Gå til innhold

Sko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor dere har kjøpt sko til brudekjolen?

Var innom den lokale brudesalongen og der kostet alle parene over 1000 utenom ett par. Det synes jeg er veldig mye for et par sko du kun kan bruke en gang.

Har heller ikke sett slike sko noe annet sted.

Er det noen forslag om hvor jeg skal lete?

(ønsker ikke å kjøpe sko over internet da jeg er ganske avhengig av å prøve de!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte mine sko i Kristins brudesalong. 1100 kr. Nydelige sko i sateng - nøyaktig samme farge som kjolen min (ivory) :) Det som er fint med de er at etter jeg har brukt de på bryllupsdagen skal jeg farge de sorte og dermed blir de mine nye selskapssko! Satengsko kan ofte farges i den fargen du vil - to fluer i en smekk.

Ellers var jeg en tur innom Grensen Skotøimagasin (Oslo), der har de litt billigere brudesko!

Lykke til i jakten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!!

Jeg kjøpte mine sko på skoringen for kr. 400!

De så fine ut og var gode å gå i hele dagen, til tross for at jeg ikke fikk godt de inn på forhånd.

Det er selvfølgelig et litt forskjellig utseende på sko til over 1000-lappen og de til 400 men ikke så mye at det for meg var aktuelt å betale så mye! Jeg var litt i tvil da jeg handlet, tenkte på å kjøpe de dyre for deretter å farge de, noe jeg er glad jeg ikke gjorde!!! Vi var veldig heldige med været på vår dag og tilbrakte en del tid ute i hagen på gresset som førte til at "silketrekket" på sloene er blitt ganske så misfarget grunnet fuktighet. Så da dagen var over så ble skoene lagt i utkledningskisten sammen med sløret ( sparer i tilfelle jeg skulle få barn som vil kle seg ut!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpte mine på nettet, jeg. www.bryllupsweb.no - akkurat de samme som finnes i brudesalongene til 1300 betalte jeg 900 for og det ble sendt i oppkrav. Dersom de ikke passer foten din kan du selvsagt returnere de også. Dette er "dyables", dvs. at de kan farges til å matche en selskapskjole eller rett og slett sorte for eksempel etter den store dagen.

Farging koster 250 kr. Gode sko også, forresten!

Lykke til!

Skrevet

Jeg kjøpte mine helt enkle sandaler hos Din Sko til 280 kr :)

Skrevet

Jeg kjøpte mine sko hos Skoringen. Mulig de ikke er så flotte som sko fra brudebutikken, men skoene mine syntes ikke under kjolen uansett.

Det som er forskjellen på billige sko og dyre sko, er nok hvor behagelige de var å ha på. Jeg fikk vondt i beina av skoene i løpet av dagen, men allikevel synes jeg det var verdt det for å spare min. 600 kroner.

Vet iallfall at de aller fleste vanlige skobutikker har brudesko, så man kan fint få billige, fine sko.

Slik så mine ut:

http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...versebilder.htm

Skrevet

Jeg kjøpte mine brudesko i England.

Er bestandig vanskelig for meg å finne finsko,

så da jeg var i England benyttet jeg sjansen,

og fant meg noen fine sateng brudesko til 400,- :D

Skal farge de sort i ettertid så jeg kan bruke de som selskapssko.

Skrevet

Jeg har kjøpt mine sko i en vanlig skobutikk og de kostet 350kr.De ser ut som "brudesko" med kryss over vristen,veldig fornøyd med de :lol:

Skrevet

Jeg kjøpte mine sko i skottland, de kostet meg den nette sum av 150,- og de kan farges etter bruk.... Jeg var superheldig når jeg fant skoene, for det var ikke sko til kjolen jeg var i butikken for å kjøpe.... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Husk at det kun er tuppen av skoen din som skal synes når kjolen er tilpasset. Dersom du velger en sandal med åpen tå, er det tåen som synes.... bare som et lite apropos..........

Gjest Anonymous
Skrevet

ta sko som er gode og gå i og som ikke koster en formue!

gjerne noen du kan bruke som pensko om sommerene f.eks i andres bryllup også..!

gå i vanlige skobutikker er mitt beste tips!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan ikke fatte og begripe alle som mener at skoene ikke synes når kjolen er tilpasset. Da må kjolen være feil tilpasset, da !? Den skal jo ikke subbe i bakken. Skoene SYNES ! Når man sitter (bl.a. under vielsen), når man går og ikke minst når man danser. Da må man jo løfte på kjole/slep. Mine sko synes på masse av bildene. Jeg fikk mange kommentarer på selve dagen også, at jeg hadde uvanlig lekre sko. Så ikke diskuter om skoene synes eller ikke - det gjør de ! :o

En annen ting er om man vil (eller kan) koste på seg dyre, lekre sko (det er dessverre gjerne en sammenheng der... :wink: ) Jeg personlig kan ikke skjønne at man skal spare noen hundrelapper på å ikke unne seg lekre sko, når alle andre detaljer er så viktige ? Mine sko var kjøpt hos Christiane, veldig dyre, ja, (1600 kr), men de var gode å ha på tross høy hæl, og jeg danset til 5 om morgenen uten problemer. Nå etterpå skal de farves, så har jeg elegante selskapssko.

Skrevet

Jeg vet at skoene synes. Men jeg synes mine sandaler er ganske fine selv om de koster 280kr!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jamen Meta, da er det jo supert ! Finner man billige OG fine sko er det jo ideelt. Det jeg undres over er alle de som sier "spar penger på sko, de synes ikke uansett". For det gjør de, det er vi enige om :D Og så sa jeg bare at med sko, som med så mye annet her i verden er det dessverre slik at det som er lekkert ofte også er dyrt...

Skrevet

Takk for tips.

Ser det er veldig mange her som har vært i vanlige skobutikker. Men selv kan jeg ikke se at de har noen særlig sko som passer til kjolen i slike butikker i mitt nærområde. Jeg vil ikke akkurat komme med brune eller svarte sko til heller da :oops:

Kanskje at det er helt utenfor sesong nå?

Men er det salg på sko i brudesalogene eller er det bare kjoler?

Skrevet

Det hender at det er salg på sko i brudebutikkene. Jeg kjøpte mine sko i sommer. Tror det er bedre utvalg i vanlige skobutikker når det er vår/sommer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor må du prøve skoene før du kjøper dem ? Har du spesielt høy rist eller hel ?

Hvis ikke, kan du jo høre med Rannei. Jeg kjøpte sko av henne. Jeg gifter meg nå om 3 uker og fikk beskjed i skobutikkene her at hvite sko var det ikke marked for nå på høsten !

Til lykke med bryllupet forresten.

Skrevet

Må si at du er veldig heldig, gjest, dersom du uten vidre kan bestille sko. Alle sko passer ikke til alle føtter. Noen er smale, noen er brede o.l. Og om de er gode å ha på vet man absolutt ikke før man har prøvd dem. Ikke er det så lett å se om de passer til kjolen og sånt heller. Men man kan selvsagt ta sjansen, og kanskje er man heldig og skoene passer perfekt. Hvis ikke får man håpe man har muligheten til å sende dem tilbake. Selv forettrekker jeg absolutt å prøve skoene først.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ring til brudebutikker som ligger litt utenfor sentrum. Jeg fant kjempefine sko (superbehagelige) som jeg vil ha, men de kostet 1200 på den brudebutikken hvor jeg prøvde dem. Så ringte jeg et par andre steder, og en butikk et par mil utenfor har samme skoene til 950..

Og da kan jeg lettere forsvare kjøp av de skoene :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...