Gå til innhold

Brudebukett og corsagar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nokon som veit korleis ein lagar ein brudebukett og corsagar? Eller brudepike-bukettar? Er det vanskeleg? Korleis får ein buketten til å halde seg ein heil dag? Har ein vatn på stilkane på ein eller annan måte? Eg lurer litt på om eg skal lage nokon enkle brudepike-bukettar, men er ikkje heilt sikker enno... Kan slike bukettar lagast dagen før dei skal brukast? Bukettane skal vere av kvite novia-roser og eføy og kvistar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke hvordan du gjør det.

Men vet at de lages dagen før og at det nok ikke er vann på de...

Synes det er tøft av deg å ville lage disse selv. Men vil bare av erfaring advare deg.

De siste dagene før bryllupet er SVÆRT hektiske! Uansett hvor mye du har planlagt... Jeg fikk ikke tid til å spise før sent på kvelden de 2 dagene før bryllupet, og jeg hadde planelagt alt svært godt og fikk masse hjelp...

Skrevet

Hmm.. Takk for svar. Trur likevel eg vil prøve, og heller ordne ein krise-løsning om eg ikkje får tid. Blir veldig glad dersom nokon veit korleis ein lagar bukettar altså....! :)

Skrevet
Er det nokon som veit korleis ein lagar ein brudebukett og corsagar? Eller brudepike-bukettar? Er det vanskeleg? Korleis får ein buketten til å halde seg ein heil dag? Har ein vatn på stilkane på ein eller annan måte? Eg lurer litt på om eg skal lage nokon enkle brudepike-bukettar, men er ikkje heilt sikker enno... Kan slike bukettar lagast dagen før dei skal brukast? Bukettane skal vere av kvite novia-roser og eføy og kvistar.

Ja, lag de dagen før. Du må ha vann på bomull som du surrer rundt, og så blomstertape. Det tar endel tid...

Vanskelig å forklare hvordan du skal binde buketter over nettet...

Evt bruk en buketthoder med oasis i

Skrevet

Tenk deg at du holder en rose f.eks. Neste legger du litt på skrå over den. Følg så den rundt på en måte, altså neste legges inntil (tenker på stilkene her). Alle blomstene må stiftes først (de vann/bomull/blomstertapegreiene jeg nevnte i forrige innlegg).

Men det er jo forskjell på en rosebukett hvor alle blomstene er like, og en bukett som skal se normal ut, du må jo tenke mer på hvilke blomster du bruker når etc

Skrevet

Corsager er mye lettere. Mange begynner med et blad av en viss størrelse og tar så f.eks en rose og litt brudeslør e.l.

Disse må du også stifte, surr så blomstertape rundt alle stilkene til slutt og lag en liten bøy på den (ståltråd er ogs åessensielt her, i likhet med i bukettene), for å få lik lengde og lettere få dette til.

Fest med sikkerhetsnål e.l.

Skrevet

Takk for gode tips, Frysepulver!!! Skal prøve meg på noko i løpet av jula!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...