke ned andre for å skape seg en selvhevdelse. Så ingen bør skrive dette i deres profiler, for da blir de stemplet nedover med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #24 Del Skrevet 1. desember 2022 Eneste som kan toppe Livets Harde Skole er Livets Knallharde Skole. Anonymkode: 49e66...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 1. desember 2022 #25 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg har høyskoleutdanning, og skrev livets harde skole da jeg laget profil på fb. Rettåslett fordi jeg ikke giddet å legge inn årene på skole. Fikk opp livets harde skole som alternativ og satte det. Men det er fjernet. Folk ble flau på mine vegne av det.. 😅. Nå står det ingenting, fordi en lang remse med utdannelse fra 90-2000 med jobb i mellom er jo helt uinteressant for meg å ramse opp der. Slikt har man cv til, som man sender til de som måtte trenge den. Jeg stemmer for å holde feltet åpent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 1. desember 2022 #26 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg har ikke noen utdannelse. Heldigvis hadde jeg en fin oppvekst, valgte bare og begynne og jobbe tidlig og jobbe meg opp. Ikke har jeg sittet i fengsel, ikke røyker jeg rullings, ikke strøk jeg i matte på ungdomsskolen, barnevernet var aldri involvert, ikke går jeg på nav, og jeg har aldri dealet dop. Kan ikke skryte på meg og ha gått livets harde skole på Facebook og bruke det som unnskyldning for alt som har gått galt i livet. Anonymkode: 74208...d0c I utgangspunktet skulle betegnelsen brukes for å skryte av hva de har fått til på tross av dårlig utgangspunt, og ikke være en unnskyldning for alt som har gått galt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #27 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Neineinei! Livets harde skole har ikke noe hvor mye faktisk skole man har gått på å gjøre! Man kan være universitetsutdannet og fortsatt ha gått livets harde skole - det betyr at man har hatt et tøft og vanskelig liv. I internettsammenheng viser det nå også til en bestemt type mennesker som sliter i livet og har dårlige vaner og tror på konspirasjoner ol, som en over her sier, det har blitt et meme. For guds skyld ikke skriv det i profilen din. Anonymkode: d419c...e40 Fin pakke, men burde hat ordentlige crocs. Anonymkode: aeb5d...e13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #28 Del Skrevet 1. desember 2022 Jeg fant ordbokdefinisjonen av livets skole: livets skole OVERFØRT tilværelsen betraktet som en skole hvor man får erfaringer og livsvisdom [han] hadde gaat i livets skole (Hans E. Kinck Doktor Gabriel Jahr 18 1902) hun har lært i livets skole å bli svikefull og skjønn (Herman Wildenvey Samlede Dikt I (1957) 14) de trange kår i hjemmet gjorde at Brahms tidlig kom ut i livets harde skole (Amalie Christie Mennesket og musikken 171 1948) https://naob.no/ordbok/liv Altså alt man lærer utenom skole, bare ved å leve livet sitt. Når man legger til "harde" så viser man til at det har vært et hardt liv. "Livets skole" kan da også brukes positivt. Anonymkode: d419c...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #29 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ser mange skriver det. Har ingen utdannelse selv, og synes det ser litt «tomt» ut på Facebook-prodilen. Skulle gjerne skrevet noe. Anonymkode: c6e79...b1b Slett heller facebook. Hele plattformen er utdatert. Dessuten, du er ikke så viktig at folk kommer til å henge seg opp i at du ikke har brettet ut livet ditt på profilen. Ingen bryr seg, så da burde ikke du heller. Anonymkode: bd9e8...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #30 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b Folk flest forbinder det med litt «enkle» mennesker. Ikke på en positiv måte. Anonymkode: 9bbf8...7cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #31 Del Skrevet 1. desember 2022 Bombasi skrev (18 minutter siden): I utgangspunktet skulle betegnelsen brukes for å skryte av hva de har fått til på tross av dårlig utgangspunt, og ikke være en unnskyldning for alt som har gått galt. Enig ( men jeg har ikke hatt et dårlig utgangspunkt selvom jeg valgte og ikke ta høyere utdannelse ) , men sånn det brukes nå ser jeg det mest som en unnskyldning for alt som går galt. Det blir sikkert brukt om hverandre , slik utgangspunktet var sånn du beskriver ,og de som forklarer hvorfor de ikke klarer og holde på en jobb, styre egen økonomi, slutte og drikke osv med denne betegnelsen. Hvis man har hatt en god oppvekst og har en god jobb og ting på stell, har jeg ikke sett « livets harde skole” som utdannelse før nå.. Anonymkode: 74208...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 1. desember 2022 #32 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b Det lyser lang vei at man ikke har noe skolegang. De aller fleste syns det bare ser stusselig ut. Jeg har høyere utdanning men har ingenting om det på Facebook. Står kun navn og bosted hos meg. Det går fint ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 1. desember 2022 #33 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Folk flest forbinder det med litt «enkle» mennesker. Ikke på en positiv måte. Anonymkode: 9bbf8...7cd Enig med deg. Jeg har observert at en del av disse menneskene deltar aktivt i debatter som omhandler vaksiner ol. Ingen utdanning, men selverklærte eksperter på vaksiner, sykdom og krigen i Ukraina. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #34 Del Skrevet 1. desember 2022 NRK Satiriks: Anonymkode: f8165...221 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #35 Del Skrevet 1. desember 2022 folk flest forbinder de som har gått "livets harde skole" med alkoholikere, rusmisbrukere, konspirasjonsteoretikere og den røkla der. de som til stadighet "plages av" politiet/barnevern/psykiatrien Anonymkode: e0b17...8a5 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #36 Del Skrevet 1. desember 2022 "Livets harde skole" skriker innvandringskritisk, vaksineskeptisk, barnevernshatende NAV-klient som legger ut FB-innlegg hvor Støre karakteriseres som en landssviker og Nguyen Berg hetses over en lav sko. Om det er deg, så for all del - kjør på. Anonymkode: 0ed48...1b6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. desember 2022 #37 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser mange skriver det. Har ingen utdannelse selv, og synes det ser litt «tomt» ut på Facebook-prodilen. Skulle gjerne skrevet noe. Anonymkode: c6e79...b1b Jeg deler ingenting på facebook. Min utdanning og arbeidserfaring hører til på en CV, ikke er SoMe. Men uansett hadde jeg aldri skrevet livet harde skole, er ikke det kun tullinger og konspi tosker som har det da? Aldri sett et oppegående menneske skrive det hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 1. desember 2022 #38 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Livets harde skole" skriker innvandringskritisk, vaksineskeptisk, barnevernshatende NAV-klient som legger ut FB-innlegg hvor Støre karakteriseres som en landssviker og Nguyen Berg hetses over en lav sko. Om det er deg, så for all del - kjør på. Anonymkode: 0ed48...1b6 Yes. Thank you sir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppe Skrevet 1. desember 2022 #39 Del Skrevet 1. desember 2022 Haha, nei jeg er ikke 80 år 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #40 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser mange skriver det. Har ingen utdannelse selv, og synes det ser litt «tomt» ut på Facebook-prodilen. Skulle gjerne skrevet noe. Anonymkode: c6e79...b1b De som skriver "livets harde skole" på fb profilen sin er enten trygda eller narkomaner. Anonymkode: 737dd...995 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå