Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen 1,5 år og forholdet har gått fremover, vi krangler ikke, og er nesten samboere.

Men, i går snakket vi om julebord. Jeg jobber sammen med min x som jeg slo opp med 6 år siden. X'en begynte å jobbe hos oss for 4 måneder siden, og siden kjæresten min får vite alt som skjer i mitt liv fikk han vite dette også.

Jeg tenkte at hadde han skulle dra på julebprd med hans x hadde jeg vært litt bekymret, så jeg sa "har fremdeles ikke noen kontakt med *navn* utenom jobb, og vi er jo ikke en gang samme avdeling så blir nok ikke å henge med han på julebordet heller".

Til svar fikk jeg "Det driter jeg i! Hva du gjør og ikke gjør er ikke mitt problem". Jeg ble så satt ut. Jeg ville bare være snill? Men nå begynner jeg å tvile på om jeg sa noe feil? 

Det gjorde vondt, jeg sa ingenting, og har lyst til å ta opp dette med han i kveld, jeg må bare høre andre sine synspunkter - har jeg sakt noe galt?

Anonymkode: 639a6...951

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan vel hende han syns det er litt ugreit at ex jobber der, men vil ikke være en sjalu dust. Og da er det ikke no gøy å høre deg nevne han flere ganger... Men han tok i litt mye da kanskje...

Anonymkode: a7101...f4a

• Liker 8
Skrevet

Ehhh hva? Litt av en reaksjon ja når du bare prøver å være åpen og ærlig. Dere får sette dere ned å ta en samtale om hvordan dere ønsker kommunikasjon rundt ekser skal foregå

Anonymkode: 9dca1...03a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Til svar fikk jeg "Det driter jeg i! Hva du gjør og ikke gjør er ikke mitt problem". Jeg ble så satt ut. Jeg ville bare være snill? Men nå begynner jeg å tvile på om jeg sa noe feil? 

Han er uten tvil sjalu!

Høres ut som typen min, han er “aldri sjalu“ men det lyser jo sjalusi av han akkurat som det gjør av denne settningen her

Anonymkode: b37fe...6eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er uten tvil sjalu!

Høres ut som typen min, han er “aldri sjalu“ men det lyser jo sjalusi av han akkurat som det gjør av denne settningen her

Enig. Han virker veldig sjalu. 
Du burde ta deg en prat med han da dette ikke er sunn oppførsel.

Anonymkode: e9758...f3e

Skrevet

Det var jo en veldig passiv aggressiv reaksjon mot deg. Er tydelig at han ikke driter i det, bare suger på å kommunisere ordentlig.

• Liker 5
Skrevet

Sjalu eller så skjuler han no og er utro selv og derfor reagerer sån

Anonymkode: bfd14...8d4

• Liker 1
Skrevet

Ok, det hadde vært strike 1 for min del, er han voksen eller 12 år? Du gjorde riktig. Han svarte feil. 

Anonymkode: 11a2d...b66

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Er han så uhøflig ellers også? Og mot andre? Det høres ikke spesielt hyggelig ut.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er uten tvil sjalu!

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig. Han virker veldig sjalu. 
Du burde ta deg en prat med han da dette ikke er sunn oppførsel.

Anonymkode: e9758...f3e

Har også tenkt tanken på at han kan være sjalu ja, men samtidig så mener han at han sluttet å være sjalu for mange år siden, at han er for voksen til det nå.

Silla123 skrev (5 minutter siden):

Det var jo en veldig passiv aggressiv reaksjon mot deg. Er tydelig at han ikke driter i det, bare suger på å kommunisere ordentlig.

Ja, jeg synes dette er så rart for han kan som regel å prate fint om det meste ellers.

Skrevet
Nymerïa skrev (4 minutter siden):

Er han så uhøflig ellers også? Og mot andre? Det høres ikke spesielt hyggelig ut.

Nei absolutt ikke, han er kjempesnill, derfor er jeg selv så satt ut.

• Liker 1
Skrevet

Kan det ikke bare være at han stoler på deg? Er det et mål at han skal være sjalu ? 

Anonymkode: d41ab...386

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ehhh hva? Litt av en reaksjon ja når du bare prøver å være åpen og ærlig. Dere får sette dere ned å ta en samtale om hvordan dere ønsker kommunikasjon rundt ekser skal foregå

Ja, jeg skal ta opp dette med han. Dog så er han flink på kommunikasjon ellers.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan vel hende han syns det er litt ugreit at ex jobber der, men vil ikke være en sjalu dust. Og da er det ikke no gøy å høre deg nevne han flere ganger... Men han tok i litt mye da kanskje...

Anonymkode: a7101...f4a

Ja, kanskje han ikke synes at der er ok, men det er jo derfor jeg er så åpen med han, jeg har ingenting å skjule og vil ikke han skal bekymre seg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan det ikke bare være at han stoler på deg? Er det et mål at han skal være sjalu ? 

Anonymkode: d41ab...386

Nei, men jeg har alltid snakket åpent og ærlig om alt, og tenkte det kunne være fint å nevne. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde blitt skeptisk hvis min kone kjente på et ekstra behov for å poengtere at hun ikke var utro hvis jeg ikke hadde spurt eller vist at jeg var urolig.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei absolutt ikke, han er kjempesnill, derfor er jeg selv så satt ut.

Da hadde jeg sagt "Det var en uvanlig tone fra deg. Heldigvis." Og latt det være med det.

Men vær obs på dette, det kan være at han har tatt seg sammen i begynnelsen av forholdet, du har ikke lyst til å flytte sammen med han hvis han synes dette er en OK måte å snakke sammen på. Jeg hadde aldri i livet orket en sånn kommunikasjonsform.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Har også tenkt tanken på at han kan være sjalu ja, men samtidig så mener han at han sluttet å være sjalu for mange år siden, at han er for voksen til det nå.

Å ha noen negative følelser av at dama jobber og skal på samme julebord som en eks ville jeg ikke kalt å være sjalu engang, helt naturlige følelser egentlig. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi har vært sammen 1,5 år og forholdet har gått fremover, vi krangler ikke, og er nesten samboere.

Men, i går snakket vi om julebord. Jeg jobber sammen med min x som jeg slo opp med 6 år siden. X'en begynte å jobbe hos oss for 4 måneder siden, og siden kjæresten min får vite alt som skjer i mitt liv fikk han vite dette også.

Jeg tenkte at hadde han skulle dra på julebprd med hans x hadde jeg vært litt bekymret, så jeg sa "har fremdeles ikke noen kontakt med *navn* utenom jobb, og vi er jo ikke en gang samme avdeling så blir nok ikke å henge med han på julebordet heller".

Det gjorde vondt, jeg sa ingenting, og har lyst til å ta opp dette med han i kveld, jeg må bare høre andre sine synspunkter - har jeg sakt noe galt?

Det virker jo litt som om du forsøker å gni det inn og da. Å at han muligens er lei av at du er på sniking til å se om hvordan han reagerer . Du er jo helt klart opptatt av reaksjoner . Hadde ikke vært naturlig for meg å nevne eksen min i en sånn sammenheng . Hadde spørsmålet blitt stilt derimot , hadde jeg svart . Du overinformerer tenker jeg . 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvorfor nevne ex generelt i forbindelse med julebord? For å få frem en reaksjon? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

har jeg sakt noe galt?

Selvsagt ikke. Om jeg skal leke spåmann - så høres reaksjonen ut som en typisk  "liker ikke situasjonen, og er lei av å snakke om saken i sin helhet"... 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...