AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Del Skrevet 1. desember 2022 Ser mange skriver det. Har ingen utdannelse selv, og synes det ser litt «tomt» ut på Facebook-prodilen. Skulle gjerne skrevet noe. Anonymkode: c6e79...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Del Skrevet 1. desember 2022 Skriv nå ihvertfall ikke det! Jeg er høyt utdannet men har heller ikke info om utdanning på fb. En MÅ ikke skrive noe der. Anonymkode: 3af8a...951 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skriv nå ihvertfall ikke det! Jeg er høyt utdannet men har heller ikke info om utdanning på fb. En MÅ ikke skrive noe der. Anonymkode: 3af8a...951 Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Del Skrevet 1. desember 2022 Har utdanning, men jeg synes det er helt latterlig med folk som skriver "livets harde skole". Har sett det samme på dating-sider, og det er en absolut NOPE fra meg da. Jeg har absolutt ingenting i mot folk som ikke har utdanning, er sammen med en som ikke engang har fullført videregående. Han (og venner som ikke har utdanning) setter opp den videregående de gikk på. Anonymkode: 446ae...047 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b fordi det lyser "buhu, det er så synd på meg, samfunnet har ikke lagt nok til rette for meg" Anonymkode: 446ae...047 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Del Skrevet 1. desember 2022 Det er vel helst livets hare skole de skriver. Anonymkode: 5d51f...69f 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel helst livets hare skole de skriver. Anonymkode: 5d51f...69f Haha😁 Anonymkode: d0be6...433 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Del Skrevet 1. desember 2022 Hahaha "livets harde skole" er jo en meme Folk over 50 kanskje ikke skjønner det men oi... ikke skriv det da! Anonymkode: 83fda...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #9 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b For mange av oss andre, så vil det bli oppfattet som "jeg synes selv jeg har hatt et hardt liv". Jeg oppfatter det veldig som "Jeg har ikke tatt noen utdanning, jeg har gått livets harde skole, jeg kunne ikke gå vanlig skole, for livet har vært for hardt mot meg." Det er helt greit det, hvis du faktisk har møtt unormalt mye motgang i livet. (Tøff sykdom, tidlige dødsfall i nær familie, eller andre ting som gjorde det vanskelig/umulig å ta utdanning.) Anonymkode: f4236...77d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #10 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): fordi det lyser "buhu, det er så synd på meg, samfunnet har ikke lagt nok til rette for meg" Anonymkode: 446ae...047 Nå har ikke jeg facebook engang, men skjønner ikke hvorfor folk må ta alt så jævlig alvorlig. Har man hatt det tøft i livet, men allikevel oppfører at man har gått "livets harde skole" , så viser det at man klarer å ha selvironi. Anonymkode: 3dd69...0fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #11 Del Skrevet 1. desember 2022 Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å gjøre narr av folk uten utdannelse. Er mange grunner til at det ikke ble slik at man fikk seg en utdannelse. Anonymkode: c6e79...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #12 Del Skrevet 1. desember 2022 Neineinei! Livets harde skole har ikke noe hvor mye faktisk skole man har gått på å gjøre! Man kan være universitetsutdannet og fortsatt ha gått livets harde skole - det betyr at man har hatt et tøft og vanskelig liv. I internettsammenheng viser det nå også til en bestemt type mennesker som sliter i livet og har dårlige vaner og tror på konspirasjoner ol, som en over her sier, det har blitt et meme. For guds skyld ikke skriv det i profilen din. Anonymkode: d419c...e40 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #13 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å gjøre narr av folk uten utdannelse. Er mange grunner til at det ikke ble slik at man fikk seg en utdannelse. Anonymkode: c6e79...b1b Livets harde skole har ikke noe med hvor mye utdannelse man har å gjøre. Anonymkode: d419c...e40 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #14 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å gjøre narr av folk uten utdannelse. Er mange grunner til at det ikke ble slik at man fikk seg en utdannelse. Anonymkode: c6e79...b1b Det er ingen som gjør narr av folk uten utdannelse. Det finnes masse smarte og flinke folk uten utdannelse. Men akkurat å omtale seg selv som "har gått livets harde skole", det plasserer man seg i en helt egent kategori når man gjør. Det er fullt mulig å ikke fylle ut feltet utdannelse på facebook. Det er mange både med og uten utdannelse som gjør det. Anonymkode: f4236...77d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 1. desember 2022 #15 Del Skrevet 1. desember 2022 Det er en ganske høy andel av de som har gått "livets harde skole" som mener de er verdensmester i alt. Det er ingen som kan så mye om vaksiner, energisystemer og internasjonal politikk. Elever ved "Livets harde skole" er ofte et glitrende eksempel på det som kalles Dunning-Kruger effekten: folk med liten kunnskap/lave ferdigheter på et område vurderer seg vel urealistisk positiv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #16 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har ikke jeg facebook engang, men skjønner ikke hvorfor folk må ta alt så jævlig alvorlig. Har man hatt det tøft i livet, men allikevel oppfører at man har gått "livets harde skole" , så viser det at man klarer å ha selvironi. Anonymkode: 3dd69...0fa Nei, det er ikke selvironi, det er selvmedlidenhet. Det er folk som ikke gjør stort annet enn å syte over hvor urettferdig de synes livet er. For all del, skriv gjerne noe annet dustete eller tull, skriv omså naver, trygda, eller oppfør barneskolen som utdanningsnivå. Anonymkode: 446ae...047 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #17 Del Skrevet 1. desember 2022 Nei. Jeg har funksjonelle foreldre som hverken drakk eller banket meg opp, så det ville være fryktelig misvisende. Anonymkode: 8a0ed...d1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #18 Del Skrevet 1. desember 2022 Nei, jeg jobber i bank så jeg fører naturligvis opp det. Men skjuler det for alle andre enn de jeg er venner med da. Anonymkode: 7a917...98c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #19 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b Fordi begrepet ''livets harde skole'' på 20 år er gått fra hedersbetegnelse til hardtarbeidende arbeidere på fabrikk til betegnelse for enkle, lettere tilbakestående mennesker Anonymkode: 2f402...4b1 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Del Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er nå galt med å skrive det? Anonymkode: c6e79...b1b Det har vel ingenting med utdannelse og gjøre egentlig? Er vel ofte folk som har hatt tøft liv. De på min venneliste som skriver det, har gjerne vært inn og ut av fosterhjem og inn og ut av fengsel. Har du hatt et tøft liv, og gått livets harde skole, eller mangler du bare en bachelorgrad? Anonymkode: 74208...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå