AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #1 Skrevet 30. november 2022 Hvordan var det? Ble det bedring? Anonymkode: b76d9...f41
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #2 Skrevet 30. november 2022 Har tilbakevendende depressiv lidelse. Ingen hjelp å få spesifikt for depresjon som faktisk funker og er nyttig. Samtaleterapi funker ikke i det hele tatt når det kommer til depresjon. Har forsøkt antidepressiva to ganger uten ønsket effekt. Innleggelse for et stabiliseringsopphold fungerer heller ikke. Barnevakt aka fotfølge på døgnavdeling funker ikke. Eneste som funker er å legge meg ned, gjør absolutt ingenting og bare vente til det går over. For det vil alltid gå over. Om jeg vil ha fortgang i ting; ta meg sammen og å få i gang daglige rutinene til tross for at hele kroppen og hodet blånekter med all sin makt. Men det er bare min erfaring. Anonymkode: 7d8e2...536 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #3 Skrevet 30. november 2022 Går nå, men bare kartlegging foreløpig. Vet jo ikke enda om det blir noe mer heller, det skulle de diskutere etter 4 kartleggingssamtaler. Anonymkode: 154c0...b93
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #4 Skrevet 30. november 2022 Gikk til samtaler og kurs i depresjonsmestring på dps. Kurset hjalp meg mest. Det som funker best for meg er antidepressiva. Anonymkode: a8340...232 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #5 Skrevet 30. november 2022 Ja, gikk i et år. Ble bra igjen. Hadde moderat/alvorlig depresjon. Anonymkode: bd043...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #6 Skrevet 30. november 2022 Har gått til DPS for depresjon, vært innlagt for det, og fått både medikamentell behandling og elektrosjokkbehandling. Ble bedring. Men jeg skulle nok gått til en traumespesialist mye før. Jeg ble frisk fra depresjonen for en del år siden, men var fremdeles syk. Nå har jeg K-PTSD og en dissosiativ lidelse. Jeg tror om jeg hadde blitt møtt slik mye før at jeg hadde fått det bedre tidligere. Hvor deprimert er du? Føler du at du blir møtt godt? Mange kan få hjelp gjennom både kognitiv atferdsterapi og psykodynamisk terapi. Noe av det viktigste er behandler, å få en god behandler. Lykke til TS! Livet er tusen ganger bedre når man ikke er deprimert lenger. ❤️ Anonymkode: 6be48...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #7 Skrevet 30. november 2022 Ja, litt under ett år. Ble helt frisk. Samtaleterapi 1-2x i måneden, diskusjonsgruppe og treningsgruppe hver uke. Anonymkode: 42dbb...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #8 Skrevet 30. november 2022 Nei, mine depresjoner kommer alltid tilbake og det har aldri hjulpet å gå på DPS. Det er brannslukking. Har et håp nå da, går til en privat psykolog og vi prøver å finne ut hvorfor de alltid kommer tilbake. Anonymkode: 28c4a...56f
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #9 Skrevet 30. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har tilbakevendende depressiv lidelse. Ingen hjelp å få spesifikt for depresjon som faktisk funker og er nyttig. Samtaleterapi funker ikke i det hele tatt når det kommer til depresjon. Har forsøkt antidepressiva to ganger uten ønsket effekt. Innleggelse for et stabiliseringsopphold fungerer heller ikke. Barnevakt aka fotfølge på døgnavdeling funker ikke. Eneste som funker er å legge meg ned, gjør absolutt ingenting og bare vente til det går over. For det vil alltid gå over. Om jeg vil ha fortgang i ting; ta meg sammen og å få i gang daglige rutinene til tross for at hele kroppen og hodet blånekter med all sin makt. Men det er bare min erfaring. Anonymkode: 7d8e2...536 Har også den diagnosen. Gått til DPS i to runder i livet. Føler vel at det er symptombehandling (får ventilert det som er vanskelig der og da), men lærte ingen verktøy for varig bedring. Anonymkode: 4a4ac...89d 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2022 #10 Skrevet 30. november 2022 Jeg er alvorlig deprimert, gått til DPS i tre år bare blitt verre så det spørs veldig hvilken psykolog man går hos. Anonymkode: 9217d...32d
Kalevala Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 (endret) Jeg synes egentlig ikke det hjalp så mye. Fikk noen triks for å unngå bekymringstanker, og en plan for hva jeg skal gjøre hvis det kommer igjen, men bortsett fra det var det ikke så nyttig for meg. Det som hjalp meg var å få antidepressiva (Cipralex). Det har fjernet de tilbakevendende depresjonene helt. Jeg står på en lav, forebyggende dose og kommer nok til å gjøre det resten av livet. Endret 3. desember 2022 av Kalevala
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Gull verdt for meg. Men hun jeg gikk til tok tak i problemene med en emosjonsbasert tilnærming og vi fikk rydda i barndom, traumer og triggere. Anonymkode: ea5d7...ead
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 30.11.2022 den 23.43): Jeg er alvorlig deprimert, gått til DPS i tre år bare blitt verre så det spørs veldig hvilken psykolog man går hos. Anonymkode: 9217d...32d Medisiner og livstilsendring er bedre behandling for alvorlig depresjon. Kommer psykologen hjem til deg eller hvordan kommer du deg dit med alvorlig depresjon? Anonymkode: 506c7...b67
Ahmed7777 Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 Jeg fikk avslag på Dps. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk det, jeg er så ille har så mye angst Deprimert, tør nesten ikke gå ut av huset er redd for å møte folk, de sier jeg må til min kommune for å få hjelp. Kommune sier jeg må til psykolog, jeg har gitt opp ikke noe hjelp å få. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå