Gå til innhold

Undertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på Netty i Bergen (både på Kløverhuset og i Vaskerelven) og prøvde korsett (eller torsolette, heiter det vel...) på onsdag, men det var ein kjedelig opplevelse. Utvalget var elendig, og dei hadde ikkje størrelsen min i det eg kunne tenke meg.. Dei anbefalte meg å komme innom igjen seinare, men eg trur eg skal prøve å kikke etter undertøy på butikkar som Cubus og Lindex og slikt først, for det var ikkje såå fantastisk å ha på seg spesial-undertøy akkurat.. Litt skuffa der ja.. Jaja...

Nokon som har gode tips til kor eg kan gå på undertøys-jakt!?? Eg treng noko fint og stroppelaust som som er støttande og har vatterte cupar i str. 70-75 C.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netthandel er kanskje ikke hva du leter etter, men jeg anbefaler www.lalina.no. Utrolig bra butikk, handlet der i sommer (dog ikke på nettbutikk). God service og veldig hyggelige butikkdamer, som dessverre feilbedømte alderen min veldig og behandlet meg deretter (men det spiller ingen rolle, er vant med det ;-).

Skrevet

jeg bruker 75c selv og slet veldig med det med undertøy. Kjøpte korsett som jeg fant ut at jeg ikke trengte etterpå. Jeg endte opp med en god stroppeløs bh som jeg kjøpte på undertøysbutikken. Jeg syns at det fungerte utmerket,og med lekker truse til så ble det veldig bra.

Skrevet

Jeg bruker for øvrig (i følge LaLina) 65D eller 70C.. om noen finner noe slikt, vær snill og skrik ut! (Problemet er at 65D er hakket for lite, og 70 er hakket for stort :-s)

Skrevet
Rigby and Peller har nettbutikk (og noe selges også gjennom LaLina). Deres egen kolleksjon er milevis bedre enn alt annet undertøy jeg har prøvd. Mens andre dyre merker ser bra ut og gir ok fasong, er R&Ps undertøy mer som strukturelle vindundere (og de ser like bra ut som andre merker). Jeg tror de må ha et ingeniørteam av dimensjoner i systuen sin :) Bruker selv str 65E - hos dem er det en standard størrelse!
Skrevet

www.bravissimo.com har et fint utvalg av bher i mange str. Jeg skal bestille derfra selv, jeg bruker 70 ff/g.. ikke en str som man finner overalt

Skrevet

Glemte å si at på bravissimo finner du bher helt nedi 60 rundt ribbeina og opptil H cup. veldig bredt utvalgt!

Skrevet
Jeg bruker for øvrig (i følge LaLina) 65D eller 70C.. om noen finner noe slikt, vær snill og skrik ut! (Problemet er at 65D er hakket for lite, og 70 er hakket for stort :-s)

Kanskje du burde prøvd 65DD/E hvis det er cupen som er liten? På www.figleaves.com er det mye pent og ikke bare kjempedyrt undertøy i den størrelsen. Kjente og ikke fullt så kjente merker. :) *Sorry avsporingen*

Skrevet

På www.bravissimo.com og www.figleaves.com var det jammen mye fint! Bruker selv 75E og leter ofte lenge og vel for å finne bh'er som passer....

Er det noen som har prøvd å bestille over nettet noen av disse plassene her? Hvor mye koster det i frakt og sånt?

Jeg fant nemlig et korsett som jeg fikk veldig lyst på til bryllupet :sjarmor:

Skrevet
På www.bravissimo.com og www.figleaves.com var det jammen mye fint! Bruker selv 75E og leter ofte lenge og vel for å finne bh'er som passer....

Er det noen som har prøvd å bestille over nettet noen av disse plassene her? Hvor mye koster det i frakt og sånt?

Jeg fant nemlig et korsett som jeg fikk veldig lyst på til bryllupet  :sjarmor:

Har bestilt fra Figleaves, men kun til UK desverre... Men maa bare skryte av servicen der! Var noe galt med systemet deres slik at BH'n jeg bestilte desverre var utsolgt (ikke i levering foer 2 uker senere), fikk en mail med engang (under 2 timer etter bestilling!) om dette og £5 i rabatt. Fikk bestilt meg en annen BH uten noe problemer og den kom paa doera dagen etterpaa! Tar selvsagt litt lengere tid til Norge, men det er jo stort sett bare posten/royal mails feil... :)

Skrevet
Kanskje du burde prøvd 65DD/E hvis det er cupen som er liten?

Det er ikke cup-en som er liten, det er rundt som enten er hakket for stort eller for lite. Innerste hakk på 70C kan dras langt ut og sitter ikke helt bra, mens ytterste på 65D får jeg knapt nok igjen :-s Men, nok OT.

Skrevet (endret)
Det er ikke cup-en som er liten, det er rundt som enten er hakket for stort eller for lite. Innerste hakk på 70C kan dras langt ut og sitter ikke helt bra, mens ytterste på 65D får jeg knapt nok igjen :-s Men, nok OT.

Den som er for liten. Klipp av festet på den ene siden på en gammel bh (lurer på om man får kjøpt det og) og bruk den som påbyggingsdel. bare en liten bit vil være nok. Vanskelig å forklare, men du skjønner nok hva jeg mener ;) Hvis det er krise liksom.

Endret av kitekatt
Skrevet

fra bravissimo koster frakt 50,- pluss at du kan legge på ca 25%moms, så får du prisen.

Skrevet

Takk for tips.. Er litt redd for å bestille noko uprøvd då.. Ingen som veit om fint undertøy eg kan få tak i butikkane om dagen?

Skrevet
HAr du prøvd på Titt inn på Galleriet?

Nei.. Kanskje eg skal ta turen dit ja... Takk for tipset!

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Jeg kjøte korsetten min der jeg kjøpte kjolen min jeg. Mange brudesalonger som fører undertøy

Skrevet

Cubus fører vel Triumph tror jeg. Jeg fant ett kjempefintt korsett hos Triumph da jeg var å så etter undertøy og ikke var det så dyrt heller. Fikk korsett og truse til 500 kr. Men de hadde ikke det lenge inne og jeg tror de ble fort utsolgt så det gjelder å følge litt med på hva som kommer av nyheter tror jeg.

• 1 måned senere...
Skrevet

Har framleis ikkje greidd å finne meg noko fint eg.. Finn berre korsett med stropper.. Nokon som har sett noko på butikkar i det siste?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...