Gå til innhold

Når døden banker på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor dette egner seg å poste. Og kanskje mest en utluftingskanal. Men har akkurat lagt på etter en samtale med en god venn gjennom tyve år, som jeg visste hadde kreft, ble påvist i høst. men ikke at det var dødelig. Maks tolv måneder igjen, får behandling kun for å lindre smerter, døden er uungåelig. Og jeg ble oppringt for å være med på en siste middag. Med de nærmeste. Mens vedkommende er frisk nok til å orke. De siste ukene/ månedene vil bli et smertehelvete. Er brutalt å få vite om en svært god venn. Selv om det selvsagt er uendelig mye verre for vedkommende selv, barna, og ektefellen. Men grunnen forsvant litt under meg nå. Der var plutselig min venns liv over. Herfra til målstreken er sykehus, smerter, angst, frykt og medisiner. 

Anonymkode: 869ee...cc2

• Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

❤️

Anonymkode: 0b003...e91

• Hjerte 1
Skrevet

❤️

Anonymkode: 76589...0ae

• Hjerte 1
Skrevet

Ved en tilfeldighet fikk jeg greie på at jeg har utposing på hovedpulsåren. Iflg en kirurg jeg kjenner på dette sykehuset, så sier han til meg at ‘’de’’ vet hva de driver med og at jeg kan ta det helt med ro. Nå ca 2,5 år siden og ny CT så viser undersøkelse at utposningen har økt fra ca 4,5 cm ved oppdagelse og nå vel 6 cm i diameter. Utposningen sitter ca ved navel høyde og jeg vil bli skjært opp over maven og full narkose. Iflg sykehuset haster det med å få operasjon. I morgen håper jeg at jeg får svar og får operasjon så snart som mulig dager/ uker.

Tenker en del på det, men det er svært sjeldent at det går galt. Har tidligere hatt en hjertestans uten om det vanlige og det gikk bra.  Så jeg vet litt om følelsen av uvisshet i en alvorlig situasjon.

• Hjerte 6
Skrevet

Sånt er vondt sender varme tanker ♥️❤️ er dårlig med ord men var iallefall ett sånt ord jeg fikk av en kusine da moren min lå for ja 58 år gammel ❤️ 

• Hjerte 2
Skrevet

Eg var med på ein siste grillfest om sommaren, han døydde kun to månader seinare. Det var eit fint verdig minne for oss fleste. Det var overaskande ganske normal setting der folk fleipa, grilla, drakk og koste seg. Vi feria livet hans og kva han hadde fått til tross tre runder med kreft tidlegare. Det rareste for meg som har lite peiling på kreft var at han var sikkelig pigg, glad, gjekk rundt utan støtte og fremsto så fryktelig normal sjølv om kroppen hans kun veker seinare gav opp om natta mens han sov fredelig. 

Skapa fine minner er viktig.

Anonymkode: 563f6...6e9

• Liker 1
Skrevet

Min kjæreste fikk kreft med spredning til lever og lunger diagnose i fjor sommer. De ga han maks 1,5 år å leve.

Etter over fire lange cellegiftkurer er han i bedre form enn noensinne.

Svulstene har gått i dvale og én har krympet, han er ikke avmagret eller skallet, har ikke hatt smerter eller komplikasjoner og tenker nå at han blir frisk.

Han tok grep selv og prioriterte trening og kosthold. Null sukker, alkohol og tobakk. Mest mulig ren mat med mye protein og sunt fett.

Legene applauderer han og sier han gjør halve jobben selv.

Det trenger ikke å gå til dundas fordi om utsiktene er dårlige.❤️

Anonymkode: 0d9e8...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...