Gå til innhold

Nye naboer og nattebråk…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nye naboer flytta inn i dag.  Vi bor i en lavblokk.  Det er veldig lydt her til tross for at det er ganske nytt. Klokka er nå snart to og datteren deres gråter og hulker i ett sett. Først i sekstida på kvelden og da sto det på en stund. Og nå har de holdt på i over en time hvor ungen hulker og gråter, mora kjefter og nå kjefter faren også. Hører dunking. Smelling, lyder som høres ut som spying, mulig det er dører som smeller.

Det er så høy skriking og gråt fra naboungen. 

Ungdommen vår skal på skolen i morgen og holdes nå våken. Man vil jo ha nattesøvn. Men også et godt naboskap… De er helt nye. (Vi kommer til å flytte herfra om det er sånn det blir fremover.)

Skjønner at flytting kan være tøft, kanskje har ungen glemt av bamsen sin eller savner rommet sitt. Men, det er ikke normalt med voksne som kjefter og bråker sånn. Det er helt forferdelig å høre på.

Måtte bare blåse ut. Hva gjør man med folk som ikke evner å rette seg etter reglene på at det skal være stille etter klokka ti om kvelden? Hvor tolerante må man være…?

Å si fra til styret er nytteløst da det er helt skakkjørt fra før av…

Anonymkode: 8b054...a46

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi det noen dager. Hvis det ikke blir bedre så sier du ifra til dem, eventuelt banker i gulvet så de skjønner at du hører alt sammen.

Anonymkode: 5768e...dfe

• Liker 3
Skrevet

Det er betong mellom, så det går ikke, men de bråker på andre timen i strekk nå. Jobb og skoledagen i morgen blir tung. 

Skrevet

Spysjuken sikkert som ørten barn har nå, pluss trøtte og irriterte foreldre tipper jeg. 

Anonymkode: 40c99...69f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette kan være vanlig når man bor med småbarnsfamilier. 

Små barn holder seg ikke etter stille tider til styret når de gråter. Dette må du nok bare finne deg i. 

Anonymkode: 2f759...6c2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Sjarmerende at du er mer fokusert på ordensregler og din nattesøvn, enn at det er et barn som av uvvisst grunn ikke har det så greit, og slitene, frustrerte foreldre som ikke takler situasjonen så godt…

Og du vurderer allerede å flytte etter èn natt med uro?!

Anonymkode: 72b27...bab

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spysjuken sikkert som ørten barn har nå, pluss trøtte og irriterte foreldre tipper jeg. 

Anonymkode: 40c99...69f

Så de skal kjefte? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette kan være vanlig når man bor med småbarnsfamilier. 

Små barn holder seg ikke etter stille tider til styret når de gråter. Dette må du nok bare finne deg i. 

Anonymkode: 2f759...6c2

Ungen er i skolealder. De holder på enda. Skriking, kjefting, dunking og smelling. Klokka er snart halv tre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sjarmerende at du er mer fokusert på ordensregler og din nattesøvn, enn at det er et barn som av uvvisst grunn ikke har det så greit, og slitene, frustrerte foreldre som ikke takler situasjonen så godt…

Og du vurderer allerede å flytte etter èn natt med uro?!

Anonymkode: 72b27...bab

Er normalt å ta hensyn til andre når man bor i blokk. Man holder ikke på sånn midt på natta. Er ikke eneste grunnen til at jeg vurderer å flytte men dette vil vel være dråpen som gir raskere avgjørelser i prosessen… Ungen hulker enda. Er søren meg ikke normalt med foreldre som kjefter sånn. 

• Liker 3
Skrevet

Gå ned å ring på, be dem om å være stille.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Gå ned å ring på, be dem om å være stille.

Er like før jeg gjør det. Jeg kommer ikke til å være hyggelig…

• Liker 2
Skrevet

varsle, evakuere  og ring. Tenker jeg😳 112 asap!!! I tilfelle brann ring 110, mvh operasjonssentralen i Oslo. 

Anonymkode: 8bf86...357

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

varsle, evakuere  og ring. Tenker jeg😳 112 asap!!! I tilfelle brann ring 110, mvh operasjonssentralen i Oslo. 

Anonymkode: 8bf86...357

Modent…

• Liker 4
Skrevet

Ofte kan det høres mer bråkete enn det egentlig er, om det er uheldig lydisolering. Lyden blir trommete og høy.

Anonymkode: cbfec...bb3

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ungen er i skolealder. De holder på enda. Skriking, kjefting, dunking og smelling. Klokka er snart halv tre.

..og der forandret du det til at ungen er i skolealder ja. Fikk du ikke de svarene du forventet deg stakkars?

Anonymkode: 17ce8...879

• Nyttig 1
Skrevet

Kontakt barnevernet, ikke foreldrene. Du skal ikke opptre som pedagog.

Anonymkode: 0eb55...594

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

..og der forandret du det til at ungen er i skolealder ja. Fikk du ikke de svarene du forventet deg stakkars?

Hva ble det forandret fra?

Anonymkode: 52a34...e9a

• Nyttig 1
Skrevet

Som engangshendelse: Jaja, det var slitsomt.

Om det vedvarer eller gjentar seg hyppig: Kontakt barnevernvakten. Når ting står på, ikke dagen etter. 

Anonymkode: 8255d...32c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når mener du at jeg skrev SMÅbarn?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er normalt å ta hensyn til andre når man bor i blokk. Man holder ikke på sånn midt på natta. Er ikke eneste grunnen til at jeg vurderer å flytte men dette vil vel være dråpen som gir raskere avgjørelser i prosessen… Ungen hulker enda. Er søren meg ikke normalt med foreldre som kjefter sånn. 

Ja, guri, det barnet burde vite bedre enn å gråte på nattestid! 

Anonymkode: f753a...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...