Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, ga exen en sjanse til å forbedre det som ikke fungerte mellom oss, han angret seg dypt, oppførte seg fantastisk mot meg i 2 uker etter vi ble sammen igjen, før alt gikk tilbake til det gamle. Jeg er så dritlei og har omtrent ikke følelser igjen. Vil bare ha han ut.  

Første gang jeg gjorde det slutt ble han hysterisk lei seg og lagde voldsomt mye drama, og det var nesten umulig å bli fysisk kvitt han. Jeg vet rett og slett ikke om jeg tør å gjøre det slutt med han mens han er hjemme hos meg nå, fordi jeg er redd det blir enda vanskeligere å få han ut av huset. I tillegg har han også nå noen møbler her og mer ting, så det vil ta lengre tid. Jeg bare kjenner at jeg klarer ikke den voldsomme reaksjonen samtidig som jeg vet jeg kommer til å måtte argumentere meg til å få han til å forstå at jeg ikke vil mer - han mener nemlig at man begge skal være enige når det blir slutt... I krangler der jeg har sagt at nå orker jeg ikke mer av dette avfeier han meg (det har nesten blitt slutt for en uke siden, da ba han meg vokse opp i motreaksjon?!). Han har dårlig selvbilde, liten impulskontroll og fyrer seg opp ekstremt raskt... Ikke voldelig, så er ikke redd for den biten.

Hva gjør jeg? Pakker tingene hans klar, slår opp på telefon og sier alt jeg må si i telefon, nekter han å komme inn? Han har reservenøklene mine, så jeg føler jeg må få tak i dem på en ok måte uten at han aner mistanke.

Om det hadde vært mulig å ghoste han til brudd så hadde jeg faktisk gjort det denne gangen...

Anonymkode: be8d3...13d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde spurt om å gå en tur (i noe enkel offentlighet) for å snakke. Jeg hadde slått opp på turen, også dratt hjem til foreldre/venninne. Jeg hadde sagt at jeg ønsker alt av hans ting fjernet innen du drar hjem igjen, og om han nekter ringer du mannlig familiemedlem/politiet for hjelp.

Ikke la deg bli skremt til å bli værende i et forhold du vil ut av.

Anonymkode: 0af25...395

• Liker 1
Skrevet

Skift låsene 

Anonymkode: 70d5b...9bd

• Nyttig 1
Skrevet

Etter min mening er en såkalt 'avsluttende samtale' ikke en menneskerett, men noe man eventuelt har gjort seg fortjent til. Du vet av erfaring at du ikke kommer noen vei i samtaler med ham, fordi han overkjører deg og blir dramatisk. Så det er ganske enkelt ikke vits i å forsøke å snakke med ham for 825. gang, hverken in person eller på telefon. Så dump ham på melding og drop forklaringer. (Fordi forklaringer kan angripes). Du trenger ikke skrive mer enn at du avslutter forholdet, og ikke vil kontaktes eller oppsøkes.

Bytt lås. FØR du dumper ham. 

Ang. tingene: Har du mulighet å flytte dem til et annet sted enn inne i leiligheten din? En bod, en venn...? Kan vennen evt. være den person som kommuniserer med ham om tingene? Fordi det høres ut som han snilt kunne finne på å bruke møblene som 'gissel' for å kontrollere deg. Altså true med det ene og det andre hvis du ødelegger hans eiendom, og samtidig nekte å hente dem eller ta imot dem hvis du tilbyr å levere dem. 

Anonymkode: 94312...a87

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg hadde tatt ham på neste krangel. 

«Dette orker jeg ikke mer. Vennligst stikk herfra og legg igjen nøklene. Tingene dine skal være fjernet innen en uke. Skal jeg hjelpe deg å pakke?» 

Anonymkode: 68c42...aa8

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tror jeg hadde tatt ham på neste krangel. 

«Dette orker jeg ikke mer. Vennligst stikk herfra og legg igjen nøklene. Tingene dine skal være fjernet innen en uke. Skal jeg hjelpe deg å pakke?» 

Anonymkode: 68c42...aa8

Dette har jeg prøvd før, da kommer han med masse motargumenter og det er da det blir drama. En krangel vi hadde midt på natta så forventet han at da fikk jeg levere all møblene hans på døra ila neste dag om det ble slutt. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter min mening er en såkalt 'avsluttende samtale' ikke en menneskerett, men noe man eventuelt har gjort seg fortjent til. Du vet av erfaring at du ikke kommer noen vei i samtaler med ham, fordi han overkjører deg og blir dramatisk. Så det er ganske enkelt ikke vits i å forsøke å snakke med ham for 825. gang, hverken in person eller på telefon. Så dump ham på melding og drop forklaringer. (Fordi forklaringer kan angripes). Du trenger ikke skrive mer enn at du avslutter forholdet, og ikke vil kontaktes eller oppsøkes.

Bytt lås. FØR du dumper ham. 

Ang. tingene: Har du mulighet å flytte dem til et annet sted enn inne i leiligheten din? En bod, en venn...? Kan vennen evt. være den person som kommuniserer med ham om tingene? Fordi det høres ut som han snilt kunne finne på å bruke møblene som 'gissel' for å kontrollere deg. Altså true med det ene og det andre hvis du ødelegger hans eiendom, og samtidig nekte å hente dem eller ta imot dem hvis du tilbyr å levere dem. 

Ja dette kan være en mulighet. Må isåfall få gjort alt klart. Kan sette alt av møbler ned i kjeller eller i bod. Er det ikke veldig dyrt å bytte lås på to dører? Jeg kan jo heller si at jeg har rotet bort mine egne nøkler og må ha hans...?

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

En krangel vi hadde midt på natta så forventet han at da fikk jeg levere all møblene hans på døra ila neste dag om det ble slutt. 

Ts

Sjekk med budbil eller liknende hva det koster å få levert møblene hans. Bytt lås. Si ifra på nøytral grunn at det er slutt. Eller bare send en melding hvor du sier at det er slutt, møblene dine leveres på døra klokken xx. 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja dette kan være en mulighet. Må isåfall få gjort alt klart. Kan sette alt av møbler ned i kjeller eller i bod. Er det ikke veldig dyrt å bytte lås på to dører? Jeg kan jo heller si at jeg har rotet bort mine egne nøkler og må ha hans...?

Ts

Det kommer an på hva du har av lås. Man trenger ikke nødvendigvis en låsesmed. Med noen låser er det mulig bare å skifte innmaten. Tipper rundt 500-1000 kr for ny sylinder og nøkler. Du kan google merket og undersøke det, og finn en video om det på youtube. 

Men hvis du tror du kan "lure" ham til å gi deg nøklene, så er det selvfølgelig også verdt et forsøk.  

https://hittegodskontoret.com/slik-skifter-du-lassylinder-selv/

https://inspirasjon.byggebolig.no/slik-bytter-du-laasesylinder

Skrevet

Hva om du ber en venn eller et familiemedlem være der for støtte? Da tør han kanskje ikke å lage så mye drama? 

Ellers enig i at dufte låsene skiftet før du bryter, og eventuelt får tingene hans pakket og flyttet ut. 

Anonymkode: 03588...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...