AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg har nylig startet i traumebehandling. Har kompleks ptsd. Problemet er at behandlingen gir meg veldig vondt i kroppen. Det er akkurat som om traumene sitter i kroppen, og jeg får veldig vondt spesielt i skuldre, rygg, brystkasse og armene og beina verker som etter en hard treningsøkt. Er dette vanlig? Hvor lenge varer det? Kan man gjøre noe med det? Kjenner det er vanskelig for meg å være i jobb mens dette pågår. Anonymkode: 8a18c...1f3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Helt vanlig. Det som fungerte for meg for å få løsnet på energien og få"ut" smertene var: yin yoga gå turer i naturen riste på kroppen eller danse meditere ikke se vold eller nyheter på TV (pga. sterke bilder, får med meg nyheter på radio eller artikler) roe ned i livet generelt og gi meg tid til å heale Det er en syk vanskelig prosess, men traumene må ut av kroppen dersom man skal bli bedre. Anonymkode: 5e6b6...6c4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Takk for svar. Klarte du å jobbe mens dette pågikk? Anonymkode: 8a18c...1f3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Kroppen og psyken henger sammen vet du. Det psykiske påvirker kroppen og kroppen kan påvirke psyken. Har selv kompleks ptsd og flere diagnoser sukk. Har ung ufør er ikke i stand til jobb. Har ofte smerter i kroppen og hodet og har slitt med det i årevis. Magen kan slå seg litt vrang også. Anonymkode: 8b3f5...e80
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Takk for svar. Klarte du å jobbe mens dette pågikk? Anonymkode: 8a18c...1f3 Ble delvis sykmeldt, dessverre. Men det skjedde allerede da traumene inntraff. Det er ingen vei utenom å jobbe de ut av kroppen, ellers kan man fort bli 100% sykmeldt. Håper du får like god nytte av det som jeg gjorde ❤️ Anonymkode: 5e6b6...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå