AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg er blitt veldig voksen, laaangt over 30, nærmere 40, og savner venner. Har alltid vært mye alene og har aldri turt å ta kontakt med andre. Leser stadig om voksne som er med på forskjellige ting som diverse organisasjoner og lag og foreninger hvor de tar bilder, går tur, lager mat, strikker og syr, mekker på biler osv. Dessverre stopper alltid angsten min meg, og mine negative tanker rundt mitt eget vesen, Hvordan klarte du å få venner i voksen alder? Og hvordan klare å bli godtatt? Anonymkode: cef7f...17a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Her skriver du jo en del selvmotsigende ting. I vil ha venner, men ikke ta kontakt med noen. Det kommer nok ingen å banker på døren din. Tenker at det er flere ting du bør ta tak i, angsten din bør du jo få hjelp til å håndtere dersom den er så inngripende at du ikke kan få relasjoner til andre. Dersom angsten din er så omfattende, og du har behov for sosial omgang kan en støttekontakt være aktuelt. Det er ikke et ekte vennskap, men du får øvd deg på sosial samhandling samt at støttekontakten kan hjelpe deg med å oppsøke sosiale situasjoner. Anonymkode: 2ba25...f30
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her skriver du jo en del selvmotsigende ting. I vil ha venner, men ikke ta kontakt med noen. Det kommer nok ingen å banker på døren din. Tenker at det er flere ting du bør ta tak i, angsten din bør du jo få hjelp til å håndtere dersom den er så inngripende at du ikke kan få relasjoner til andre. Dersom angsten din er så omfattende, og du har behov for sosial omgang kan en støttekontakt være aktuelt. Det er ikke et ekte vennskap, men du får øvd deg på sosial samhandling samt at støttekontakten kan hjelpe deg med å oppsøke sosiale situasjoner. Anonymkode: 2ba25...f30 Jeg trenger ingen støttekontakt, men må utfordre angsten. Jeg klarer meg jo bra ellers i livet, men det er vanskelig å gå ut døra. Anonymkode: cef7f...17a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Har du jobb? Anonymkode: cf896...355
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trenger ingen støttekontakt, men må utfordre angsten. Jeg klarer meg jo bra ellers i livet, men det er vanskelig å gå ut døra. Anonymkode: cef7f...17a Jeg tenker du må finne litt lavterskel-situasjoner. Hvis det er vanskelig å gå ut døra så er det vel der du må begynne. Postkassa, butikken/biblioteket f. eks. Her kan nok en psykolog være til god hjelp i starten. Anonymkode: 979ff...556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå