Gå til innhold

Smaksprøver på frukt i butikken som ikke er vasket

Anbefalte innlegg

Skrevet

På noen av matbutikkene som jeg handler i, setter de frem smaksprøver ved slik at kunder kan smake på druer, Kiwi eller blodappelsin, og jeg har merket meg at når det er druer så står fremme så er det ikke vasket.

Det ser man veldig lett fordi druene har et grått belegg utenpå.

Er det så mye stress for de ansatte å skylle druene før de setter de frem?

Tenker de ikke på at det er veldig uhygienisk for kunder som tar en smaksprøve?

Anonymkode: 266a9...6a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blåser jeg i.

Anonymkode: b51b1...f91

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det blåser jeg i.

Anonymkode: b51b1...f91

Du spiser skitten frukt?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

På noen av matbutikkene som jeg handler i, setter de frem smaksprøver ved slik at kunder kan smake på druer, Kiwi eller blodappelsin, og jeg har merket meg at når det er druer så står fremme så er det ikke vasket.

Det ser man veldig lett fordi druene har et grått belegg utenpå.

Er det så mye stress for de ansatte å skylle druene før de setter de frem?

Tenker de ikke på at det er veldig uhygienisk for kunder som tar en smaksprøve?

Vil du ikke ha så ikke ta

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Vil du ikke ha så ikke ta

Det er jo greit å ta en smaksprøve for å finne ut om frukten er søt eller sur før man kjøper, men å stappe skitten ekkel drue i munnen, det gjør jeg ikke!

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo greit å ta en smaksprøve for å finne ut om frukten er søt eller sur før man kjøper, men å stappe skitten ekkel drue i munnen, det gjør jeg ikke!

Ts

Nei, men da tar du ikke en smaksprøve da. Du trenger ikke å lage problemer utav ingenting. Smaksprøver er jo ikke noe butikker må sette ut. Dessuten er det jo mange kunder som muligens har tatt på fruktbitene også. Tåler du ikke sånt, så lar du vær å ta.

Anonymkode: bbae5...c45

• Liker 7
Skrevet

Har aldri vasket en eneste frukt før jeg spiser den, rart jeg ikke er dau!! 

Anonymkode: 34581...ace

• Liker 1
Skrevet

Synes du er hysterisk.

Anonymkode: ed8ea...5e4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har aldri vasket en eneste frukt før jeg spiser den, rart jeg ikke er dau!! 

Anonymkode: 34581...ace

Man dÆvver jo sjelden av rumpebakterier og sånt da, men de fleste synes jo ikke rinnjarÆææv er spesielt stas heller, lizm :fnise:

Som nevnt her TS...  Det er bare å la være. Det burde være lite problematisk for deg. 

Skrevet

Når ble det sånn at det er livsfarlig å få i seg bakterier? Altså hverdagslige bakterier er sunt! Om du tenker veldig nøye på alt blir du nevrotisk. Lev litt! Kroppen din har bare godt av litt bakterieflora den ikke er vant til! 

Anonymkode: 2e60b...d7e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle butikker jeg handler i har håndvask ved panteautomaten. Du kan jo ta med deg druen dit og vaske den før du smaker.

Anonymkode: 9a127...f22

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste butikker blir vasket etter stengetid.

Anonymkode: 5439f...f36

• Liker 2
Skrevet

Jeg drar gulrøtter rett opp av jorda (kompostert hestemøkk og matavfall faktisk) og tørker de av på gresset før jeg spiser de.. 😁

Og plukker opp mat jeg mister på bakken og spiser igjen. Er aldri sjuk. Tror sist jeg var forkjøla var i 2017. Og jeg har små barn i bhg og barneskole. :)

Anonymkode: c5a7c...e1a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kommer inn i butikken, tar deg en handlevogn, når du kommer til fruktavdelingen og ser til din store forundring at druene er vasket. Går du da og vasker hendene dine før du tar en smaksprøve? Eller tar du en, putter den i munnen?

Anonymkode: ededd...328

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du sikker på at den ansatte som evnt skyller frukten i litt vann er ren på henda  da? 

Vasker du hendene imellom å ha tatt i handlekurven og før du tar i frukten 

La være, det er gratis og helt frivillig å smake på.

Anonymkode: 35005...1e7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ts

Helt greit, tar ikke jeg heller men gjør ikke at jeg synes det er dumt at de tilbyr det til de som ønsker det

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Når ble det sånn at det er livsfarlig å få i seg bakterier? Altså hverdagslige bakterier er sunt! Om du tenker veldig nøye på alt blir du nevrotisk. Lev litt! Kroppen din har bare godt av litt bakterieflora den ikke er vant til! 

Sprøytemidler går vel ikke akkurat under hverdagslige bakterier. 

Anonymkode: e1863...e5b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

De aller fleste butikker blir vasket etter stengetid.

Anonymkode: 5439f...f36

Du har misforstått, det er smaksprøve frukten som ikke blir vasket.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprøyemidler er ikke sunt. De dreper de gode bakteriene vi har.

Anonymkode: 7cd58...156

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sprøyemidler er ikke sunt. De dreper de gode bakteriene vi har.

Anonymkode: 7cd58...156

Men man kan ikke vaske vekk sprøytemidler? Altså eddikbad tar noe av det, men konvensjonelle vegetabilia vil uansett inneholde giftstoffer. 

Det er derfor vi dyrker selv eller kjøper økologisk. Og dropper smaksprøver i butikken, selv om jeg lar bikkja slikke med i trynet. 

Anonymkode: c5a7c...e1a

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...