AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Er det bare meg eller starter alle med ALL julepynten fryktelig tidlig? Jeg føler på skuffelse fra barn og mann over at ting ikke er «julete» her hjemme. Har adventsstake, noen nisser oppe og adventskalenderen klare, men ellers har vi ikke rukket noe mer. Virker som «alle» allerede har treet oppe og julelys overalt, er det virkelig SÅ ille at man har prioritert andre ting nå før første desember? Hvorfor må ALT være oppe før 1. desember? Blir helt oppgitt og stressa jeg as. Anonymkode: c7ca2...a93
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Jeg har bare hengt opp adventsstjerna til nå. Elsker jula, men for meg så er det ikke like koselig når julepynten står fremme i 5-6 uker. Anonymkode: 73a11...1e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Ingen nisser på lang tid enda, nå er det advent. Vi pynter til jul 22./23. desember. Anonymkode: a021f...e39 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Herregud. Man får pynte når man selv vil. Anonymkode: 636e8...429 3
Helene Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Pleier å pynte til jul ca rundt 1 desember. Ser at naboene mine har pyntet 2 uker før. Blir også litt oppgitt. Har fått opp adventstjerne. Første søndag i advent var sist helg, første desember er i morgen. I år har jeg flyttet, sist på oktober. Jula får bli som det blir. Kjenner stresset i magen, men jobber med det hver dag. Jul blir det uansett.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Vi pynter alltid 1. Advent. Tar noen dager å pynte. Da er vi ferdig og kan nyte førjulstiden med aktiviteter osv. og komme hjem til et julete hus 🥰🎅 Anonymkode: fac3a...aef
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Man gjør vel hva som passer seg selv best. Som voksen bør man slutte med å sammenligne seg med alle andre. Og om mann og barn er skuffet, kan vel de pynte? Anonymkode: 2099e...eb0 6
Undrende123 Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Det "føles" som om alle har pyntet fordi de som pynter tidlig gjerne deler det på SoMe. Vi som venter gjør ikke det, men det er definitivt flest av oss i siste kategori, det registrerer jeg hver 23.des når insta-feeden fylles opp av nypyntede juletrær. 4
Arkana Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 Alle kan pynte akkurat når det passer dem. Hvis du føler deg stresset av hva andre gjør er det du alene som eier det problemet og du kan ikke skylde på dem. Legg vekk stresset og tenk på at du og din familie må gjøre julen til det som betyr noe for dere, og bare dere. Selv har vi hengt opp julelys ute, krans på døren og har adventsstake inne. Det er alt. Jeg synes andres tidlige pynting er koselig, men ikke noe jeg på noen måte føler at jeg bør henge med på. 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Jeg syns det er ille med julepynt nå jeg. Er mannen og barna dine skuffa, kan vel de pynte? Men det blir jo stygt, støvete og uryddig lenge før jul da, jeg ville sagt tvert nei til å dra fram nisser ig julepynt nå. Anonymkode: c9e05...a5d 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #11 Skrevet 30. november 2022 Det tenker får være opp til hver enkelt å gjøre når det passer de. Anonymkode: f61be...5a3
Sofakona Skrevet 30. november 2022 #12 Skrevet 30. november 2022 Her har det vært pyntet med jul, juletreet og lys i 3 uker alt. For her er både mor og barna like glad i julen:) 1
Fru Uperfekt Skrevet 30. november 2022 #13 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det bare meg eller starter alle med ALL julepynten fryktelig tidlig? Jeg føler på skuffelse fra barn og mann over at ting ikke er «julete» her hjemme. Har adventsstake, noen nisser oppe og adventskalenderen klare, men ellers har vi ikke rukket noe mer. Virker som «alle» allerede har treet oppe og julelys overalt, er det virkelig SÅ ille at man har prioritert andre ting nå før første desember? Hvorfor må ALT være oppe før 1. desember? Blir helt oppgitt og stressa jeg as. Anonymkode: c7ca2...a93 Om de er skuffa får de fikse det selv 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #14 Skrevet 30. november 2022 Her pyntet vi så det var klart til advent. Så hvis de vil pynte tidlig så må de vil få lov til det? Jeg ønsker ha pynt oppe hele desember, om noen begynner tidligere eller senere spiller da ingen rolle for meg Anonymkode: c6c0b...3e3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #15 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det bare meg eller starter alle med ALL julepynten fryktelig tidlig? Jeg føler på skuffelse fra barn og mann over at ting ikke er «julete» her hjemme. Har adventsstake, noen nisser oppe og adventskalenderen klare, men ellers har vi ikke rukket noe mer. Virker som «alle» allerede har treet oppe og julelys overalt, er det virkelig SÅ ille at man har prioritert andre ting nå før første desember? Hvorfor må ALT være oppe før 1. desember? Blir helt oppgitt og stressa jeg as. Anonymkode: c7ca2...a93 Jeg pynter til jul til jul og ikke til advent. 1. søndag i advent kan jeg pynte til advent og ha frem evt utelys. På 80-tallet da jeg var liten ventet også utelys minst til etter Lucia og det var stort sett maks ett grantre pr tun som hadde lys ute. Sofakona skrev (8 timer siden): Her har det vært pyntet med jul, juletreet og lys i 3 uker alt. For her er både mor og barna like glad i julen:) Jeg elsker jul, men det hadde likevel ikke falt meg inn baklengs å snuble rundt i nisser og trær i to måneder før jula begynner. Anonymkode: 76ef2...cee
Smosk Skrevet 1. desember 2022 #16 Skrevet 1. desember 2022 Følger gammel tradisjon og pynter like opp mot juleaften eller på juleaften og så kastes jula ut 13 dag jul eller 20 dag jul dersom jeg ikke rekker det på 13 dag jul. Adventslys er oppe i ventetiden . 1
Hmmmmmm Skrevet 1. desember 2022 #17 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg syns det er ille med julepynt nå jeg. Er mannen og barna dine skuffa, kan vel de pynte? Men det blir jo stygt, støvete og uryddig lenge før jul da, jeg ville sagt tvert nei til å dra fram nisser ig julepynt nå. Anonymkode: c9e05...a5d Hæ? Stygt, støvete og uryddig. Hvorfor? Jeg pynter til 1 des. Liker å få julestemning god tid før jul, ikke kun i romjula. For hos meg ryddes alt bort etter nytt år. Pynter tre, stjerne, adventsstaker og noen juleelementer. Dette gjør det ikke støvete hos meg. Men jeg har det ganske striglet, med eller uten julepynt. Tar aldri den berømte julevasken. Jeg vasker jevnt overalt hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #18 Skrevet 1. desember 2022 Hmmmmmm skrev (1 time siden): Hæ? Stygt, støvete og uryddig. Hvorfor? Jeg pynter til 1 des. Liker å få julestemning god tid før jul, ikke kun i romjula. For hos meg ryddes alt bort etter nytt år. Pynter tre, stjerne, adventsstaker og noen juleelementer. Dette gjør det ikke støvete hos meg. Men jeg har det ganske striglet, med eller uten julepynt. Tar aldri den berømte julevasken. Jeg vasker jevnt overalt hele tiden. Ikke meg du svarer men rart ikke folk skjønner dette. GJør du ingenting etter første desember? Pakker gaver? Baker? Forberederer julemat ? Alt man gjør støver. Mye bedre å pynte 20.desember når alt er ordna, og så er det rolig i hjemmet til 20.dag jul og pynten får stå i fred. Anonymkode: b3775...fed 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #19 Skrevet 1. desember 2022 All julepynten gikk opp på søndagen, akkurat slik jeg er oppvokst med, og slik jeg ønsker at min datter skal ha med seg videre. Elsker julen, og om jeg pynter så spiller vel ikke det noen rolle for deg? Pynt når du vil, så gjør jeg der samme. Anonymkode: 7a771...a34
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #20 Skrevet 1. desember 2022 Om andre "synes det er for ille" eller for "mye" at jeg pynter til jul akkurat når det passer for meg gir jeg beng i. Jeg synes jul er drit trivelig, og har ikke betalt mange tusen opp gjennom åra for julepynt som jeg skal se i 1 uke i året. 1 desember begynner jeg sånn smått å sette opp til jul å så får jeg en kjempekoselig måned med pynt før det går ned. Det gjør meg glad, og jeg er den viktigste personen i mitt liv, så da gjør jeg det jeg vil Anonymkode: 5e0f8...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå