Stellia Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Fått tilbakemelding fra ped. leder om at barnet mitt på 1,5 år blir redd en ansatt (på en annen avdeling) som av og til kommer innom avdelingen som barnet mitt går i. Sperrer opp øynene, begynner etterhvert å gråte og sier "hadet!" til den ansatte. Dette har nå skjedd to dager på rad. Barnet mitt har aldri vært alene med denne ansatte. Barnet mitt er ellers lite skeptisk til andre, og slik har det vært siden fødsel. Noen som har opplevd det samme? Litt usikker på hvordan jeg skal tolke det, eller om jeg bare ikke skal legge så mye i det.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Er personen en mann, eller eldre kvinne? Eller en kvinne med grove trekk? Trenger ikke være mer enn det 🙂 Anonymkode: 43ca5...f89 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Langt fluffy hår? Skjegg og bart? Altså det skal ikke så mye til. Vi hadde ei i fam som da hun var to var livredd en kamerat. Hun hylte når hun så ham, hylte av skrekk. Han hadde aldri vært nær henne engang. En gang hadde han hengt jakka si over kjøkkenstolen, hun kom inn å ble hysterisk over å se jakka.. Vi kom frem til at det enten var selve jakka, eller det at han hadde fullskjegg og langt fluffy hår. Anonymkode: a51e5...da8 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Ikke akkurat det samme, men jeg har en niese som var livredd meg en periode da hun var rundt 3-4 år. Grunnen var fordi jeg er norsk og hun svensk. Det var skummelt at jeg snakket så rart. Så, en sånn frykt trenger ikke være noe som faktisk er farlig, men noe ved den personen er annerledes eller uvant. En annen niese jeg har, var redd for en i slekta med skjegg. Anonymkode: 8fd59...57e 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Det er vanlig Det er flere av barna på småbarnsavdelingen hvor jeg jobber som er redd den mannlige ansatte på naboavdelingen, som aldri har jobbet inne hos oss, og som de dermed ikke kjenner. Han er høy, og har mørk stemme. To er veldig skeptisk til alle de ansatte på den andre avdelingen. Noen kommer alltid opp i fanget mitt når foreldre til andre barn kommer inn på avdelingen for å hente. Og noen blir redde hvis det kommer f.eks. en bestemor med briller og stort skjerf eller en bestefar med hatt som de ikke har sett så mange ganger før. Jeg har selv et barn var redd for voksne hun ikke kjente i den alderen, og blant annet livredd for mannen i et vennepar av oss. Hun er fortsatt reservert overfor fremmede og sjenert nå som hun er tre år. Det andre barnet mitt har aldri vært særlig skeptisk. Anonymkode: 2f060...e04 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vanlig Det er flere av barna på småbarnsavdelingen hvor jeg jobber som er redd den mannlige ansatte på naboavdelingen, som aldri har jobbet inne hos oss, og som de dermed ikke kjenner. Han er høy, og har mørk stemme. To er veldig skeptisk til alle de ansatte på den andre avdelingen. Noen kommer alltid opp i fanget mitt når foreldre til andre barn kommer inn på avdelingen for å hente. Og noen blir redde hvis det kommer f.eks. en bestemor med briller og stort skjerf eller en bestefar med hatt som de ikke har sett så mange ganger før. Jeg har selv et barn var redd for voksne hun ikke kjente i den alderen, og blant annet livredd for mannen i et vennepar av oss. Hun er fortsatt reservert overfor fremmede og sjenert nå som hun er tre år. Det andre barnet mitt har aldri vært særlig skeptisk. Anonymkode: 2f060...e04 Jeg leste litt feil, og trodde at barnet vanligvis var skeptisk. Men det er likevel vanlig at små barn kan bli redde for visse voksne de ikke kjenner, og det er gjerne en eller annen detalj som utløser det, som briller, stemme, høyde etc. Anonymkode: 2f060...e04 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #8 Skrevet 1. desember 2022 Jepp! Min toåring var så redd to av de ansatte (kvinner) at hun måtte tas ut av barnehagen. Dette var i fellesferien og avdelingene var sammenslått og bare en av hennes faste voksne var der. Anonymkode: 38bcd...837 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå