AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Jeg er 100% sykemeldt av fastlegen pga komplikasjoner med svangerskapet. På første barnet jobbet jeg til permen startet. Og ba heller ikke om tilrettelegging. Jeg er uplanlagt gravid igjen med barn. Nr 2 og er i uke 22. Styreren tok det ikke så pent dessverre. I dag da jeg skulle levere barnet i samme bhg hvor jeg også jobber, traff jeg styreren. Vanligvis når jeg leverer barnet, sier ikke vedkommende hei eller hadet. Men i dag da jeg skulle snakke om barnets tilvenning i bhg, så spurte styreren meg rett ut: når tenker du å komme tilbake på jobb igjen? Sånn ca, når tror du at du blir friskmeldt...? Jeg svarte " denne vurderingen må fastlegen og sylehuset ta. Jeg vet ikke om jeg kan komme 100%, 50% eller 0% tilbake til stillingen min. Så spurte samme spørsmål igjen. Jeg ble helt paff 🙄 Svarte jeg riktig? Hva hadde du svart i en slik situasjon? Nå gruer jeg meg til jeg skal sende vedkommende en ny sykemelding hvis det var behor for det. 🥺 Anonymkode: 526d6...e71
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Men det er jo riktig svar. Du er ikke sykemeldt for moro skyld, men fordi helsepersonell vurderer at det er nødvendig. Anonymkode: 5ca75...43b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Helt riktig svart av deg Anonymkode: ee83c...72c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Har dere en tillitsvalgt, så ville jeg bedt om et møte med styrer hvis sykemeldingene blir mer vedvarende og etterlyse mulighet til tilrettelegging. Om ikke det er mulig å tilrettelegge, så kan ikke styrer "klandre" deg. Anonymkode: 0a2a9...453
Gjest _Falkor_ Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Du ga et ærlig svar, så klart var det riktig!
AnonymousBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Styreren er vel da lederen din? Uansett så er jo det du svarte ikke noe annet en sannheten, så feil er det jo ikke. Er jo heller kommentaren eller det hen kom med, som var upassende dersom du er arbeidstakeren. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Hvor lenge varer sykemeldingen din da? Har du hatt en dialog med leder i det hele tatt? Jeg syns ikke det er så rart de spør. Når jeg ble sykemeldt i svangerskapet, pga komplikasjon, sa jeg rett ut at jeg trodde ikke jeg kom tilbake før fødsel. Det var ikke realistisk, så hvorfor skulle jeg late som at jeg kom tilbake Det gjorde det også veldig enkelt for de på jobb og finne vikar. Anonymkode: afc7a...112
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Det var riktig svart av deg det. Anonymkode: 73387...821
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå